به دنبال برگزاري دور اول مناظره‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري ايران با محوريت اقتصاد، رسانه‌هاي خارجي نيز به مانند رسانه هاي داخلي موضع‌گيري هاي مختلفي درباره اين مناظره داشته‌اند كه مشرق در راستاي رصد هفتگي خود به آنها اشاره مي‌كند.

به گزارش مشرق، دور اول مناظرات انتخابات با محوريت اقتصادي با تمامي نكات مثبت و منفي و حواشي خاص آن عصر روز گذشته انجام شد و هر يك از رسانه‌هاي خارجي نيز موضع‌گيري‌هاي متفاوتي از خود نشان داده اند كه مشرق در ادامه رصد هفتگي خود به بررسي مهم‌ترين آنها مي‌پردازد.

روزنامه تلگراف در تيتري با كمدي بودن مناظرات انتخاباتي ايران نوشت: اولين مناظره انتخاباتي در ايران اگرچه حول محور اقتصاد بود، اما تبديل به سرگرمي براي مخاطبين تلويزيوني شد.

تلگراف در ادامه با رصد رسانه‌هاي داخلي مي‌نويسد: بسياري از رسانه‌‌هاي (اصولگرا) و اصلاح طلب از نحوه برگزاري مناظره اول انتقاد كرده‌اند و محسن رضايي فرمانده سابق سپاه در سايت خبري تابناك اعلام كرده است كه در صورت عدم تغيير شكل مناظرات، در دو مناظره باقي مانده شركت نكرده و تحريم مي‌كند.





تلگراف همچنين به نقل از روزنامه بهار مي نويسد: مناظره اول نامزدهاي انتخاباتي بيشتر شبيه كمدي بود تا مناظره و تلويزيون ايران مهم‌ترين حادثه سياسي ايران را تبديل به سرگرمي خانواده هاي ايراني كرد[1].

خبرگزاري انگليسي روئيترز در مطلب خود با تيتر بزرگ نوشت: مناظرات اقتصادي انتخابات ايران محو در بي‌نظمي و آشوب شد.[2]

روئيترز در ادامه مي‌نويسد: دور اول مناظرات انتخاباتي بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران به جاي بحث و گفتگو درباره مسائل اقتصادي، به سمت مخالفت با سوال‌ها و ساختار مناظره منحرف شد.

روئيترز در قسمت ديگري از گزارش خود، مدعي شد: رهبر ايران به عمد ساختار مناظرات اينگونه چيده بود تا بعد از حوادث انتخابات رياست جمهوري دهم، بار ديگر مشكلي براي شكور ايجاد نشود و عملا مناظره‌ها به استهزا گرفته شد.




روئيترز در قسمت ديگري از گزارش خود مدعي مي‌شودف نصف بيشتر اين مناظرات به اختلاف ميان نامزدها با مجري تلويزيون گذشته است و عملا هيچ نتيجه‌اي از مناظره بدست نيامده است.

خبرگزاري فرانسه نيز با تيتر خاصي مناظرات انتخاباتي رياست جمهوري را توصيف كرد؛ اين خبرگزاري در گزارش خود با تيتر "مناظره کسالت آور مانع از درخشش کاندیداهای ریاست جمهوري ایران گردید" مدعي مي‌شود: اگرچه اين مناظره درباره مشكلات اقتصادي ايران همچون تورم، كاهش درامدهاي نفتي و بيكاري بوده است، اما نحوه برگزاري مناظره به گونه‌اي پيش مي‌رود كه نامزدهاي انتخاباتي با اعتراض به سوالات بله و خير مجري، نحوه مناظره را توهين به خود قلمداد كردند و محسن رضايي يكي از نازمدهاي انتخاباتي و فرمانده سابق سپاه، اعلام كرد كه با اين اقدام، مشخص است كه شما به دنبال دولت قوي نيستيد.[3]




روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در گزارش خود درباره مناظرات دور اول رياست جمهوري نوشت: مناظراتي كه به دنبال حل مسائل اقتصادي بود، با شكايت نامزدها به تلخي منتهي شد.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خودف با ذكر خلاصه‌اي از مناظره اقتصادي نامزدهاي رياست جمهوري مي نويسد: حل مشكلات اقتصادي، كلمه كليد تمامي نامزدها بوده است ولي روش مجري مناظره سبب شد در دور دوم، عارف يكي از نامزدهاي رياست جمهوري ايران به يكباره عصباين بشود و اعلام كند 40 سال پيش به سوالات تستي پاسخ داده است و ديگر حاضر نيست به سوال بله يا خير مجري جواب بدهد.[4]



روزنامه آمريكايي لس انجلس تايمز نيز در گزارش خود نوشت: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران در مناظره خود اميداور به حل مشكل اقتصادي ايران هستند و هريك راه متفاوتي نسب به ديگر رقبا براي حل مشكلات اقتصادي ارائه مي كند.

اين روزنامه با ذكر خلاصه‌اي از اظهارات نامزدهاي انتخاباتي درباره اقتصاد، مدعي مي‌شود كه بسياري از ايرانيان 10 دقيقه بعد از تماشاي مناظره تلويزيون خود را به دليل بي فايده بودن مناظرات خاموش كردند و توجهي به اظهارات نامزدها نداشتند.[5]




خبرگزاري آسوشيتت پرس نيز همانند دیگر رسانه‌هاي غربي، سياه‌نمايي خاصي از دور اول مناظره هاي انتخاباتي به مخاطب مخابره كردف اين خبرگزاري در گزارش خود با تيتر "شعر و دعوا در مناظره انتخاباتي" نوشت: اقتصاد زخم خورده ايران بواسطه تحريم‌هاي غرب عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران محور اولين مناظره انتخاباتي ايران بود و اما نامزدهاي انتخاباتي به جاي حل مشكل اقتصاد، ترجيح دادن از اشعار استفاده كنند و در آخر، مناظره تبديل به ميدان جنجال ميان نامزدها و مدير جلسه شد.[6]

فارين پالسي نيز در گزارشي به بررسي اولين دوره مناظرات انتخاباتي پرداخت، اين نشريه معتبر امريكايي در تيتر خود نوشت: "تبديل شدن مناظرات انتخاباتي به بازي‌ها عجيب و غريب و سوالات تستي"؛ فارين پاليسي در ادامه گزارش مي‌نويسد: اگرچه اينگونه اقدامات براي ما كمي مسخره و مضحك به نظر مي رسد، اما آمريكا در انتخابات گذشته و در طول مناظرات، بسياري از اين روش‌هاي را آزموده است.[7]









[1] - http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/10092947/Iran-presidential-election-debate-comical.html

[2] - http://www.reuters.com/article/2013/05/31/us-iran-election-debate-idUSBRE94U16520130531

[3] - http://beta.dawn.com/news/1015375/iran-presidential-hopefuls-fail-to-shine-in-dull-debate

[4] - http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/iran-presidential-hopefuls-tackle-economic-woes-in-tv-debate-but-little-mention-of-sanctions/2013/05/31/8a1c8726-ca07-11e2-9cd9-3b9a22a4000a_story.html

[5] - http://www.latimes.com/news/world/worldnow/la-fg-wn-iranian-presidential-hopefuls-debate-over-weak-economy-20130601,0,1961175.story?track=rss

[6] - http://abcnews.go.com/International/wireStory/iran-presidential-candidates-debate-economic-woes-19296881#.UaowxtijRI0

[7] - http://blog.foreignpolicy.com/posts/2013/05/31/iranian_presidential_debate_pictures_quiz

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    خودمون با دست خودمون، دیگران رو به تمسخر واداشتیم. اینکه چه سیاستی پشت این قضیه است خدا عالمه، اما امیدوارم که باعث کاهش اقتدار نظام در سطح بین المللی نشه.
  • yaser ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    جالبه همونایی دارن میگن مسخرس که خودشونم این نوع و شکل از مناظره هارو در انتخابات خودشون تجربه کردن
  • فدایی رهبر ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید....
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظرات خیلی ضایع بود هرچی میگن درست میگن! ما دیگه نباید چون غربیها بدش را میگویند فکر کنیم مناظره خوب بوده! مناظره افتضاح بود! ناراحتی هم ندارد
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    فارین پالیسی دیگه حرف از مسخره بودن نزنه که یادمون نرفته متفکر انتخاب کردنشو....
  • علی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    به این توجه کنید کنید که هرطور هم برگزار میشد اونا مسخره میکردن مگر این که یکیشون برمیگشت نظام رو خراب میکرد،اونوقت میشد بهترین و آزادترین مناظره ی دنیا !!!
  • نیما ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    با وضع قوانین مسخـــــره، خودمان مسبب تمسخر خودمان می شویم. تو این انتخابات هرشخصی ... می تونست در انتخابات ثبت نام کند!آمار ثبت نام بالارفت و 8 نفر احراز صلاحیت شدن! جان کری امریکایی هم از این فرصت استفاده کرد و درصد گرفت و گفت: حجم انبوه رد صلاحیت ها نشان از آزاد نبودن انتخابات ایران دارد! حال پیدا کنید پرتغال فروش را؛ خ خیلی معذرت می خواهم: برخی اقداماتمان، برخی قوانیمان، آب دهان سربالاست!
  • حامد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    ترجمه صحیح تیتر خبرگذاری فرانسه: "Iran presidential hopefuls fail to shine in dull debate" این عبارت میشه:"مناظره کسالت آور مانع از درخشش کاندیداهای ریاست ایران گردید"
  • mahdi ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    به جای این کاها به هر نامزد 3تا10 دقیقه وقت می دادند تا به صورت چرخشی(البته با نظم مشخص) با هم گپ و گفت داشته باشند. تا هم برنامه هاشون رو به صورت آزاد بیان کنند و هم برنامه های هم رو نقد کنند. اگه به هر نامزد 30 دقیقه وقت می دادند میشد 4 ساعت. مجری هم باید مواظب می بود تا نامزده ها تو حرف هم نپرن. فکر کنم بهترین سناریو همین باشه. نظر شما چیه؟
  • لیلا ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    دروغ میگن اینا ما که تا آخر پای تلویزیون نشستیم همه دارن از اتفاقات مناظره حرف میزنن اونم با جزییات ؛ اگه نگاه نکردیم پس چرا همه چیزو میدونیم بابا این غربی ها همیشه باید یه چیزی بگن تا کسی نگه لالن ! مناظره بی ایراد نبود ولی مسخره هم نبود اینا دوست دارن نامزدا یقیه ی همدیگه رو بگیرنو بیافتن به جون هم ! زور داره براشون که مناظره بی دعوا وتوهین تموم شده هین هشت تا نامزد هر چی و هر کی که باشن با شرفن چون اخلاقو رعایت کردن آمریکاییا از این مسئله آتیش گرفتن
  • مری ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    این چی بود بابا!!!!!!!!!!!!شبیه همه چی بود جز مناظره
  • سبحان ISU ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    بله! هرطور برگزار میشد مسخره میکردن اما حالا کاری کردن که قبل ازونا خودمون داریم خودمونو مسخره کنیم! یه نگاهی به کامنتای سایتای بورس و روتین خبری بندازین! کلیپ ها و پیامک ها و... معلومه فقط دارم فکرمیکنم که کاش اولین مناظره فرهنگی بود! نمیگم فرهنگ از اقتصاد کم اهمیت داره( قائلین به این نظریه که ماتریالیستن) اما اگر قراره مناظرات بعدی چالشی تر وبهتر بشه دیگه توش حرفی از اقتصاد نیست! به نظرم ارائه مناظره اقتصادی خوب خیلی میتونه تو انتخاب اصلح تأثیرگذار تر باشه تا مناظره فرهنگی و سیاسی
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    چی رو نتوان دید بابا شما چقدر شعار می دین ،خوب مناظره خوب نبود دیگه
  • امیر ج ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    حسین آقا امام خمینی (ره) فرمودند هرگاه دشمنان به تعریف و تمجید شما پرداختند کارتان اشتباه است و وقتی هم از کار شما انتقاد کردند و خشمگین شدند کارتان درست است ببینید روزنامه های غربی که نمیان موافق نظام ما و کار های ما حرف بزنند یا کار های ما رو انکار میکنن یا سیاه نمایی و یا ضعیف نشون میدن چون چندتا رسانه دشمن گفتن مناظره ضعیف بوده دلیل بر ضعف اون میشه مهم نظر ملت ایرانه که باید پرسیده بشه و ملاک قرار داده بشه مناظره همانطور که از اسمش پیداست برای نظر دادن و گفتگوست اون چیزی که مد نظر غربی هاست مناقشست نه مناظره وقتی هم پای مناقشه باز بشه شعار معروف تفرقه بنداز حکومت کن عملی میشه مثل فتنه ای که در سال 88 توسط غربی ها به خصوص آمریکا صورت گرفت و متاسفم برای بعضی از روزنامه های داخلی که منبع رسانه ای غربی ها شده اند و آب به آسیاب دشمن میریزند .
  • حيدري ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    شبيه مسابقه نام ها ونشانه هاست
  • حيدري ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    شبيه مسابقه نام ها ونشانه هاست
  • حسین ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    ببینید مابایدواقع بین باشیم.من بابخشی ازصحبتهای اونا موافقم بااینکه نمیخوام سربه تنشون باشه.مانباید گزک دستشون بدیم خب این چه مناظره ای بود کاندیداها 90ثانیه وقت داشتندهم نقدکنند برنامه طرف مقابلوهم برنامه خودشونوبدند.خب اینکه مناظره نیست حالا نمیشه گفت چون غربیهاازمناظره انتقادکردندپس مناظره خوب بوده.به قول علی مطهری که میگه نمیشه چون غربیهاازانتقادمااز سیاستهای اشتباه دولت حمایت میکنندپس ما نباید انتقادکنیم!درسته امام فرمودندکه هروقت آمریکاازحرف ماخوشش اومدپس بدونیم کارمون اشتباه بوده امااین به معنی تعطیل کردن انتقاد نیست که.
  • میترا ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    از ماست که بر ماست
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    آقا سیاه نمایی چیه واقعا مناظره ها افتضاح بود و به مردم ونماینده ها بی احترامی شد.ما کاری به غربی ها نداریم ولی خود ما باید از مسخره کردن کسی که می خواد در آینده رئیس جمهور بشه جلوگیری کینم.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    جالب اینجاست که ادعا می کنیم رییس جمهور باید مردمی و خاکی باشد..آقایون دنبال چه جنس احترامی هستند شانس آوردیم هنوز انتخاب نشدند اگه رییس جمهور بشند چقدر می خوان از موضع بالا به بقیه نگاه کنند ؟
  • مجید ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اینقدر هم که اینا می گن شور نبود! عوضیا چشم دیدن مناظره دوستانه و بی حاشیه رو ندارن حتما باید مملکت به اشوب کشیده بشه تا راضی بشن . بهتره مسئولین نظر مردم خودمون رو بپرسن و در بقیه مناظره ها اعمال کنن گور بابای خارجیا
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    حاک برسر صداوسیما
  • میلاد ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    از حرفت خیلی خوشم اومد زنده باشی
  • فدک ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    عارف هوش خود را به اثبات رساند!بااین اعتراضشان سوژه برا رسانه ها ساختن . اقای رضایی عادتشانه اول همراهی بعد خود راتطهیرکردن !
  • سراب ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    چرا فکر میکنیم هر طور که برگزار میشد اونا مسخره میکردن!؟واقعا مناظره مزخرفی بود شعور و معرفت ملت و کاندیداهای ریاست جمهوری رو زیر سوال بردن هم این عواقب رو داره.مازیر ذره بین کشورهای دیگه ایم نباید کاری کنیم که مورد تمسخرشون قرار بگیریم،باید تمام تلاشمون رو بکنیم که روز به روز رو به سمت پیشرفت باشیم نه حتی توی مهمترین مسئله روز کشور دچار عقبگرد بشیم به دلیل اتفاقاتی که معلوم نیست بیفته یا نه!آخه این کجاش مناظره بود؟مردم چی میخواستن،کاندیداها چی داشتن بگن معلوم نشد.واقعا بعید بود من که شوکه شدم...
  • محمد حسین ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    راست میگند دیگه خیلی ضایع بود
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    قالیباف مثل پوتین ایستاده
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    دقیقا!
  • سادات ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر دقت داشته باشید رفتار زننده بعضی کاندیدها باعث به وجود امدن همچین تیترهایی شده چه میشد که کمی صبورو ارام رفتار میکردید و انتقادهایتان را بعد از برنامه به مسئول برگذاری در میان می گذاشتید . یک مضمونی ازحدیث حضرت علی ودیگر هیچ:کسی که زودعصبانی میشود مالک عقل خود نیست
  • احمد ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام، مهم نيست اونا چي ميگن،هميشه ميخواهند تخريب كنند ولي ما هم نبايد بي تدبيري كنيم نه براي حرف اونا بلكه براي اقتدار خودمون، مناظره مي‌توانست خيلي بهتر اجرا بشود جمعا در حد ايران و ايراني نبود.
  • دلدار ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    غربیا حرف مفت زیاد میزنن مناظره بد بود چون مال ایران و اگه همچین مناظره ای رو خودشون برگزار میکردن کلی به ما فخر می فروختن
  • حسن ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    قالیباف هم محکم و هم خوش تیپ تره
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    همين كه ايران اينقدر تو دنيا مطرحه براي من (خودم رو ميگم)كافيه
  • محمد هادی عابدی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اقا رییس صدا و سیما اون از 88 اینم از الان انقدر اموال بیت المال رو به این کارشناسایی که.....نده باشعور و فهم مردم بازی نکن انقلاب اسلامی هر لحظه تو خطره نیاز به جذب داره چرا همه چیزو شوخی میگیری کل دنیا مسخرمون کردند یا علی
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظره ها با اینکه کار نویی بود اما بسیاری از زوایای فکری و روانی کاندیداها را برای مردم هوشیار روشن نمود و افراد بهانه جو را که فقط می خواهند با جوسازی و یار گرفتن از دشمن در میدان بمانند رسوا نمود
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    رضایی
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظره ها با اینکه کار نویی بود اما بسیاری از زوایای فکری و روانی کاندیداها را برای مردم هوشیار روشن نمود و افراد بهانه جو را که فقط می خواهند با جوسازی و یار گرفتن از دشمن در میدان بمانند رسوا نمود
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    من فکر کنم تو برنامه هفته بعد که فرهنگیه خاله شادونه بیاد به کاندیداها بگه نقاشی بکشید .
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظره ها با اینکه کار نویی بود اما بسیاری از زوایای فکری و روانی کاندیداها را برای مردم هوشیار روشن نمود و افراد بهانه جو را که فقط می خواهند با جوسازی و یار گرفتن از دشمن در میدان بمانند رسوا نمود
  • محمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    فکر نمی کردم برو بچه های مشرق باحال باشن کامنت منو انتشار بدن.
  • دلسوز ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظره ها هر جور که برگزار شد یه چیزی رو بخوبی نشون داد اونم اینکه پشت چهره بظاهر جنتلمن بعضی آقایون کم طاقتی و بهانه گیری هایی به مراتب بدتر از ...نژاد نشسته
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر اینا تعریف می کردن اونوقت مشرقی ها چی می گفتند. حتما بر اساس فلسفه مشرقی مابها اینکه اینها بد گفتند حتمنا روش خوبی است و باید جر واحد درسی قرار گرفت و به خارج صادر شود
  • مشرق نیوز دات آی آر ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    هنوز مشرق را نشناختی! ;)
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    دوستان عزیز من هم به شکل و شیوه مناظره انتقاد دارم ولی چند مطلب -مشکلات ما به کشور دیگری مربوط نیست و ای کاش بتوانیم خودمان حلش کنیم مثلا ما مگر مشکلات خانوادگیمان را بیرون از خانواده حل میکنیم ! ایران هم خانواده ماست -صدا و سیما هم نباید کاری میکرد که مردم عزیز ما مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد ما که میدانیم آنها هر چیزی را علم میکنند و علیه ما استفاده میکنند نباید موضوع سازی کنیم برای آنها ! -رسانه های بیگانه هم مثل همیشه پیاز داغ مسایل را زیاد میکنند ! کی مردم 10 دقیقه بعد از مناظره تلویزیون را خاموش کردند ! با اینکه شاکی بودیم اما تا تهش را دیدیم !
  • ناظر ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    بخش دوم مناظرات کاملا یک کار روانشناسی بود وشیوه ای که بدون اینکه کاندیداها بفهمن سنجش می شدند من نمی دونم چرا بعضی دوستان چرا اینقد عوامانه حرف می زنن وحرف دشمن رو تکرار می کنن. دشمن با اخبار خودش ذهن ها رو منحرف میکنه تا از یاد مردم ببرخ در هیچ کجای دنیا این همه آزادی نیست کجای دنیا برای اگاهی مردمشون هم چین مناظره های واقعی برگذار می کنن چون روی این مناظره کار کار شناسی شده بود وحدس زده بودند که شبهه هایی قرار مطرح بشه وحلش کرده بودند راه برای دشمن بسته شده بود وزرم کرده به بد اخلاقی هایی که برخی نامزد ها کردند
  • منتقد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    ببینید باید منصف باشیم .مناظره از این نظر که احترام همه حفظ شد خیلی خوب بود .اگه به بحث و جدال کشیده می شد و همدیگرو تخریب می کردن خوب بود؟اما باید قبول کنیم که اصلا جذاب نبود،مناظره باید داغ وپر شور باشه .
  • sina ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    روشی بسیار جالب و زیرکانه و بر مبنای علوم روانشناسی برای اسخراج و شناخت دیدگاههای نهفته و درونی کاندیداها اتخاذ شده بود که به هیچ وجه در سخنرانی ها ، مصاحبات و مناظره ها مشخص نمی شود.
  • پیمان ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظره خوبی بود حتما باید بیان مشاجره کنند تا این بیگانه ها خوششون بیاد اصلا ما برای خوشامد آنها مگر مناظره برگزار میکنیمذ برای مردممان برگزار میکنیم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم برای آبادانی ایران
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اتفا قا روانشناسی خوبی بود . ولی جای آقای احمدی نژاد خالی بود مطئنا اگه بود همه رو به چالش میکشید . اگه یادتون باشه خبرنگار کهنه کار آمریکایی کم آورد اینا که ...
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    بله حالا دیدین اولین کسی که از این جنجالها خوشحال میشه دشمنه لطفا این مطلب رو کامل از اول تا اخر بخونین اقایون حاشیه ساز ملت دیگه نمی خوان برا این چیزا هزینه بدن بعضی اقایون فقط دوست دارن برا مملکت هزینه درست کنن
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    بله دشمن که بدش نمیاد در ایران جوی درست بشه و اونهم بشن اتش زیر خرمن
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    ای بمیرن این رسانه های خارجی
  • بابک ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    آفرین! حالا شایدم مسخره نمیکردن ولی یه سری بی ربط دربارش میگفتن! دیگه قربونت وقتی یکی از مثلا رجل سیاسی ما اون وسط قهر و ناز میکنه خب بیگانه لذت میبره دیگه!!! یکی مثل قالیباف به نظر تیریه تو چشم دشمن! محکم و مقتدر
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    سیبیل برای عکس اوباما بکشن!!!
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    قالیباف آخرشه
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    مناظرشون که خیلی حوصله من را سر برد من که دیگه مناظره ها را نمی بینم خیلی حوصلم سر رفت به اینم می گن مناظره
  • خیرالله ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    خداییش نه به شوری88نه به بی نمکی امسال. هاپ هاپ های دشمن که بی خیال بشیم.انصافابی احترامی بهشون بود
  • یارا ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    بدون شک
  • سيد رضا ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    واقعا افتضاح بود كدوم اساتيد دانشگاه اين طرح رو داده بودن!!!! اصلا تا كانديدا ميخواستن حرف بزنن وقتشون تموم ميشد اين چه مسخره بازي بود اگه ميخواين مردم بيان پاي صندوق بايد اجازه بدين كانديدا حرفشون رو بزنن انگاري صدا و سيما ميترسه بذاره كانديدا باهم طرف بشن بابا اينا كه ديگه مثل اون دوتا ، بچه بازي در نميارن.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    خاک بر سر تو
  • ایران ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    از نظر سیاسی و علمی موقعیت ایران به حدی مهم است که کانون توجه تمام قدرتهای دنیاست . عدم توجه دنیا به ایران یعنی عدم اهمیت ایران . پس بر خود ببالیم و قدر امنیت و موقعیت خود را بدانیم . به اطرافمان بنگریم عراق افغانستان پاکستان سوریه و ... . امنیت امنیت امنیت . برای همین است که در انتخابات شرکت میکنیم . همه با هم باشیم نه بر هم
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    فقط آقای عرف به دنبال اثبات حقانیت بودند
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    برگزار کنندگان این باصطلاح مناضاره از مشورت هزاران استاد و کارشناسان با سابقه سازمان استفاده کردهاند خوب است این دوستان اسامی این کارشناسان محبوب و مورد وثوقشان را اعلام نماین تا انبو ه کارشناسان مظلوم سازمان که به خاطر ... خانه نشین شده اند بد نام نشوند
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    از مناظره مسخره تر املاء جناب گزارش گر هستش كه از بس بي دقت تشريف دارند به جاي كشور نوشتن (شكور)وبه جاي نامزد(نازمد)
  • حامي رهبر ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    درسته ما خودمون از شيوه ي برگزاري مناظره رضايت چندان خوبي نداشتيم اما بايد بگيم اين غربي ها در اون حدي نيستن كه بخوان از ما نقص بگيرن چون در هر حيطه اي با ما روبرو شدن باختن دواي درد مردم فقط دكتر رضايي
  • مهیار ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 0
    یک و یک و یک دو و دو و دو ... ده و ده و ده مناظره محله!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس