کد خبر 215206
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

عامل اصلی آواره شدن خانواده ها قدرت طلبی کسانی است که خود را از دیگران برتر می دانند و تنها به منافع خود فکر می کنند و هیچ احساس مسولیتی در برابر همنوعان خود ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، سرکنسول عراق در ایران دیشب در مراسم روز جهانی پناهنده در مشهد با بیان اینکه امروز اکثریت ملت عربی و مسلمانان در حالت بحران بسر می برند، افزود: کسانی که پناهندگان را پذیرفته و آنها را در کشور و ولایات خود جای داده اند در واقع نور امیدی را در دلهای آنان روشن نموده اند .

جمال الدین ابراهیم گفت: جمهوری اسلامی ایران سینه گشاده ای به روی تمامی پناهندگان دارد و تا امروز مهاجرین افغانی و عراقی با عزت در ولایات این کشور زندگی کرده اند.

نارسیم ها رائو رئیس دفتر کمیساریای عالی در مشهد نیز در این مراسم گفت : این نهاد در سال هزار و نهصد و پنجاه و یک برای سه سال و با هدف کمک به پناهندگان جنگ جهانی دوم تاسیس شد ؛ اما هنوز بعد از ۶۰ سال هم این مشکل و مهاجرت وجود دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه از سی و پنج میلیون پناهنده در سراسر جهان یک میلیون نفر در ایران حضور دارند گفت: جمهوری اسلامی ایران سه دهه از پناهندگان میزبانی کرده است.

عجمی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران در بخش های بهداشتی، پزشکی، فرهنگی و تحصیلی گفت: این نهاد تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی هرچه بهتر به پناهندگان انجام خواهد داد.

مراسم گرامی داشت روز جهانی پناهنده و اولین آئین تجلیل از چهره های ماندگار مهاجرین، با حضور رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت خراسان رضوی، مسئول امور مهاجرین کنسولگری افغانستان و سرکنسول کشور عراق در تالار شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس