روسای ۵ صنف قانونی سینما طی نامه‌ای به هیئت ساماندهی صنوف سینمایی، امضای عنوان صنف متبوع خود در ذیل نامه برخی اصناف در خصوص چگونگی بازگشایی خانه سینما را تکذیب کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روسای 5 صنف سینمایی امضای خود را در ذیل نامه برخی اصناف تکذیب کردند. دبیرخانه هیئت ساماندهی صنوف سینمایی، براساس این نامه سید مهدی سجاده چی، سید حسین قدیمی، بهمن کریمیان، وجیه الله شهیدی و اکبر محمدی به ترتیب روسای صنوف قانونی کانون فیلمنامه نویسان ، دستیاران فیلمبردار، کارکنان لابراتوار، مدیران سالن های سینما و جلوه های ویژه هرگونه سوء استفاده از عنوان صنف متبوع خود را غیر قانونی و غیر اخلاقی دانسته و بر بازگشایی خانه سینما براساس اساسنامه اصلاحی و با حضور صنوف قانونی تاکید کردند.

روسای این 5 صنف قانونی که دارای موافقت اصولی هیئت رسیدگی به موسسات و مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و ظرف روزهای آتی شماره ثبتی صنف خود را از اداره ثبت شرکت ها دریافت می کنند طی یادداشت خود با اظهار نگرانی از اینگونه بهره برداری های غیر صنفی و غیر حرفه ای، تمکین از قوانین کشور را الزامی دانسته و در نامه خود به رسانه های گروهی اذعان داشتند: «مجمع عمومی خانه سینما براساس اعلام مسئولین مربوطه حداکثر ظرف 2 ماه آینده طبق اساسنامه ای که مورد تایید هیأت هفت نفره ریاست محترم جمهوری است با حضور نمایندگان صنوف قانونی تشکیل خواهد شد و هیچ ضرورتی برای ادامه لجبازی ها و سرپیچی از قوانین وجود ندارد».

در این نامه آمده است : «با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در تمکین همگان از قانون و با توجه به حساسیت های موجود در ایام نزدیک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اینگونه فضاسازی ها و انتشار اخبار کذب تنها منجر به افتراق بیشتر میان اصناف سینمایی به عنوان بخشی از نخبگان جامعه خواهد شد».

نمایندگان شورای مرکزی 5 صنف قانونی مذکور در نامه خود با اشاره به مفاد اساسنامه اصلاحی خانه سینما، اجرای آن توسط هیأت پیگیری بازگشایی خانه سینما را یک امر ضروری دانسته و توصیه کردند: «بهتر است سایر صنوفی که هنوز قانونی نشده‌اند به طور مستقل و قانونی برای ورود به خانه سینما تصمیم گیری نمایند و فارغ از حواشی و جنجال آفرینی، خیر و مصلحت صنف خویش را ملاک فعالیت در حوزه سینما قرار دهند».

در پایان این یادداشت آمده است :« برخی از همکاران به رغم قانونی شدن صنف خود و انتخاب هیئت مدیره جدید همچنان از عنوان این صنف سوء استفاده می کنند که این در جای خود قابل پیگرد قضایی و حقوقی است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس