کد خبر 213220
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

ارتش الکترونیک سوریه در واکنش به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مرکز تحقیقات علمی «جمرایا»، اصلی‌ترین سیستم‌های مدیریت زیرساخت «اسکادا» در حیفا که برای مدیریت اینترنت، آب، برق، تاسیسات و کارخانجات استفاده می‌شود را هک کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ارتش الکترونیک سوریه (SEA) اعلام کرد که سیستم زیرساختی شهر حیفاء در سرزمین‌های اشغالی را به تلافی حمله موشکی اخیر رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی در حاشیه شهر دمشق هک کرده است.

این گروه در پیامی که برای اپراتور‌های سیستم‌‌های مدیریت زیرساخت اسکادا (SCADA) ارسال کرده، اعلام کرده است: «ارتش سایبری سوریه در پاسخ به حملات ناجوانمردانه و خارج از عرف و قوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل) اقدام به نفوذ در یکی از سیستم‌های مدیریت زیرساخت اسکادا (SCADA) مراکز زیر ساختی اسرائیل در حیفاء نموده است.»

در ادامه این پیام آمده است: « (ارتش الکترونیک سوریه) ضمن دسترسی به اطلاعات حساس، قادر است خسارات سنگین و جبران ناپذیری را به سیستم‌های زیرساختی اسرائیل وارد کند.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مرکز تحقیقاتی جمرایا در نزدیکی دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

مقامات سوریه اعلام کردند این حمله که سومین مورد آن طی ماه‌های اخیر بوده، توسط اسرائیل انجام شده است.

ارتش الکترونیک سوریه با اشاره به اینکه قادر است با تداوم حملات خود به سرور‌های سیستم‌های زیرساختی حیفاء موجب انفجار قوی شود، تاکید کرد که به دلیل تلفات انسانی اجتناب‌ناپذیر، اقدامی را صورت نخواهد داد. این گروه نمی‌خواهد حادثه‌ای مشابه به انفجار تگزاس که موجب کشته شدن انسان‌های بسیاری شد، تکرار شود.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: «این پیام حامل هشداری است جدی برای زمامداران اسرائیلی، مبنی بر اینکه عدم واکنش سریع ما به اینگونه ماجراجویی‌های بچگانه، نه از روی ناتوانی و ترس، بلکه از روی تدبیر، حکمت و انسانیت است چرا که ما هم‌مسلک شما نبوده و کشتار را بر مردم عادی و بیگناهان روا نمی‌داریم.»

ارتش الکترونیک سوریه توصیه کرد: «همچنین به مردمی که سال‌هاست با رویای زندگی بهتر، موطن و زادگاه خویش را ترک گفته و اسیر جریانی‌ شده‌اند که از حرف تا عملشان فرسنگ‌ها فاصله است، توصیه می‌کنیم، تا با تمام توان مخالفت خود با سیاست‌های خصمانه این رژیم را اعلام نماید زیرا ما مایل به قربانی‌شدن افراد غیرنظامی مانند واقعه ایالت تگزاس آمریکا نیستیم.»

ارتش الکترونیک سوریه اخیراً با حملات موفقیت‌امیز خود علیه وب‌سایت‌های خبری غربی، شهرتی کسب کرده است.

این گروه اخیراً با هک‌کردن صفحه توییتر خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخبار جعلی را منتشر کرد که موجب افت شاخص سهام در بازار‌های بورس شد. هکر‌ها خبر جعلی زخمی‌شدن «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در یک بمب‌گذاری را منتشر کردند که موجب شد شاخص سهام بورس داو‌جونز، 143 رتبه سقوط کند.

ارتش الکترونیک سوریه همچنین در اقدامات اخیر خود علیه رسانه‌های غربی و به منظور حمایت از دولت بشار اسد، اقدام به هک‌کردن وب‌سایت‌های روزنامه گاردین، شبکه بی‌بی‌سی (شامل بخش هواشناسی، بخش عربی و رادیو اولستر)، شبکه فرانس‌24، رادیو ملی آمریکا، الجزیره، دولت قطر، سپ‌بلاتر (رئیس فدراسیون جهانی فوتبال) کرده است.

کاشناسان امنیت سایبری به روزنامه گاردین اعلام کردند که اقدامات این گروه به منظور آسیب‌رسانی و تخریب به لابی‌ها، دولت‌ها و گروه‌های غربی و طرفدار اسرائیل طراحی شده است.

ارتش الکترونیک سوریه که 2 سال پیش شکل گرفته، با نفوذ به صفحه توییتر شبکه بی‌بی‌سی طی یک ساعت اخبار جعلی از قبیل اظهار نظر مقامات صهیونیستی را منتشر کرد که گفته بودند «زنده باد سوریه» و «ارتش الکترونیک سوریه اینجا بود».

روزنامه گاردین گزارش داد که حملات ارتش الکترونیک سوریه در واقع به تلافی انتشار ایمیل‌های «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و نزدیکان وی توسط این روزنامه انجام می‌شود.

این گروه ساعاتی پس از حمله سایبری خود اعلام کرد که روزنامه گاردین را به دلیل «دروغ‌پراکنی و تهمت‌زنی علیه سوریه» مورد هدف قرار داده است و این گروه در «وضعیت جنگی با تیم امنیتی توییتر» قرار دارد.

سیستم‌های اسکادا (کنترل سرپرستی و جمع‌آوری اطلاعات) نوعی سیستم مدیریت صنعتی (ICA) هستند. سیستم‌های مدیریت صنعتی، سیستم‌های رایانه‌ای هستند که فعالیت‌های صنعتی در دنیای مادی را مانیتور و کنترل می‌کنند.

سیستم‌های اسکادا به دلیل توانایی خود در مدیریت فعالیت‌های گسترده شامل کنترل چندین مرکز با مسافت طولانی، خود را از دیگر سیستم‌های آی‌سی‌ای متمایز کردند. این فعالیت‌ها شامل فعالیت‌های صنعتی، زیرساختی و تاسیساتی می‌باشد.

فعالیت‌های صنعتی شامل فعالیت‌هایی از قبیل تولید، ساخت کالا، تولید برق، پالایش و پتروشیمی هستند.

فعالیت‌های زیرساختی عبارتند از اقداماتی از قبیل تصفیه‌سازی و توزیع آب آشامیدنی، جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن، ایجاد لوله‌های انتقال گاز و نفت، عملیات انتقال و توزیع برق، توربین‌های بادی، سیستم‌های آژیر دفاع شهری، و سیستم‌های ارتباطی می‌باشند.

فعالیت‌های تاسیساتی که هم جنبه دولتی و هم خصوصی دارد شامل ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های فضایی است.

هکرها معمولا برای اثبات ادعای خود در موفقیت آمیز بودن عملیات هک، فایل‌هایی را به جا می‌گذارند. ارتش الکترونیک سوریه نیز در راستای اثبات عملکرد خود در هک‌کردن سیستم‌های اسکادا این فایل‌ها را در وب‌سایت خود قرار داده تا هکرها بتوانند به واقعیت ماجرا پی ببرند.

Hack Screenshots:

https://cdn.anonfiles.com/1367855605244.pdf

https://cdn.anonfiles.com/1367851797457.gif

Cryptome mirror of the PDF and GIF:

http://cryptome.org/2013/05/sea-haifa-hack.zip

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس