کد خبر 212803
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

کدسازی به نفع مشترکان است و مخابرات از محل افزایش ترافیک جبران هزینه می‌کند و هم‌کدسازی استان‌ها یک ضرر بزرگ برای مخابرات اما به نفع مشترکان است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید هاشمی در پاسخ به ابهامات موجود در خصوص افزایش و یا کاهش تعرفه های تلفن ثابت گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات ایران در خصوص اجرای همکاری در استان‌ها ابلاغ کرده است که مخابرات می‌تواند از محل همسان‌‌سازی کدی (هم‌کدسازی) و نگهداری، مبالغی را از مشترکان اخذ کند.

عضو هیات مدیره مخابرات ایران ادامه داد: مخابرات این ابلاغیه را دریافت کرده، اما هنوز اجرا نکرده و پس از اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

وی افزود: هم‌کدسازی به نفع مشترکان است و مخابرات از محل افزایش ترافیک جبران هزینه می‌کند و هم‌کدسازی استان‌ها یک ضرر بزرگ برای مخابرات اما به نفع مشترکان است.

وی تصریح کرد: اما مخابرات به دنبال تغییر رفتار ترافیکی مشترکان است.

سیدهاشمی افزود: با تعدیل هزینه‌های استانی، رفتار مشترکان تغییر می‌کند و ترافیک شبکه افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد، طرح هم کد سازی در سراسر کشور حداکثر تا سه ماه آینده انجام و پس از اجرای هم کدسازی تعرفه استانی به 53.03 تغییر خواهد کرد. طبق مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از هم‌کدسازی، هزینه‌ای برای اجرای هم‌کدی و نگهداری از مشترک اخذ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس