کد خبر 212791
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

همزمان با افزایش موج انتقادهای فعالان حقوقی به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ، وزرات دفاع انگلیس بدون توجه به این انتقادها برنامه ای درازمدت برای گسترش و نوسازی ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین و شناسایی ارتش این کشور دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه گاردین، ارتش انگلیس هم اکنون پانصد فروند هواپیمای بدون سرنشین دارد و در صدد گسترش حریم هوایی این کشور برای پرواز این هواپیماها است.

توسعه ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس در راستای طرح بلندپروازانه وزارت دفاع این کشور است که طبق آن تا سال دو هزار و سی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش انگلیس یک سوم نیروی هوایی سلطنتی را تشکیل خواهد داد.

افشای این مطلب موجب نگرانی فعالانی خواهد شد که هواپیماهای بدون سرنشین را که در سطح وسیعی در افغانستان به کار گرفته شده است، خلاف اخلاق و قانون می دانند. سازمان جاسوسی« سیا »از این هواپیماها برای هدف قراردادن جنگجویان طالبان و القاعده در آن سوی مرز افغانستان در پاکستان استفاده کرده است.

هم اکنون فقط یک پایگاه در انگلیس وجود دارد که هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای عادی با هم در یک حریم هوایی پرواز می کنند. وزارت دفاع انگلیس تاکنون از فرودگاه خصوصی ولز غربی در ابرپورت برای آزمایش هواپیماهای شناسایی جدید واچ کیپر استفاده کرده و در حال گفتگو با وزارت حمل و نقل و سازمان هواپیمایی غیرنظامی برای گشودن حریم هوایی بیشتری به روی هواپیماهای بدون سرنشین است.

ارتش انگلیس انواع متنوعی از هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد،‌ ازجمله هواپیماهای ریپر با قابلیت حمل موشکهای هلفایر و بمبهای هدایت شونده با لیزر و نیز بالگردهای کوچک بلک هورنت که در دست جا میگیرد. هواپیماهای جدید واچ کیپر جایگزین هواپیمای شناسایی هرمس چهارصد و پنجاه خواهد شد. انگلیس پنجاه و چهار فروند از هواپیماهای بدون سرنشین جدید را خریداری کرده و تاکنون بیست و پنج فروند آنرا تحویل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس