کد خبر 211207
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۹

سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، در سخنراني خود، به فتاواي شيوخي اشاره کرد که عامل خونريزي‌ها در سوريه شده‌اند.

گروه بين‌الملل مشرق - نصرالله در بخشي از سخنان شب گذشته خود به يک مفتي اشاره کرد که پيش از اين به عنوان شيخي معتدل شهرت داشت اما اکنون فتاواي مزدورانه وي باعث ريخته‌شدن خون هزاران بي‌گناه شده است.

البته نصرالله نام اين مفتي را نياورد و تنها با پوزخند به فتواي مضحک وي اشاره کرد و بخش‌هايي از آن را خواند اما اين مفتي کسي نيست جز شيخ "يوسف القرضاوي" که میلیون ها دلار از قطر و رژيم صهيونيستي دريافت مي‌کند تا مذاهب مختلف جهان اسلام را با فتاواي خود که از طريق شبکه تلويزيوني الجزيره پخش مي‌شود به جان هم بيندازد.

قرضاوي در ويدئوي زير که از شبکه الجزيره ضبط شده است، در پاسخ به استفتاي يک سلفي درباره وجوب يا عدم وجوب کشتار حاميان دولت سوريه، فتواي عجيبي صادر مي‌کند.

مجري استفتا را مي‌خواند: «آيا هدف قرار دادن کساني که نظام سوريه را تأييد مي‌کنند و در رأس آنان علماي نظام، جايز است؟ و آيا کشتن همه نظامياني که هنوز در کنار نظام ايستاده‌اند با علم به اينکه برخي از آنان هم نيت جدا شدن از نظام را در سر دارند اما هنوز موفق به اين کار نشده‌اند، جايز است؟»
در ادامه، قرضاوي فتوا مي‌دهد: «همه کساني که با دولت همکاري دارند بايد کشته شوند اعم از نظاميان، شهروندان، دانشمندان، جاهلان.. هر کس که با اين دولت ظالم ستمگر سرکش که مردم را مي‌کشد همراه باشد، مانند آن ظالم است و همان حکم بر او جاري است!»
وي مي‌افزايد: «هر کس در حال جنگ است بايد با همه اينها بجنگد! حتي اگر در بين کشته‌شدگان، مظلومي هم باشد! خداي سبحان، خودش از آن مظلوم دفاع خواهد کرد و حقش را خواهد ستاند! همان طور که در قرآن هم آمده است که بترسيد از فتنه‌اي که تنها شامل ظالمان نخواهد شد.»

نصرالله پس از خواندن متن پياده‌شده اين فيلم، گفت: «اين مفتي که اين فتوا را داده فکر نمي‌کند که اگر در مقابل وي، يکي از علماي مثلا شيعه يا سني يا غيره، فتواي مشابهي بدهد و بگويد «هر کس با مخالفان سوريه همکاري مي‌کند بايد کشته شود»، ديگر سنگ روي سنگ بند نمي‌شود؟ و آشوب جهان اسلام را فرا مي‌گيرد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    لعنت لعنت و لعنت بر شيطان
  • هاتف ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    مگه وهابی ها و سلفی ها فکر هم دارند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس