کد خبر 211078
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

کاظم دارابی مدیر تولید مستند شهید شاطری از ساخت مستندی در رابطه با ابعاد شخصیتی سردار شهید حسن شاطری خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، کاظم دارابی مدیر تولید و مجری طرح مستند «شهید شاطری» در گفت‌وگو با فارس در خصوص مراحل تولید و ساخت مستند سردار شهید حسن شاطری» گفت: بعد از شهادت سردار حسن شاطری و استقبال زیادی که مردم از تشییع جنازه و روز دفن ایشان در سمنان انجام دادند عده‌ای بر این باور بودند که یک شخصی مثل ایشان باید گذشته و خاطراتش به جامعه معرفی شود و به همین خاطر من بعد از شهادت ایشان به فکر این افتادم که این کار را انجام بدهم.

وی افزود: بعد از تشییع این شهید در سمنان بنیاد شهید این شهر طی نامه‌ای به وزیر ارشاد از او می خواهد که درباره چنین شخصیتی مستندی ساخته و یا کتابی منتشر شود.

وی افزود: این نامه به دست وزیر رسید و آقای حسینی نامه را به آقای شمقدری رئیس سازمان سینمایی رونوشت زدند و وی هم من را به عنوان مجری این طرح معرفی کردند که درگیر این کار بشوم و مستند سردار شاطری عزیزمان را تولید کنیم.

دارابی ادامه داد: من به واسطه اینکه این سردار شهید را می‌شناختم و در لبنان هم در ستاد بازسازی با هم کار می کردیم، تصاویر مختلف و مفصلی از ایشان و فعالیت های مهم او در لبنان داریم.

دارابی تصریح کرد: برای این مستند در لبنان به مدت بیست روز از سران احزاب لبنانی اعم از شیعه و سنی و مسیحی مصاحبه گرفتیم که در مصاحبه ها نکات بسیار جالب از نوع نگاه این شخصیتها به شهید شاطری عنوان شده است.

دارابی با بیان اینکه این مستند به دو زبان فارسی و عربی تولید می‌شود گفت: بنای ما تولید یک مستند حدود 45 دقیقه‌ای است که به طور کل سیره کار مهندس در بعد از انقلاب، زمان جنگ، افغانستان و خصوصا لبنان را به تصویر بکشد.

به گزارش فارس، سردار شهید حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در امور مهندسی جنگ، راه‌سازی و جاده سازی در مناطق جنگی فعالیت داشت.

وی در جریان جنگ ایران و عراق در حوزه مهندسی جنگ، جاده سازی و راه سازی مناطق جنگی فعالیت داشت، با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت این شهید والامقام با نام مستعار حسام خوشنویس به عنوان رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان در لیست تحریم آمریکا قرار داشت.

سرانجام این سردار رشید اسلام اسفند ماه سال 91 طی مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی به مقام والای شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس