کد خبر 21027
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳

بنفشه منصوري از تاليف جلد دوم کتاب داستان‌هايي از شاهنامه خبر داد و گفت: جلد دوم اين کتاب شامل چهار داستان است و به زودي راهي بازار کتاب مي‌شود.

به گزارش مشرق، اين نويسنده در گفتگو با مهر گفت: اين کتاب شامل داستان‌هاي رستم و سهراب، بيژن و منيژه، سياووش و رستم و اسفنديار است که براي گروه سني "ج "و "د" تاليف شده است.

وي اظهارکرد: در اين کتاب‌ داستان حماسي نبرد حق و باطل، نبرد پهلوان اسطوره‌اي رستم با "ديو سفيد" و دشمنان ايران زمين، به همراه پيروزي ايرانيان بر اهريمنان به زباني ساده و روان بيان شده است.

منصوري ادامه داد: جلد اول اين کتاب حدود يک و سال چند ماه گذشته چاپ و با استقبال بسياري روبرو شد و هم‌اکنون جلد دوم آن در راه است.

وي انگيزه‌اش را درباره تاليف داستان‌هايي از شاهنامه اينچنين توضيح داد: وجود ويژگي‌هاي گرانقدر شاهنامه که متاسفانه هنوز کودکان ايراني با اين اثر آشنايي ندارند سبب شد براي تاليف اين کتاب تصميم بگيرم.

اين نويسنده با اشاره به اينکه جلد دوم داستان‌هايي از شاهنامه را انتشارات مهرداد به زير چاپ مي‌برد، اضافه کرد: هنوز تصميمي براي ادامه اين داستان ندارم اما برنامه‌هايي در اين زمينه دارم که در آينده‌اي نزديک آن را اعلام مي‌کنم.

وي ادامه داد: در تمام دوره‌ها تلاش‌هايي در راه بازآفريني و بازنويسي شاهنامه فردوسي صورت گرفته ولي به نظر کافي نبوده است.

منصوري تاکيد کرد: شخصيت‌پردازي‌هاي شاهنامه مي‌تواند براي کودکان موثر و جالب باشد و نبايد اجازه داد که آنها از اين شخصيت‌ها تصويرسازي سياه و سفيدي داشته باشند، بلکه بايد آنها را توجيه کرد که داستان‌هاي شاهنامه را خوب بخوانند و در مورد شخصيت‌ها چند بعدي فکر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس