کد خبر 208307
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: برپایی جشن پاکسازی میادین مین به معنی آن نیست که دیگر هیچ مینی در منطقه وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، امیر منوچهر کاظمی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود برگزاری مراسم جشن پاکسازی میادین مین استان کرمانشاه، هنوز در این منطقه شاهد حوادثی از قبیل انفجار مین هستیم؟، گفت: پاکسازی مناطق مرزی استان کرمانشاه از وجود مین‌های به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی کار بسیار بزرگ، ارزشمند و قابل تقدیر بود.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه پاکسازی مناطق آلوده به مین استان کرمانشاه 105 شهید و 227 جانباز را تقدیم کشور کرده است.

سرتیپ کاظمی خاطرنشان کرد: با تلاش ارتشیان جان برکف بیش از 348 هزار و 980 هکتار از اراضی آلوده به مین مناطق مرزی استان کرمانشاه پاکسازی شده است.

وی یادآور شد: یقینا با توجه به گذشت سال‌های متمادی از دوران جنگ تحمیلی و بر اثر موارد مختلف همچون بارش‌ باران ممکن است برخی از مین‌ها جا به جا شده و هنوز وجود داشته باشند. همچنین هرگز نباید از بروز خطاهای انسانی چشم‌پوشی کنیم. تمامی این موارد بیانگر آن است که هرگز نمی‌توانیم ادعا کنیم که 100 درصد مین‌های منطقه از بین رفته‌اند؛همچنانکه حتما شنیده‌اید با گذشت سالها از دوران جنگ جهانی اول و دوم مین‌هایی به جای مانده از آن دوران در کشورهای مختلف دیده شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور، گفت: منطقه استان کرمانشاه از وجود مین‌های دوران جنگ تحمیلی پاکسازی شده اما ممکن است در این بین مواردی هم به دلایل ذکر شده در بالا هنوز وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس