کد خبر 207073
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

طبق بررسی‌های انجام شده در ریاضیات کنکور، مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان در محاسبات اولیه ریاضی مشکل دارند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سلمان داداشی دبیر اجرایی دومین همایش آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور در نشست خبری که امروز در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموزان از نخستین روزی که به کلاس اول می‌روند و با درس ریاضی آشنا می‌شوند، به آنها می‌گویند که این درس سرنوشت‌ساز است و آن را باید جدی بگیرید، در نتیجه دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی ترس دارند.

وی ادامه داد: اکثر دانش‌آموزان وقتی به پایه‌های بالاتر تحصیلی می‌روند، دنبال این هستند که از ماشین حساب استفاده کنند و خودشان دیگر حساب نمی‌کنند.

داداشی با بیان اینکه نیمکره راست مغز مربوط به کارهای خلاق و هنری است و نیمکره چپ مغز با فعالیت‌های ریاضی، فلسفه و منطق مرتبط است، افزود: وقتی با دانش‌آموز به صورت تئوری کار می‌شود و ابزار در اختیارش قرار نمی‌گیرد، فقط یک نیمکره کار می‌کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید در ریاضیات ابداع و نوآوری داشته باشند و ما در آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی، به آنها یاد می‌دهیم که از هر دو نیمکره چپ و راست‌ استفاده کنند.

این مدرس ریاضی به سخت بودن حفظ جدول ضرب توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در روشی که ما آموزش می‌دهیم، دانش‌آموزان در 5 هفته یاد می‌گیرند که با انگشتان دست، جدول ضرب را حفظ کنند و دو هفته بعد از آن هم دیگر از انگشتان دست استفاده نمی‌کنند.

وی به بحث کنکور اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در ریاضیات کنکور، مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان در محاسبات اولیه ریاضی مشکل دارند یعنی به عنوان مثال به دلیل یک تفریق ساده یا یک علامت مثبت یا منفی، پاسخ سؤال را اشتباه پیدا کردند.

داداشی بیان داشت: آموزش محاسبات سریع ریاضی از سوم ابتدایی آغاز می‌شود و برای یادگیری ریاضی، تکنیک، تمرین و پشتکار، مهم است.

وی در خصوص دومین همایش آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور نیز گفت: این همایش روز ششم اردیبهشت در برج میلاد ویژه 1600 دانش‌آموز سال سوم و چهارم دبیرستان رشته علوم ریاضی و تجربی برگزار می‌شود.

امیر زنده‌نام، مشاور تحصیلی و مدرس خلاقیت نیز در این نشست اظهار داشت: توانایی ذهنی تنها درباره انجام محاسبات ریاضیات نیست بلکه موجب می‌شود تا در تصمیمات دیگر کاری و زندگی نیز به درستی گام برداریم.

وی تأکید کرد: توانایی ذهنی موجب می‌شود که توانایی در زندگی افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس