کد خبر 207033
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی - دانشجویی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر 29 و 30 فرودین و 4 تا 6 اردیبهشت ماه در پنج گرایش برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مهندس حضرتی، دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات هوافضا افزود: این مسابقه در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با حضور 400 تیم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

دبیر مسابقه هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این مسابقه در پنج گرایش برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات در بخش دانش آموزی در گرایش‌های گلایدر دانش آموزی، هاورکرافت دانش آموزی و موشک آبی پیشرفته و در بخش دانشجویی در دو گرایش گلایدر دانشجویی و ربات‌های پرنده برگزار می‌شود.

وی به بیان نحوه برگزاری این مسابقه پرداخت و گفت: با توجه به برگزاری نخستین دوره مسابقه ربات‌های پرنده در سطح ملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمیته برگزاری مسابقات امتیازات و امکانات ویژه‌ای برای این بخش از مسابقات در نظر گرفته است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات هوافضا برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مخصوص ربات‌های پرنده توسط کادر فنی مسابقه ربات‌های پرنده دانشگاه را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقه نام برد و اضافه کرد: این کادر فنی شامل اعضای تیم AUTMAV دانشگاه است که موفق به کسب دو مقام دومی در مسابقات بین المللی IMAV در هلند و آلمان شدند.

حضرتی با بیان اینکه این مسابقه از سوی انجمن علمی مهندسی هوافضا دانشگاه امیرکبیر و ستاد توسعه فناوری هوافضا برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 15 تیم در گرایش ربات‌های پرنده، 75 تیم در گرایش گلایدر دانشجویی، 150 تیم در گرایش گلایدر دانش آموزی، 80 تیم در گرایش هاورکرافت و 90 تیم در گرایش موشک آبی پیشرفته تایید اولیه شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس