کد خبر 206113
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

یک کارشناس مذهبی در مراسم یادبود علیرضا بهاری با ذکر اینکه حضرت رسول(ص) نخستین مداح اهل بیت(ع) بود، گفت: مداحان با پوشیدن لباس مداحی جان خود را برای ائمه تقدیم می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم یادبود علیرضا بهاری از ذاکران اهل بیت و عصمت و طهارت امروز در خانه مداحان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالحسین حق‌بنا کارشناس مذهبی با تجلیل از علیرضا بهاری گفت: علامه امینی نقل می‌کرد وقتی آیه تطهیر بر پیامبر نازل شد، حضرت رسول (ص) پس از اقامه نماز صبح از مقابل خانه حضرت زهرا(س) عبور می‌کردند و در مقابل این خانه می‌ایستادند و با خواندن آیه تطهیر به اهل بیت(ع) سلام می‌دادند و به مدح حضرت زهرا (س) می‌پرداخت.

وی با بیان این‌که «مداحان اهل بیت(ع) با پرداختن به مدح این بزرگواران در جایگاه پیامبر مکرم اسلام قرار می‌گیرند» گفت: مداحی بعد از سقیفه بنی‌ساعده به مداحی اهل بیت(ع) محدود شد و حکومت آن زمان نگذاشت تا این کار اوج بگیرد و این امر ادامه داشت.

این کارشناس مذهبی افزود: مداحان در جایگاه رسول اکرم (ص) قرار دارند. پیامبر می‌گوید من مداح اهل بیت (ع) هستم و مداح آفرینش خرد و فکر است و در این راه مشکلات بسیاری را تحمل کرد.

حق‌بنا گفت: مسیر مداحی بعد از واقعه کربلا ممنوع شد و به این ترتیب بعد از واقعه کربلا مداحی از حوزه نظم و نثر فراتر رفت و مداح به رجل سیاسی مهلک برای حکومت وقت تبدیل شد.

وی ادامه داد: مداح وقتی به میدان می‌آید با جان و هستی خود برای ائمه به مدح می‌پردازد و جانش را برای اهل بیت(ع) تقدیم می‌کند. دومین فرد مداح از اهل بیت امام رضا (ع) بوده است.

بنابر‌این گزارش در این مراسم محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان، علی آهی رئیس هیأت مدیره خانه مداحان، علی انسانی، حمید نیکدل، سعید حدادیان، مرتضی طاهری، حجت‌الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی معاون پارلمانی رئیس مجلس، حسن غفوری‌فرد و عباس جدیدی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس