به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از سایت موتور اسپورت نوشت: «برنی اکلستون»، مدیر اجرایی مسابقات عظیم فرمول یک به شرکتهای خودروساز حاضر در F1 پیشنهاد داده صدای موتورهای 6 سیلندر جدید خود را به اندازه موتورهای 8 سیلندر نسل گذشته، زیاد کنند.
اکلستون نگران است که با توجه به استفاده خودروسازان از موتورهای 6 سیلندر نسل جدید و تغییر صدای این موتورها، تماشاچیان و طرفداران مسابقات فرمول یک نتوانند مثل قبل از صدای موتورهای 8 سیلندر فعلی لذت ببرند. «ران واکر» شهردار ملبورن که یکی از برگزار کنندگان مسابقات فرمول یک در استرالیا است، میگوید: برنی حق دارد که نگران باشد. صدای موتورهای 6 سیلندر جدید مثل ماشین چمن زنی است که قطعا ما مخالف آن هستیم.
فرمول یک منتظر بازگشت شرکت هوندا به مسابقات است و در این بین شایعه علاقه تویوتا و فولکس واگن به موتورهای 6 سیلندر و حضور در F1 قوت گرفته است. در این حال اکلستون معتقد است که تغییرات بنیادی در قوانین فرمول یک به ضرر خودروسازان است.
اوی می گوید: قسمت خطرناک موضوع این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد، برای خودروسازان میافتد و آنها هم به محض احساس خطر، آن فعالیت را متوقف میکنند. خطر دیگر این است که صدای این ماشینها که شبیه ماشین چمن زنی است، تماشاچیها را فراری میدهد. منظور من و «ران واکر» این است که موتورهای جدید بتوانند به دور موتور 16 هزار دور بر دقیقه برسند.
واکر ادامه داد: سال قبل، رئیس فرمول یک در استرالیا به من گفت که حرکت بعدی، استفاده از موتورهای هیبریدی است. من هم با تعجب گفتم که صدای موتور چه میشود؟ او نیز گفت یک جعبه تولید صدا در عقب ماشین میگذاریم! خدای من، نمیدانستم چه جوابی به او بدهم.
اکلستون نگران است که با توجه به استفاده خودروسازان از موتورهای 6 سیلندر نسل جدید و تغییر صدای این موتورها، تماشاچیان و طرفداران مسابقات فرمول یک نتوانند مثل قبل از صدای موتورهای 8 سیلندر فعلی لذت ببرند. «ران واکر» شهردار ملبورن که یکی از برگزار کنندگان مسابقات فرمول یک در استرالیا است، میگوید: برنی حق دارد که نگران باشد. صدای موتورهای 6 سیلندر جدید مثل ماشین چمن زنی است که قطعا ما مخالف آن هستیم.
فرمول یک منتظر بازگشت شرکت هوندا به مسابقات است و در این بین شایعه علاقه تویوتا و فولکس واگن به موتورهای 6 سیلندر و حضور در F1 قوت گرفته است. در این حال اکلستون معتقد است که تغییرات بنیادی در قوانین فرمول یک به ضرر خودروسازان است.
اوی می گوید: قسمت خطرناک موضوع این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد، برای خودروسازان میافتد و آنها هم به محض احساس خطر، آن فعالیت را متوقف میکنند. خطر دیگر این است که صدای این ماشینها که شبیه ماشین چمن زنی است، تماشاچیها را فراری میدهد. منظور من و «ران واکر» این است که موتورهای جدید بتوانند به دور موتور 16 هزار دور بر دقیقه برسند.
واکر ادامه داد: سال قبل، رئیس فرمول یک در استرالیا به من گفت که حرکت بعدی، استفاده از موتورهای هیبریدی است. من هم با تعجب گفتم که صدای موتور چه میشود؟ او نیز گفت یک جعبه تولید صدا در عقب ماشین میگذاریم! خدای من، نمیدانستم چه جوابی به او بدهم.