کد خبر 205315
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

همسر شهید آوینی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آثار ایشان، از ترجمه عربی برخی از منابع نوشته شده به قلم سید شهیدان اهل قلم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، مریم امینی، همسر شهید آوینی و مدیرمسئول نشر واحه، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های پیش روی این انتشارات برای چاپ کتاب‌های شهید آوینی، گفت: مجموعه آثار ایشان قبلاً از سوی انتشارات دیگری به صورت کامل به چاپ رسیده بود و پس از واگذاری مسئولیت انتشار آن آثار به خانواده آوینی، نشر واحه اقدام به تجدید چاپ آنها کرده است. کتاب‌ها تنها از حیث صفحه‌بندی و سر و شکل با آثار انتشار یافته از سوی ناشر قبلی تفاوت دارد و متن آنها هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: اما نشر واحه علاوه بر چاپ مجموعه آثار، چهار عنوان از تک‌نگاری‌های شهید آوینی را نیز در روزهای پایانی سال گذشته منتشر کرده است. این عناوین در سال‌های گذشته توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده بود. گسترش تک‌نگاری‌های ایشان در موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های انتشارات برای آثار شهید است که بر این اساس، قرار است بعد از بررسی‌های لازم تعدادی از مقالات ایشان را در قالب جدید با عناوین تک‌نگاری‌های جدید نیز منتشر کنیم.

امینی همچنین در ادامه از تصمیم برای ترجمه آثار این شهید بزرگوار خبر داد و یادآور شد: ترجمه آثار، به ویژه به زبان عربی، از برنامه‌های آتی این انتشارات است. برای انجام این کار نیاز به اطمینان از صحت ترجمه با رعایت وفاداری به متن و لحن اثر و نیز توافق در مورد شرایط تولید و توزیع کتاب در آن کشور است.

انتشار مجموعه آثار ادبی شهید آوینی در قالب یک مجموعه

همسر شهید آوینی در ادامه از بازنشر بعضی از آثار شهید آوینی با ترکیبی متفاوت خبر داد و افزود: از برنامه‌های جاری نشر واحه این است که مجموعه‌ای بر مبنای دسته‌بندی موضوعی دیدگاه‌های سید مرتضی آوینی درباره‌ مسائل مختلف حوزه‌ فرهنگ و هنر منتشر کند. کتاب «تماشاگه راز» شامل مجموعه نوشته‌های شهید آوینی درباره سینمای دفاع مقدس که در مهر ماه سال گذشته منتشر شد، نمونه‌ای از این تدوین جدید است. پیش از این، مجموعه مقالات و نوشته‌های ایشان در خصوص سینما در قالب سه جلد کتاب با عنوان «آیینه جادو» به چاپ رسیده بود. در این راستا، قرار است تا مجموعه نوشته‌های ادبی شهید آوینی نیز در قالب یک مجموعه منتشر شود.

وی با بیان اینکه دسترسی و استفاده از نوشته‌های ایشان در محیط گسترده وب کار دشواری است، تصریح کرد: با توجه به همین امر، اقدام به جمع‌آوری موضوعی آثار کرده‌ایم. قرار است همین روال در رابطه با دیگر موضوعاتی که از ایشان به یادگار مانده است هم اجرا شود.

آثار شهید آوینی دیجیتالی می‌شود

همسر شهید آوینی در ادامه یادآور شد: غالباً مجموعه مطالبی از ایشان، به ویژه در آستانه شهادتشان، در مجلات و سایت‌های مختلف منتشر می‌شود که وحدت موضوعی ندارند و بیشتر به یک جُنگ شبیه‌اند. نشر واحه در مورد جمع‌آوری مطالب و تدوین آنها با وسواس عمل می‌کند تا مخاطب گرفتار اغتشاش ذهنی نشود.

امینی در ادامه به چاپ نسخه دیجیتال آثار شهید آوینی اشاره و عنوان کرد: به محض راه افتادن سایت و به تبع آن بخش دیجیتال، اقدام به این کار خواهیم کرد و نسخه‌های الکترونیک را در سایت شهید آوینی قرار خواهیم داد، البته انجام این کار نیاز به حساسیت خاص دارد و نمی‌خواهیم بدون تأمل و درنگ انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسیردوست ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدایا: روح امام و شهدا عالیست متعالی بفرما. "صلوات" برای سید شهیدان اهل قلم
  • مسیردوست ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدایا: روح امام و شهدا عالیست متعالی بفرما. "صلوات" برای سید شهیدان اهل قلم
  • مسیردوست ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدایا: روح امام و شهدا عالیست متعالی بفرما. "صلوات" برای سید شهیدان اهل قلم
  • مسیردوست ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدایا: روح امام و شهدا عالیست متعالی بفرما. "صلوات" برای سید شهیدان اهل قلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس