کد خبر 204935
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه تصادفات و تلفات در نوروز 5 درصد کاهش داشته است گفت: استانهای فارس، اصفهان و مرکزی رکوردداران تصادفات و تلفات در ایام نوروز بودند.

به گزارش مشرق، سردار  اسکندر مومنی در گفتگو با مهر ضمن تقدیر از هموطنان  برای مدیریت سفر و گوش دادن به توصیه های پلیس در نوروز اظهار داشت: با توجه به آمارهای گرفته شده تا روز 16 فروردین 11 درصد به حجم سفرها نسبت به سال گذشته افزوده شده است. این در حالی است که در مجموع سفرها 10 درصد رشد داشته است و خوشبختانه تصادفات و تلفات رانندگی در نوروز نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان  اینکه استان مازندران  دارای بیشترین سفرهای نوروزی بوده است افزود: در میان شهرها نیز بیشترین ترددها در مشهد مقدس به ثبت رسیده است ضمن اینکه آزادراه تهران - کرج و تهران - قم پرترددترین جاده های کشور در نوروز بوده است.

به گفته مومنی بیشترین حجم سفر نیز در شهرهای شمالی ، مشهد مقدس و استانهای اصفهان و فارس بود.

وی با بیان اینکه استانهای فارس، اصفهان و مرکزی پرتصادف ترین استانهای کشور در ایام نوروز بودند تاکید کرد: خراسان شمالی ، کهکیلویه و بویراحمد و ایلام نیز کم تصادف ترین استانهای کشور بودند این در حالی است که بیشترین تصادفات در میان شهرها در پایتخت رخ داده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه استانهای خوزستان ، گلستان و مازندران بیشترین کاهش تصادفات را نسبت به سال گذشته داشته اند تصریح کرد: خودروی پراید بیشترین کشته ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: میانگین سنی رانندگانی که دچار تصادف شده اند نیز 36 سال بوده است این در حالی است که میانگین سنی رانندگانی که خودروی آنها واژگون شده 40 سال و رانندگانی که مرتکب تخلف سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ شده اند 30 تا 40 سال است البته بیشتر رانندگانی که مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده اند زیر 30 سال سن دارند.

مومنی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی بوده که منجر به واژگونی شده است گفت:22 درصد تصادفات به علت انحراف به چپ و 20 درصد نیز سرعت غیر مجاز است.

رئیس پلیس راهور در پایان ضمن تشکر از اورژانس ، اهلال حمر، راهداری، امدادخودرو، آتش نشانی ها، شهرداری ها و ستاد تسهیلات وزارت کشور از رسانه ها به دلیل همکاری مناسب و اطلاع رسانی به موقع تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس