کد خبر 204788
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد قزوین با بهینه سازی خودرو خورشیدی هاوین به دانش فنی تولید خودروی خورشیدی 4 چرخ دست یافتند که سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن بهرامی با اشاره به آلاینده بودن سوخت‌های فسیلی و تمام شدن این نوع سوخت، افزود: با توجه به این مشکلات بسیاری از کشورها به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت کرده‌اند.

وی انرژی خورشیدی را از جمله انرژی‌های پاک و ارزان دانست و اظهار داشت: از آنجایی که ایران منطقه آفتاب خیز است و در تمام فصول سال دارای خورشید تابش مناسب دارد از این رو یکی از کشورهای مستعد برای استفاده از این انرژی است.

بهرامی با اشاره به اقدامات پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد قزوین برای طراحی خودروی خورشیدی با عنوان "هاوین 1" خاطر نشان کرد: این خودرو در سال 90 رونمایی و در مهرماه همان سال در مسابقات استرالیا شرکت کردیم که به عنوان تیم شگفتی ساز توانستیم پس از تیم MIT مقام 17 را کسب کنیم.

وی با اشاره به جزئیات این خودرو یادآور شد: جنس باطری این خودروی تک نفره، لیتیوم یون بوده و بدنه آن از جنس فیبرکربن با وزنی برابر با 160 کیلوگرم در قالب فایبرگلاس ساخته شده و قادر است تا 135 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

سرپرست دانشجویی تیم خودروی خورشیدی هاوین از ارتقای این خودرو خبر داد و اضافه کرد: در خودروی هاوین 2 ابعاد خودرو کوچکتر، سرعت بیشتری و بازدهی بالاتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعات الکترونیکی و مکانیکی هاوین 2 توسط تیم دانشجویی تولید شده است، ادامه داد: سرعت حداکثری این خودرو 150 کیلومتر در ساعت است و سرعت متوسط آن 90 کیلومتر است.

بهرامی با بیان اینکه هاوین یک 3 چرخ است، افزود: در هاوین 2 به طراحی خودروی خورشیدی 4 چرخ دست پیدا کردیم.

وی به بیان وضعیت باتری این خودور پرداخت و گفت: زمان شارژ باتری این خودرو 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و در هر بار شارژ باتری می‌تواند در طول 4 ساعت با سرعت 90 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

این محقق با ابراز امیدواری از اینکه بتوانند با این خودرو در مسابقات 2013 استرالیا شرکت کنند، اظهار داشت: بهینه سازی این خودرو نیاز به حمایت مسئولان دارد و در صورت حمایت بیشتر درصدد هستیم تا در مسابقات 2013 استرالیا شرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • manamhamintor ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    0 0
    akhe khaily edeáa darin ye kit dorost konin ke rooye mashine mamooli nasb she va masrafe benzinesho kam kone ino migna kar na inke hamash fekre sherkat to mosabeghe va kasbe rotbeye 17 onam bad az MIT bashin

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس