کد خبر 203927
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳

زاون قوکاسیان منتقد برجسته سینما با اشاره به ویژگی‌های سریال پایتخت۲ گفت: بازیگران سریال «پایتخت» دست شومن‌ها و دلقک‌ها را از تلویزیون بریدند.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، با بیان این مطلب افزود: در میان آشفته بازار سریال‌های مناسبتی، مجموعه‌ای «پایتخت۲» مانند گلی در شور زار می‌ماند. این اثر ویژگی‌ها و محاسن بسیاری را در خود جای داده که از میان آن‌ها می‌توان به ساختار و استفاده از بازیگرانی که به معنای واقعی بازیگر هستند اشاره کرد. هنرمندانی که مانند بسیاری دیگر از افراد، که خود را طناز می‌دانند و مرتب در سریال‌ها و فیلم‌های ویدویی و سینمایی به اصلاح طنز دیده می‌شوند شومن و دلقک نیستند و گویی دستی قدرتمند که توان بریدن و بی‌ریشه کردن این گونه طنزها و شومن‌ها را از تلویزیون دارد، وارد عرصه شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های آخرین ساخته «سیروس مقدم»، اضافه کرد: مجموعه‌ی «پایتخت۲» از چهره‌هایی که مانند علف همه جا رویده‌اند و خنده‌های احمقانه برای مخاطبان سطحی به همراه دارند دوری کرده است. بازیگران سریال «پایتخت ۲» بازی کمدی را به خوبی می‌شناسند و هر یک آن‌ها شخصیتی را خلق کرده‌اند.

این منتقد ادامه داد: جالب این است که «سیروس مقدم» کار را به شدت جدی گرفته، چراکه عموم فیلم‌های تلویزیونی بسیار سطحی هستند اما این اثر با یک موضوع کامل و پر مایه رویکردی به سینمای کلاسیک دارد و بازی «علیرضا خمسه» و «محسن تنابنده» و حتی بازیگران فرعی در من امیدواری به وجود آورد.

قوکاسیان به تلاش رسانه‌های بیگانه برای جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: در این شرایط که ماهواره‌ها با فرمول‌های خیانت و عشق‌های ممنوع، ذهن مخاطب را به خود جذب کرده‌اند تماشای آثار جذاب و سالمی مانند پایتخت می‌تواند مخاطب را پای شبکه‌های داخلی کشاند.

وی توضیح داد: صحبت رسانه‌ها درباره این دست از سریال‌های نادر که کیفیت مناسبی دارند ضروری است چراکه می‌بایست توجه مخاطب را به آن‌ها جلب کرد تا استقبال بیشتر شود و سطح سلیقه افراد بالا رود و در ادامه باز هم شاهد آثار با کیفیت باشیم. به گفته این منتقد خمسه می‌توانست بیشتر از این‌ها نمک بریزد و مردم را بخنداند اما کارگردان و نویسنده با درایت به این سمت نرفته‌اند و تنها بازی یک بازیگر دیده نمی‌شود. در واقع همه بازیگران طنازی می‌کنند و قدرت خنداندن مخاطب را دارند.

قوکاسیان با بیان اینکه بازیگران حرکات اضافی ندارند، افزود: فکر می‌کردم حالا که اجازه نمی‌دهند خانم معتمدآریا در تلویزیون بازی کند آیا کسی می‌تواند به خوبی او نقش‌های طنز را برعهده گیرد که خوشبختانه، «ریما رامین‌فر» توانسته بسیار حرفه‌ای در نقش‌های طنز ظاهر شود. محسن تنابنده هم همیشه خوب بوده و هیچگاه کار ضعیفی از او ندیدم هرچند در نوشتن سریال طنز توانایی ویژه‌ای دارد. دکوپاژ و تصویربرداری نیز به خوبی صورت گرفته‌ و عوامل برای همه صحنه‌ها تلاش کردند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدورام شاهد سریال‌های با کیفیت در تلویزیون باشیم و از دست مجموعه‌ها و برنامه‌های که توهین به مخاطب محسوب می‌شوند، نجات یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    معتمد اریا؟؟!!!طنز!!!؟البته ایشان توانمند است اما در طنز اثری به یاد ماندنی ندارد ویا حداقل بدون او هم تلویزیون قادر به طنازی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس