رئیس مرکز بسیج صداوسیما با اعلام اینکه امسال بالغ بر ۵ میلیون نفر از مناطق راهیان نور بازدید خواهند کرد، گفت: در سال ۹۲ بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ دقیقه ویژه برنامه راهیان نور از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، «علی‌اصغر جعفری» در گفت‌وگو با فارس گفت: بسیج رسانه ملی در دو سال گذشته که مسئولیت برنامه‌سازی ویژه راهیان نور را داشته، با ایجاد قرارگاه راهیان نور در جنوب و غرب کشور فعالیت متمرکز و برنامه‌ریزی شده‌ای را تدارک دید که خوشبختانه در سه سال گذشته این هماهنگی و انسجام صورت گرفته پاسخ خوبی داده است.

وی ادامه داد: ما در اسفند سال 89 و فروردین 90 که اولین سال راه اندازی قرارگاه نور بود با هماهنگی و همکاری معاونت‌ها در‌ بخش‌های مختلف توانستیم عملکرد راهیان نور را با 93.8 درصد رشد روبرو کنیم و آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نیز به همین دلیل ما را مورد تشویق قرار داد.

جعفری تصریح کرد: همان موقع مقرر شد قرارگاه راهیان نور دائمی شود و جلساتش نیز در طول سال برگزار می‌شد. در اسفند 90 و فروردین 91 قرارگاه دائمی در کرمانشاه و جنوب کشور برقرار شد که این اقدام منجر به افزایش 68 درصدی کمی برنامه‌های راهیان نور شد. در کنار آن رشد کیفی را هم مورد توجه قرار دادیم و ظرفیت‌های جدیدی برای برنامه سازی ایجاد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی جشنواره ققنوس نیز فعالیت‌ها وارد فاز حرفه‌ای شد و حتی کسانی که آماتوری کار کرده بودند در جشنواره شرکت کردند و اولین دوره با موفقیت برگزار شد. امسال سومین سال است و 80 نفر از گروه‌های برنامه‌ساز در مقرهای دائمی مستقر هستند و کل شبکه‌های رادیو و تلویزیونی را پوشش می‌دهند. امسال ما 3 واحد سیار و دو اس ان جی داریم و مراکز ایلام و کرمانشاه در غرب و اهواز بخشی از قرارگاه جنوب با فعالیت مضاعفی روبرو هستند.

رئیس مرکز بسیح صداوسیما در ادامه به فارس گفت: در حال حاضر ما تقریبا روزی 7 ساعت برنامه با عنوان سرزمین نور از شبکه‌های مختلف تلویزیونی جز شبکه‌های استانی که به صورت مجزا به آنها خدمات رسانی می‌کنیم، برنامه به روی آنتن می‌بریم و در رادیو نیز روزانه 6 ساعت برنامه به روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌رود.

وی عنوان داشت: امسال سال دوم جشنواره ققنوس را خواهیم داشت که جزئی از ره آورد سرزمین نور است و فقط در بخش رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود و ما به زودی فراخوان آن را اعلام می‌کنیم. در سال 91 نیز هزار و 800 دقیقه برنامه داشتیم، امسال آن را به به بیش از دو برابر و حدود 3 هزار و 600 دقیقه برنامه رسانده‌ایم. ضمن اینکه امسال به بحث مخاطبان شبکه توجه شده و گستره فعالیت‌ها امسال خیلی بیشتر شده و از بهمن شیر، طلاییه، دزفول، اهواز، خرمشهر، شلمچه، کرمانشاه، ایلام و اهواز برنامه زنده داشتیم که امیدوارم مورد توجه مردم نیز قرار گرفته باشد. حضور گسترده مردم در راهیان نور که سردار فضلی اشاره داشتند که امسال بالغ بر 5 میلیون نفر از آن مناطق بازدید خواهند کرد نیز بخشی مدیون فعالیت دوستان ما در این مراکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس