کد خبر 20306
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

نماينده‌ي دادستان با قرائت کيفرخواست و شرحي از پرونده، براي دو وابسته به يک گروهک تروريستي از رييس شعبه ‌15 دادگاه انقلاب تقاضاي مجازات قانوني کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در ادامه جلسه رسيدگي به پرونده دو متهم به قتل سه نفر که پسر امام جمعه مريوان نيز در شمار قربانيان بوده است، نماينده دادستان با قرائت کيفرخواست صادره اظهار کرد: در اين پرونده آقايان «ل. م» اهل مريوان، داراي سابقه محکوميت کيفري و «ز. م» اهل مريوان، داراي محکوميت کيفري متهم به اقدام عليه امنيت کشور از طريق محاربه و ترور سه نفر به نام‌هاي سعدي، عبدالله و هادي و مشارکت در وارد کردن يک قبضه اسلحه کلاشنيکف هستند.

وي ادامه داد: در اواخر مرداد ‌88 متهم «ز. م» در سفري که براي کاسبي به عراق داشته در مرز با فردي به نام جليل ـ افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه ـ ديدار کرده است. «الف.م» ـ پدر متهم رديف دوم ـ که از سرکردگان گروهک کوموله بوده زمينه آشنايي با افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه را فراهم کرده و ضمن دادن وعده و پيشنهاد سفر اروپا به پسرش، او را به افسر اطلاعاتي بيگانه معرفي کرده و در ادامه از «ز. م» خواسته در ازاي اخذ اقامت، نسبت به ترور پسر امام جمعه مريوان به نام «سعدي» اقدام کند. اين افسر اطلاعاتي گفته «سعدي» از اعضاي القاعده و مستحق مرگ است.

نماينده دادستان افزود: «ز. م» ضمن قبول پيشنهاد افسر اطلاعاتي به داخل کشور برگشته و موضوع را با «ل. م» در ميان گذاشته است. «ل. م» نيز قبول کرده که اسلحه را تهيه کند و از «ز. م» خواسته يک دستگاه موتورسيکلت فراهم کند تا بتواند از محل ترور متواري شود. پس از تهيه مقدمات، نامبردگان در نيمه اول تيرماه چند بار به محل تردد سوژه مراجعه و هر بار به دليلي موفق نشده‌اند او را ترور کنند؛ چون دو تن از شهدا همواره همراه او بوده‌اند. در نهايت با توجه به ارتباط تلفني با افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه، آنها مجوز ترور دو نفر ديگر را هم دريافت کرده‌اند و شامگاه ‌14 تير ‌88 نسبت به ترور پسر امام جمعه و دو تن از همراهان او در حاليکه با زبان روزه از مسجد برمي‌گشته‌اند، اقدام کرده‌اند و سپس با موتور محل ترور را ترک و اسلحه را به درياچه پرت کرده‌اند که اسلحه علي‌رغم تلاش ماموران پيدا نشد.

نماينده دادستان گفت: مرحوم «سعدي» از سوژه‌هاي سرويس اطلاعاتي بيگانه بوده و بارها نسبت به ترور او اقدام شده بود. با اين ترور، کار اطلاعاتي روي عوامل سرويس مذکور تشديد شد. عاملان ترور، شناسايي و در تاريخ ‌12/5/88 توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير شدند.

وي افزود: جليل عامل اصلي ترور، با پشتيباني سرويس اطلاعاتي انگلستان از کشور متواري و در حال حاضر در لندن اقامت دارد.

نماينده دادستان عنوان کرد: با توجه به جو نامناسبي که اين ترور ايجاد کرده و وابستگي متهمان به گروهک تروريستي نيز محرز است، از دادگاه تقاضاي تعيين مجازات طبق مقررات را دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس