کد خبر 202969
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

مهاباد با مردم باصفا و مهمان‌نوازش می‌تواند بهترین شهر برای سفر نوروزی گردشگران داخلی خارجی باشد.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، مطمئناً سفر به زیباترین شهر شمال غرب کشورمان، مهاباد، می‌تواند خاطرات خوب و به یاد ماندنی برای همه گردشگران به همراه داشته باشد.

در ایام نوروز بازار مهاباد همچنان جنب و جوش خاص خود را حفظ کرده است.

علاوه بر بازار مهاباد، وجود چند بازارچه عرضه کننده لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و پوشاک نیز سبب شده است که هر ساله مهمانان نوروزی زیادی از این شهر با صفا دیداری داشته باشند.

دارا بودن هتل‌ها، رستوران‌های مجهز، اکیپ‌های ثابت و سیار هلال احمر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ورودی شهر و نیز میادین اصلی مهاباد همه و همه نشان از همدلی مردم و مسئولین این شهر در هر چه بهتر برگزار کردن طرح ویژه نوروز است.

طبیعت زیبای مهاباد در کنار سد دیدنی آن و نیز رودخانه‌ای که از همین سد نشات می‌گیرد و از میان شهر می‌گذرد از دیگر جاذبه‌های مهاباد است.

قدمت بازار مهاباد به دوران صفویه باز می‌گردد و وجود کاروان‌سراها تا 40 سال پیش نشان از رونق اقتصادی و تبادل فرهنگی و داد و ستد مردمان این شهر با دیگر شهرها و کشورها بوده است.

در این بازار می‌توان انواع پارچه‌های خوش نقش با رنگ‌های متنوع را شاهد بود.

لبنیات محلی با کیفیت عالی همراه با نان روغنی‌های مخصوص که در زبان محلی به آن‌ها (کلانه، پنچه کش و شیر مال) گفته می‌شود نیز می‌تواند پذیرایی خوبی برای صبحانه گردشگران این شهر باشد.

بازدید از تالاب بسیار زیبا و بین‌المللی کانی برازان در 25 کیلومتری مسیر مهاباد به میاندوآب و نیز غار آبی سهولان که در مسیر مهاباد - بوکان با طبیعتی زیبا و بسیار چشم نوازش واقع شده است می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان داشته باشد.

علاوه بر این، آثار باستانی اطراف مهاباد نشانگر قدمت و پیشینه چند هزار ساله این دیار با صفاست.

پس اگر فرصتی کردید برگی از تاریخ باستان و کهن ایران زمین را با بازدید از این مکان‌ها ورق بزنید و از این آثار باستانی دیدن کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس