کد خبر 201987
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴

در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و در واپسین روزهای پایان مهلت "بنیامین نتانیاهو" برای تشکیل دولت ائتلافی، اعضای کابینه جدید وی معرفی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، به فاصله دو روز مانده به سفر "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، احزاب راستگرای رژیم صهیونیستی با محوریت حزب لیکود تشکیل ائتلاف دادند. در این ائتلاف علاوه بر لیکود به رهبری نتانیاهو، اسرائیل خانه ما به رهبری "آویگدور لیبرمن"، خانه یهود به رهبری "نفتالی بنت" و حزب سکولار آینده به رهبری "یائیر لاپید" حضور دارند.

پس از پیروزی ضعیف جبهه لیکود در انتخابات پارلمانی 22 ژانویه، رئیس رژیم صهیونیستی تا روز شانزدهم مارس (بیست و ششم اسفند) به نتانیاهو مهلت داد تا دولت ائتلافی خود را معرفی کند. با توجه به ائتلاف شکل گرفته، احزاب طرفدار نتانیاهو توانستند صاحب 68 کرسی از 120 کرسی پارلمان رژیم اسرائیل (کنیست) شوند.

این در حالی است که در دولت جدید، "بنیامین نتانیاهو" شخصا سرپرستی وزارت خارجه را تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده قضایی "آویگدور لیبرمن" رهبر اسرائیل خانه ما، به عهده می گیرد. همچنین برای سمت وزارت جنگ که پیشتر "ایهود باراک" عهده دارش بود، "موشه یعالون" 62 ساله در نظر گرفته شده است. نتانیاهو در معرفی وزیر جنگ جدید خود با اشاره به وضعیت امنیتی حساس منطقه گفته است یعالون به دلیل تجارب و شخصیت ویژه اش بهترین گزینه برای این سمت است.

در این میان وزارت امور داخلی به لیکود، وزارت خانه های دارایی، آموزش و بهداشت به حزب آینده و نیز وزارت خانه های بازرگانی، صنایع و شهرسازی به حزب افراط گرای خانه یهودی سپرده شده است.

در دولت جدید نتانیاهو، وزارت دادگستری نیز سهم "زیپی لیونی" رهبر حزب جنبش و وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی است. لیونی در عین حال مسئول مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.

قرار است اعضای کابینه جدید روز دوشنبه به کنیست رژیم صهیونیستی معرفی شوند. توافق احزاب صهیونیست برای تشکیل دولت جدید به نگرانی چند هفته ای سیاستمداران این رژیم و همپیمانان  اروپایی و آمریکایی اش پایان داد. در همین رابطه "باراک اوباما" ضمن تبریک به صهیونیستها به خاطر این توافق، از تلاش خود برای همکاری نزدیک با دولت جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس