کد خبر 201925
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱

تصویری که می بینید، جمعی از رزمندگان گردان" یازینب" از لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ، متشکل از رزمندگان پاسدار و بسیجیِ کرج را نشان می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در نیروهای مسلح، با تقلید از قوای نظامی کشورهای غربی، نامگذاری واحدها و یگانها، با عدد و یا کلمات عاری از مفاهیم ملی و مذهبی انجام می گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی و پایه گذاری قوای مسلح بر اساس باورهای مذهبی و اعتقادی ملت مسلمان، یگان های نظامی، همه گی به نام های مذهبی و اعتقادی مزین شدند و نامشان با باورهای اسلامی رزمندگان گره خورد.
تصویری که می بینید، جمعی از رزمندگان گردان" یازینب" از لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ، متشکل از رزمندگان پاسدار و بسیجیِ کرج را نشان می دهد. لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در سال 1361 با هدف تمرکز و گرد آوری رزمندگان شهرستان کرج، به فرماندهی شهید حاج علی رضا موحد دانش تشکیل شد. پس از او، حاج کاظم رستگار این مسئولیت را بر عهده گرفت که وی نیز در عملیات بدر به شهادت رسید.
در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، یادی می کنیم از شهیدانِ این گردان و صلواتی را هدیه به ارواح پاکشان می نماییم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لواسان بزرگ ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    فکر می کنم در ان مقطع افراد خوش فکر تر بودند کمی به ارم سپاه نظر کنید وهمچنین ارم کمیته انقلاب ویا جهاد سازندگی در همه چیز روح دین ودینداری دمیده می شد اما الان چی؟حتی دستگاههاونهادهای انقلابی نیرز بعضا به سمت استخحاله وبرائت جویی از گذشته سیر می کنند واقعا ببینید لشگر حضرت رسول متشکل شده بود از گردانهای که به نام صحابی حضرت رسول مسما شده بود گردان عمار,کمیل حبیب و...وهمچنین لشکر سید الشهدا از گردانهایی بنام حضرات علی اصغر گردان زهیر گردان علی اکبر گردان زینب و...... از یاران حضرت ابا عبدالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس