کد خبر 20172
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱

تذکرات کتبي نمايندگان مجلس به مسئولان اجرايي کشور، در پايان جلسه علني امروز قرائت شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، تذکرات کتبي نمايندگان ملت به مسئولان اجرايي کشور، در پايان جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي توسط اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه قرائت شد:

مصطفي مطورزاده نماينده خرمشهر از رئيس‌ جمهور خواست که دستور بازسازي ورزشگاه شهيد جهان‌آرا خرمشهر که در جنگ تحميلي تخريب شده را هر چه سريعتر صادر کند.

سيدجلال يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد به رئيس ‌جمهور در خصوص پرهيز از تغييرات پي در پي مديران با توجه به نياز شديد به آرامش جامعه در زمان اجراي اوليه قانون هدفمند سازي يارانه‌ها و به وزراي بازرگاني، نفت، امور اقتصادي و دارايي و نيرو درباره اجراي دقيق قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها و همچنين به وزراي صنايع و معادن و امور اقتصادي و دارايي در خصوص ضرورت حمايت از صنعت کاشي با هدفمندسازي يارانه‌ها تذکر داد.

عباسعلي نورا نماينده زابل به وزير جهاد کشاورزي در خصوص بي‌توجهي در جذب دامپزشک بومي با مدارج دکتري حرفه‌اي در استخدام اخير تذکر داد.

علي‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده ساري از وزير راه و ترابري خواست که علت تاخير در اجراي پروژه کمربندي شمالي شهر ساري را اعلام کند و به وزير رفاه و تامين اجتماعي نيز در خصوص رسيدگي به وضعيت بيمه صيادان و ماهيگيران در استان مازندران تذکر داد.

مصطفي کواکبيان نماينده سمنان به وزير صنايع و معادن در خصوص ضرورت اجراي مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت در سمنان و به وزير راه و ترابري در مورد لزوم اعزام هيات ويژه جهت بررسي بلوار ورودي سمنان از سرخه تذکر داد.

فرهاد بشيري نماينده پاکدشت به وزير راه و ترابري در خصوص تسريع در بهره‌برداري کمربندي شهرستان پاکدشت تذکر داد.

بهمن محمدياري نماينده تالش از وزير راه و ترابري خواست که در اجراي آسفالت راه روستايي حوزه انتخابيه‌اش تسرع ايجاد شود.

مهدي سنايي نماينده نهاوند به وزير بازرگاني در خصوص ساماندهي اداره قلعه نهاوند و انبار آن براي برگزاري نمايشگاه تذکر داد.

قدرت‌الله عليخاني نماينده قزوين به وزير صنايع و معادن در خصوص تسريع در پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران شرکت توليدي و صنعتي شهر صنعتي قزوين و شرکت توليد نازنخ، به وزير رفاه و تامين اجتماعي در خصوص تسريع در اجرايي نمودن آئين نامه جديد بازنشستگي مربوط به مشاغل سخت و زيان‌آور و به رئيس‌جمهور در خصوص صدور دستور تسريع در پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران شرکت پوشينه قزوين تذکر داد.

نادر قاضي‌پور نماينده اروميه، مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود، جعفر قادري نماينده شيراز، حميدرضا فولادگر نماينده اصفهان، الياس نادران و حميدرضا کاتوزيان نمايندگان تهران و محمد دهقان نماينده طرقبه از رئيس ‌جمهور اجراي فوري قانون استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل و نقل ريلي و عمومي شهرها جهت حل اصولي مشکل آلودگي هواي شهرها و جلوگيري از ادامه تهديد سلامتي شهروندان بخصوص اطفال، سالخوردگان و بيماران قلبي و تنفسي را خواستار شدند.

محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران همچنين به وزير علوم، تحقيقات و فناوري در مورد اخذ رديف ملي و اجراي پروژه احداث دانشگاه صنعت و معدن خراسان رضوي در گل‌بهار تذکر داد.

امير طاهرخاني نماينده مردم تاکستان به وزير کشور در خصوص رسيدگي و رفع مشکلات دهياري‌هاي شهرستان تاکستان و به وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در خصوص رسيدگي به رفع مشکلات بخش دياليز حوزه انتخابيه‌اش تذکر داد.

عسگر جلاليان نماينده دير، کنگان و جم به سرپرست وزارت امور خارجه و وزير دادگستري در خصوص تسريع در ابلاغ اجراي قانون تبادل محکومان به حبس بين ايران و قطر تذکر داد.

کاظم فرهمند نماينده بافق و مهريز به رئيس‌ جمهور در خصوص صدور دستور لازم جهت تامين بخشي از هزينه‌هاي ناشي از افزايش حامل‌هاي انرژي در بخش کشاورزي و به وزير جهاد کشاورزي در خصوص افزايش سهم سوخت گلخانه‌داران و مجتمع‌هاي دامپروري استان يزد تذکر داد.

سيد عماد حسيني نماينده قروه از وزير کشور خواستار ارائه توضيح در خصوص علت عدم ابلاغ ساختار اداري فرمانداري دهلران با توجه به گذشت دو سال از تاسيس فرمانداري در اين شهر شد.

محمد رضا خباز نماينده کاشمر به رئيس ‌جمهور در خصوص رسيدگي فوري به موضوع هتک حرمت مسافران خط هوايي تهران – دبي تذکر داد.

داريوش قنبري نماينده ايلام به وزير نفت در خصوص پرداخت حقوق معوقه کارکنان شرکت پتروشيمي ايلام تذکر داد.

غلامعلي ميگلي‌نژاد نماينده بوشهر به وزير نفت در خصوص تامين کپسول گاز مايع در استان بوشهر و تعيين نرخ سوخت شناورهاي دريايي با هدفمند سازي يارانه‌ها تذکر داد.

سيد علي ميرخليلي نماينده ميناب، رودان و جاسک به رئيس‌ جمهور در خصوص صدور دستور رسيدگي به موضوع دسترسي بيماران مناطق محروم به خدمات بهداشتي، درماني و يکسان‌سازي خدمات بيمه پايه در شهر و روستا، صدور دستور واگذاري بيمه مددجويان روستايي به کميته امداد و صدور دستور رفع موانع موجود در توسعه شهرستان جاسک تذکر داد.

سيد کاظم دلخوش نماينده صومعه‌سرا از وزير راه و ترابري خواستار ارائه توضيح در خصوص علت تاخير در اجراي طرح کمربندي حوزه انتخابيه‌اش شد و به رئيس‌جمهور هم در خصوص صدور دستور رسيدگي به وضعيت برگزاري مناقصات دولتي با پيمانکاران راهسازي تذکر داد.

رضا رحيمي‌نسب نماينده خرم آباد به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در خصوص تسريع در تاسيس چهار رشته تخصصي در دانشگاه علوم پزشکي لرستان تذکر داد.

بهمن محمدي نماينده فريدن به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص حل مشکل کارگران مخابرات روستايي تذکر داد.

فخرالدين حيدري نماينده سقز و بانه به رئيس ‌جمهور در خصوص دليل کم‌توجهي نسبت به اعتبارات پروژه‌هاي ورزشي در استان کردستان تذکر داد.

يوسف نجفي نماينده مراغه به وزير راه و ترابري در خصوص علت کندي احداث راه‌آهن مراغه به اروميه و عدم افتتاح بهره‌برداري از قطعه اول اين پروژه تذکر داد.

علي‌اکبر اوليا نماينده يزد و صدوق به رئيس‌ جمهور در مورد اجراي کامل قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به ويژه پرداخت يارانه بخش‌هاي توليدي کشاورزي و صنعت و قير تذکر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس