کد خبر 201071
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

یک متخصص طب فیزیکی و توان بخشی با بیان اینکه باید در فواصل کاری حتما زمانی را به استراحت اختصاص داد، گفت: پس از حداکثر یک ساعت فعالیت و کار در منزل ضرورت دارد تا دقایقی را به دراز کشیدن اختصاص دهید.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دکترهادی شجاعی با اشاره به اینکه برای حفظ سلامت بدن باید هنگام خانه تکانی در انجام امور منزل برنامه ریزی و مدیریت خاصی اعمال شود، گفت: کارها باید به نوبت و به تدریج انجام شود.

این متخصص طب فیزیکی و توان بخشی با تاکید بر اینکه باید در فواصل کاری حتما زمانی را باید به استراحت اختصاص داد، یادآور شد: پس از حداکثر یک ساعت فعالیت و کار در منزل ضرورت دارد، دقایقی را به استراحت کردن به صورت دراز کشیدن اختصاص دهید.

دکتر شجاعی با تاکید بر اهمیت حفظ وضعیت طبیعی و صحیح ستون مهره‌ها در زمان استراحت گفت: همانگونه که در انجام فعالیت‌های مختلف باید وضعیت طبیعی و صحیح ستون مهره‌ها حفظ شود، پس از خستگی ناشی از کار و استراحت روی راحتی و تماشای تلویزیون و یا صرف غذا نیز باید وضعیت طبیعی ستون مهره‌ها خصوصا مهره‌های گردنی که هنگام انجام کار فشار زیادی را تحمل می‌کنند در وضعیتی کاملا مناسب قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هنگام کار و استراحت باید ستون فقرات در وضعیتی باشد که گوش‌ها، شانه‌ها و مفاصل ران ولگن در یک سطح قرار گیرند به گونه‌ای که ستون فقرات سه قوس گردنی، پشتی و کمری خود را حفظ کرده، مهره‌های کمر نیز در حالت کشیده و آزاد نه خمیده و تحت فشار قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس