کد خبر 200614
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران از افتتاح پایانه ویژه حمل و نقل معلولان خبر داد و گفت: 60 دستگاه ون مناسب‌سازی شده، 20 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه سواری برای این پایانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر مهدی امیری در نشست خبری که روز دوشنبه به منظور تشریح برنامه‌های هفته سلامت در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد، به تبیین برنامه‌های شهرداری تهران برای هفته سلامت در سال آینده پرداخت و گفت: نگاه شهرداری به مقوله سلامت معطوف به عوامل اجتماعی است، چرا که در حال حاضر بالغ بر 75 درصد عوامل موثر بر سلامت، فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه و گسترده برای ترویج سلامت، اظهار کرد: در حال حاضر 374 سرای محله در سطح شهر تهران به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین 30 پایگاه ویژه خدمات عمومی سلامت از جمله رصد و پایش فشار خون و قند خون را ارائه می‌دهند. در حال حاضر این پایگاه‌ها در اماکن عمومی از جمله پارک‌ها مستقر شده‌اند.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه 3000 دوره آموزشی را برای هفته سلامت تدارک دیده‌ایم، اظهار کرد: 500 پایگاه تست فشار خون در نقاط مختلف تهران در طول این هفته پذیرای مردم هستند. 374 خانه سلامت، 27 ایستگاه مترو، 15 میدان میوه و تره‌بار و 75 پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی، این 500 پایگاه را تشکیل می‌دهند.

امیری ادامه داد: همچنین 100 نمایش میدانی در سطح پارک‌ها با موضوعات مختلف فشار خون در این هفته به اجرا درخواهد آمد. همچنین در هر منطقه یک جشنواره غذای سالم با محور «کنترل فشار خون» برگزار می‌کنیم و مدیران ارشد شهری مناطق 22گانه به عیادت بیماران در هفته سلامت خواهند رفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این 50 تور سلامت درون شهری سیاحتی و زیارتی برای شهروندان در نظر گرفته شده است که طی آن یک آموزشگر به ارائه مطالبی در خصوص فشار خون خواهد پرداخت. همچنین 500 هزار نسخه آموزشی از طریق پایگاه‌ها بین مردم توزیع خواهد شد و در این هفته 22 همایش ویژه در سطح مناطق 22 گانه با موضوع «فشار خون» برگزار می‌کنیم.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران از استقرار پنج پایگاه انتقال خون در کانون‌های سلامت تهران خبر داد و گفت: 1392 اتوبوس بروشورهای آموزشی کنترل فشار خون را در میان مردم توزیع خواهند کرد. همچنین از ظرفیت نمایشگرهای اتوبوس‌ها، قطارهای مترو و سازمان‌های میادین برای پخش پیام‌های مرتبط با موضوع کنترل فشار خون بهره‌برداری خواهیم کرد.

امیری با اشاره به برگزاری 100 مسابقه ورزشی با موضوع «کنترل فشار خون»، گفت: حداقل 500 هزار پیامک آموزشی نیز برای مردم ارسال می‌کنیم.

وی تقدیر از فعالان عرصه سلامت در سطح مناطق 22گانه را نیز از جمله دیگر برنامه‌های شهرداری برای برنامه‌های هفته سلامت دانست.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران در ادامه از افتتاح پایانه ویژه حمل و نقل معلولین در صبح سه شنبه 22 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: حمل و نقل عمومی متناسب با رشد شهری توسعه نیافته بود. اگرچه ایستگاه‌های اتوبوس مناسب‌سازی شده‌اند، اما شهرداری پایانه ویژه‌ای را برای ارائه خدمات تخصصی به معلولان در نظر گرفت که در حال حاضر آماده شده و صبح فردا افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: 60 دستگاه ون مناسب‌سازی شده، 20 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه سواری برای این پایانه در نظر گرفته شده است. معلولان می‌توانند تماس با شماره 6305 تماس بگیرند و اطلاعات خود را در سامانه‌ای که به این منظور ترتیب داده شده است، ثبت کنند تا برای مراجعات بعدی مشکلی نداشته باشند.

امیری گفت: این پایانه در بزرگراه محمدعلی جناح، خیابان طرشت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس