کد خبر 200481
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه از عملیاتی شدن 6 فروند بالگرد زمین‌گیر شده هوانیروز طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرهنگ خلبان یوسف قربانی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه صبح امروز در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از این پایگاه ضمن تشریح تاریخچه تشکیل پایگاه هوانیروز کرمانشاه و نقش آن در ایام دفاع مقدس و بعد از آن اظهار داشت: با توجه به همسایه‌های غربی ایران این پایگاه در سال 54 تشکیل شد که اهمیت بسیاری داشت و بهترین خلبانان هوانیروز مانند شهیدان شیرودی، کشوری، شمشادیان و دیگران در این پایگاه حضور داشتند و این پایگاه این افتخار را دارد که 83 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

قربانی با اشاره به نقش پایگاه هوانیروز کرمانشاه در آزادسازی پاوه-پیرانشهر- مهاباد و میاندوآب اظهار داشت: شهید چمران در آزادسازی پاوه بود که گفت هوانیروزی‌ها فرشتگان آسمانی هستند.

وی گفت: هوانیروز پیش از جنگ و در مسائل کردستان 60 هزار ساعت پرواز در غرب و شمالغرب داشت که شامل 82 هزار و 324 سورتی پرواز می‌شد که طی آن 16 هزار و 223 تن بار و 120 هزار نفر نیرو جابجا شد و در این عملیات‌ها 248 فروند بالگرد شرکت داشت که نهایتا 43 فروند آن آسیب دید و 46 نفر از بهترین نیروهای ما نیز به شهادت رسیدند.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه افزود:‌در ایام دفاع مقدس نیز هوانیروز 800 هزار ساعت پرواز داشت که 350 هزار ساعت آن پروازهای عملیاتی و جنگی بود که حداقل یک چهارم این پروازها به پایگاه هوایی کرمانشاه مربوط می‌شد.

قربانی با اشاره به تحریم‌های شدید علیه کشورمان در طول سال‌های پس از انقلاب گفت: این تحریم‌ها در صنایع هوایی شدیدتر بود اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب نهضت قطعه‌سازی در صنایع هلی کوپترسازی آغاز شد و ما امروز به توانی رسیده‌ایم که حتی هلی کوپتر می‌سازیم.

قربانی در خصوص ساخت شبیه‌سازان نیز گفت: در گذشته ما باید برای آموزش بالگردهای روسی نیروهایمان را به خارج از کشور می‌فرستادیم اما امروز این شبیه‌سازها در داخل کشور ساخته می‌شوند.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها سال‌ها بود که برخی بالگردهای ما زمین‌گیر شده بودند گفت: در طول ماه‌های اخیر توانستیم 6 فروند آنها را «اورهال» و یا برای آنها قطعه‌‌سازی کنیم و این بالگردها امروز به چرخه عملیاتی هوانیروز بازگشته‌اند که شامل مدل‌های کبری، 214 و جت رنجر می‌شود.

قربانی همچنین با اشاره به رزمایش اخیر نیروی زمینی با عنوان ذوالفقار گفت: این یکی از بهترین رزمایش‌های ما بود که در قالب  جنگ ناهمتراز انجام شد.

وی تصریح کرد: ما امروز در حوزه ماشین‌های سوخت هیچ مشکلی نداریم و امروز صبح یکی از ماشین‌ها را افتتاح کردیم.

وی در پایان با اشاره به پشتیبانی 4 قرارگاه شمالغرب، حمزه سیدالشهدا، نجف اشرف و  قرارگاه غرب توسط پایگاه هوانیروز کرمانشاه گفت: هنوز هم برخی تیم‌های آتش ما در منطقه شمالغرب حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس