کد خبر 200425
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب از اضافه شدن استان کردستان و بخشی از همدان به این قرارگاه طی طرح ثامن‌الائمه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر منوچهر کاظمی فرمانده منطقه و ارشد نظامی ارتش در غرب کشور صبح امروز در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از مناطق عملیاتی غرب کشور با اشاره به سابقه این قرارگاه از سال 59 تا امروز اظهار داشت: مهمترین دستورالعمل این قرارگاه در ابتدای تشکیل، مقابله با گروهک‌های ملحد و منافق در کرمانشاه بود و بعد از آن نیز در وقایعی مثل حصر پاوه و وقایع استان کردستان نقش‌آفرینی زیادی داشت و با شروع دفاع مقدس نیز در ده‌ها عملیات آفندی و پدافندی شرکت داشت که حاصل آن تقدیم 6 هزار و 551 شهید، 9 هزار و 990 جانباز و 3 هزار و 944 آزاده در غرب کشور به انقلاب اسلامی بود.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های امروز این قرارگاه منطقه‌ای را مراقبت از مرزهای کشور عنوان کرد و افزود: با عملکرد این قرارگاه که کنترل عملیاتی پاسگاه‌های مرزی ناجا را نیز بر عهده دارد، از ابتدای سال 88 تا 20 اسفند سال جاری، 48 هزار و 500 بطری مشروبات الکلی، 402 قبضه سلاح شکاری، 575 قبضه سلاح جنگی، یک دستگاه فلزیاب، 114 کیسه جو و گندم قاچاق و 5 هزار و 123 راس احشام قاچاق به دست آمد و 120 نفر از مترددین غیرمجاز و قاچاقچی ایرانی و عراقی نیز دستگیر شدند.

کاظمی با اشاره به نقش این قرارگاه در پاکسازی مناطق مین گفت: از سال 67 تا ماه گذشته پاکسازی وسعتی به اندازه 380 هزار و 833 هکتار زمین آلوده به مین در دستور کار قرار گرفت که تعداد مین‌های کشف و منهدم شده 2 میلیون و 150 هزار و 525 عدد و تعداد گلوله‌های کشف منهدم شده نیز 2 میلیون و 80 هزار و 816 عدد بود که در این راه 105 شهید و 291 جانباز تقدیم شد و امسال نیز با حضور وزیر دفاع جشن پاکسازی کامل کرمانشاه از زمین‌های آلوده به مین را شاهد بودیم.

وی همچنین با اشاره به استقرار گروه‌های پدافندی در نقاط مختلف غرب کشور و حراست از آسمان ایران برای ایجاد امنیت هوایی کشور گفت: این یگان‌ها به صورت شبانه‌روزی مرزها و مناطق فرامرزی را رصد می‌کنند و برای حراست از مرزها نیز از انواع تجهیزات لازم و به روز استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش انجام ده‌ها رزمایش از جمله رزمایش متحرک هوایی با نام ذوالفقار در سال جاری، برنامه‌ریزی برای راهیان نور و اقدامات فرهنگی را از جمله فعالیت‌های این قرارگاه دانست و گفت: سال گذشته که رهبر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا به کرمانشاه سفر کردند امیر فرمانده کل ارتش گفتند که حضرت آقا با 5 دلیل از مراسم نظامی برگزار شده در حضور ایشان تجلیل کردند و دو بار نیز از یگان‌های حاضر تقدیر فرمودند که این برای اولین بار بود که حضرت آقا از یک مراسم نظامی خارج از تهران اینچنین تجلیل کردند.

کاظمی در ادامه گفت: جنگ در غرب کشور و کرمانشاه آغاز شد و با عملیات مرصاد در همین منطقه به پایان رسید و نیروی زمینی ارتش این افتخار را دارد که در ابتدای جنگ با حضور در مرزها اولین عملیات‌های مقابله‌ای را انجام داد و در آخر نیز حضور درخشانی در عملیاتی مرصاد داشت و تا امروز با افتخار برای حراست در مرزهای کشور حاضر است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه در گذشته قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور بود که شامل استان‌های کرمانشاه و ایلام می‌شد، افزود: در طرح جدید با نام ثامن‌الائمه استان کردستان و بخشی از استان همدان نیز تحت پوشش این قرارگاه قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به نقش هوانیروز کرمانشاه در ایام دفاع مقدس و بعد از آن گفت: هوانیروز کرمانشاه در عملیات‌های مقابله‌ای سپاه برای مقابله با گروهک‌های تروریستی در آذربایجان غربی و کردستان از قرارگاه نجف اشرف و شهید کاظمی سپاه پشتیبانی کرد و این پشتیبانی امروز نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس