سعيد مستغاثي از منتقدان سينما با بيان اينکه سينماي ايران، شايسته سينماي انقلاب نيست، گفت: هويت سينماي انقلابي در جهت تعيين هدف و برنامه ريزي در راستاي چشم‌اندازهاي دين و فرهنگ نياز به بازتعريف دارد.

به گزارش مشرق، «سعيد مستغاثي» منتقد سينما در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: دين اسلام علاوه بر چشم‌انداز روشن، داراي منحصر به ‌فردترين استراتژي است و متأسفانه سينماي ديني، منطبق با مؤلفه‌هاي مذکور در ايران موجود نيست، چرا که صرف داشتن چند پيام ديني نمي‌توان فيلمي را در رديف سينماي ديني دانست.
وي در ادامه افزود: وضعيت نه چندان مطلوب سينماي ايران، شايسته سينماي انقلاب نيست و اين از کارنامه آثار سينمايي کاملا مشخص است، سينما با هويت انقلابي بايد منعکس کننده گفتمان اسلامي- ايراني باشد اما سوال اين جاست سينماي ايران تا چه حد در نشر انديشه‌هاي اسلامي- انقلابي موفق بوده است.
کارگردان مجموعه مستند «راز آرماگدون» خاطر نشان کرد: طبق آمار موجود، حدود 80 درصد ساخته‌هاي سينماي غرب در جهت ايدئولوژي سکولاري آخرالزماني و اومانيستي بوده و دقيقاً در جهت نشر انديشه‌ها و تفکرات سرمداران هاليوود است و اعتراف روشنفکران غرب مبني بر اينکه سينماگران غربي تنها با 110 سال تلاش در عرصه هاليوود، موفق شده‌اند علاوه بر تقويت فرهنگ آمريکايي آن را به تمام دنيا صادر کنند گواه اين مدعاست.
اين منتقد تصريح کرد: در سينماي 20 ساله بعد از جنگ، استراتژيک منسجمي طراحي نشده و علي رغم تلاش خيرخواهانه مسئولان امر تا کنون هيچ برنامه خاصي براي سينما در نظر گرفته نشده و نمي‌توان موفقيت چند فيلم در حدٌ جرقه زدن بر پرده سينماي ايران را موفقيتي کلي قلمداد کرد.
مستغاثي در ادامه گفت: آزاد کردن چند فيلم از توقيف و يا صدور پروانه ساخت و اکتفا به آمار‌هاي کمي به جاي اهميت به کيفيت آثار توليد شده، نمي‌تواند به تنهايي راه‌گشا باشد بلکه نخست بايد هدف، تعيين شده سپس برنامه‌ريزي در راستاي چشم‌اندازهاي دين و فرهنگ براي سينما طراحي شود تا هويت سينماي انقلابي بازتعريف و از سينماي خنثي، سرگرمي و هنر براي هنر تفکيک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس