کد خبر 198597
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷

حافظه رم یکی از بخش های بسیار مهم در وسایل الکتریکی مانند تلفن همراه و رایانه است که در صورت نبود آن دستگاه کار خودش را به درستی انجام نمی دهد. به همین دلیل باید دقت بسیاری به این بخش از رایانه و یا تلفن همراه خود داشته باشید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، درحال کار با رایانه هستید که ناگهان همه چیز از حرکت می ایستد و دیگر کاری نمی توانید بکنید. هیچ کلیدی کار نمی کند و این اولین نشانه از هنگ کردن دستگاه شماست. این اتفاق برخی مواقع برای تلفن های همراه نیزرخ می دهد که در اغلب شرایط بسیار اعصاب خرد کن هم میشود.

دلایل مختلفی برای گیر کردن و یا همان"هنگ" کردن دستگاه وجود دارد که می توان به خراب بودن یک قطعه و یا نبود برق کافی اشاره کنیم اما از همه مهمتر میزان استفاده از حافظه رم است که باعث می شود این مشکلات به وجود آیند.

حافظه رم پلی ارتباطی بین قطعات اصلی دستگاه است که تنها یک مقدار خاصی حجم ارتباط ها را می تواند گذر دهد و هنگامی که این حجم بیش از حد مجاز شود، پل خراب شده و تمامی ارتباط ها از بین می رود. این لحظه دقیقا همان زمانی است که دستگاه شما هنگ کرده و از حرکت باز می ایستد.

اولین کاری که باید برای جلوگیری از افزایش حجم روی رم انجام داد باز نکردن برنامه های سنگین به طور موازی است. همچنین دقت داشته باشید هر برنامه باید بعد از اتمام کار بسته شود. دومین راه برای آنکه از حجم باری که روی رم شما قرار دارد بکاهید استفاده از نرم افزارهای افزایش سرعت است.



نرم افزارهای افزایش سرعت حافظه رم شما را آنالیز می کند و برنامه های اضافی که مدت زیادی است از آن ها استفاده نمی کنید و یا برنامه هایی که به طور هرز باز شده اند پیدا می کند و سپس با بستن و از بین بردن آن ها میزان بار رم را کاهش می دهد، این باعث می شود تا دستگاه شما با سرعت بیشتری کار کند.

در این بخش بهترین نرم افزارهای تمیز کردن حافظه رم را برای رایانه و برخی سیستم عامل های تلفن همراه آماده کرده ایم:

برای دانلود نسخه ویندوز اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نسحه اول آندروید اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نسخه دوم آندروید اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نسخه سیمبیان اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نسخه جاوا اینجا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    merc
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    ممنون
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    این حالا چی هست؟ هکمون نکنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس