کد خبر 198081
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای مصادره قیصر امین‌پور به نفع خود، افزود: قیصر امین‌پور هرگز از نظام جدا نشد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از ایسنا، سیدمحمد حسینی شامگاه جمعه (11 اسفند) در آیین گرامی‌داشت یاد قیصر امین‌پور در شهرستان گتوند، زادگاه این شاعر فقید، عنوان کرد: قیصر امین‌پور با نظام گره خورده بود و مردم بویژه مردم گتوند نباید به رسانه‌های مغرض غربی فرصت سوء استفاده از قیصر را بدهند.

او با خواندن شعر «مبادا خویشتن را واگذاریم، امام خویش را تنها گذاریم» از قیصر امین‌پور گفت: این شعر بیانگر روح ولایت‌پذیری در قیصر است.

حسینی افزود: قیصر امین‌پور شاعری منتظر بود که همواره انتظار موعود را می‌کشید و یک عمر به نظام خدمت کرد.

او از قیصر به عنوان شاعری انقلابی، آیینی و متعهد نام برد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، قیصر امین‌پور از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

حسینی در ادامه از شاعران ایرانی به عنوان نام‌آورانی که نام ایران را در جهان بلندآوازه کرده‌اند، یاد کرد و افزود: قیصر امین‌پور یکی از این شاعران نام‌آور است.

او با بیان این‌که قیصر از دل مردم برخاست و رسالت خود را به خوبی شناخت و به منصه ظهور رسانید، گفت: قیصر در شعر و شاعری هم ذوق خدادادی داشت و هم علم آن‌را کسب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تازگی، طراوت و روان بودن را ازجمله ویژگی‌های شعر قیصر دانست و گفت: قیصر با اشعار زیبای خود توانست به دل‌ها نفوذ کند.

حسینی از قیصر امین‌پور به عنوان یک شاعر برجسته انقلاب اسلامی نام برد و گفت: اشعار قیصر با نبض مردم هماهنگ بود.

او در ادامه اظهار کرد: قیصر در سرودن اشعار از مضامین بالای انسانی استفاده می‌کرد و در اشعارش انسانها را به صلح، آرامش، عدالت، آبادانی و حفظ کرامت انسانی دعوت می‌کند.

او همچنین به تأثیرپذیری شاعران از دفاع مقدس و ایثار و شهادت رزمندگان اشاره کرد و افزود: به واسطه این تأثیر متعالی، شعرای بزرگی در دامن انقلاب رشد کردند و پرورش یافتند.

حسینی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به شاعران کشور اشاره کرد و گفت: این سخنان مسؤولیت شاعران را سنگین‌تر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به اقدام‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: این اقدامات در حالی صورت گرفته که از نظر اعتبارات محدودیت‌های وجود داشته است.

حسینی گفت: مسؤولان فرهنگی کشور با جدیت مسیر خدمت‌رسانی به مردم را پیش می‌برند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نیز در این آیین در سخنانی گفت: قیصر امین‌پور با شعر دینی، مقاومتی و انقلابی، الگوی ارزشمند و ماندگاری برای ایران شد.

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر از خوزستان به عنوان استان بهره‌مند در حوزه ادبیات نام برد و گفت: خوزستان دارای شاعران برجسته‌ای در زبان فارسی و عربی است.

او با اشاره به رونمایی از 22 جلد کتاب از شاعران خوزستان طی امسال گفت: در حوزه ادبیات دینی و مقاومت و شعر اهل بیت (ع) 20 کنگره شعر ملی، منطقه‌یی و استانی در خوزستان برگزار شده و 19 هزار قطعه شعر در حوزه ادبیات در قالب این کنگره‌ها از سراسر کشور به استان خوزستان ارسال شده است.

حجت‌الاسلام سپهر افزود: طی امسال 3000 برنامه فرهنگی در خوزستان اجرا شده است.

وی گفت: در چهار سال اخیر نیز 60 طرح فرهنگی در خوزستان اجرا شده که یکی از این طرح‌ها ساخت مجتمع فرهنگی دکتر قیصر امین‌پور در گتوند است.

در این آیین تعدادی از شاعران استان خوزستان شعرهایی در وصف انقلاب و قیصر امین‌پور خواندند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه 11 اسفندماه برای شرکت در چند برنامه فرهنگی هنری به خوزستان سفر کرد.

حضور در کنگره محدث کبیر علامه سیدنعمت الله جزایری، سخنرانی در جمع راهیان نور هویزه، ادای احترام به شهدای هویزه، افتتاح ساختمان جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز و افتتاح مجتمع فرهنگی هنری گتوند از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس