کد خبر 198068
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴

استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس آمریکایی، از سوی مسئولان جشنواره فیلم کن به عنوان رئیس هیئت داوران شصت وششمین دوره‌ی این فستیوال معرفی شد. سال گذشته نانی مورتی، کارگردان ایتالیایی، این سمت را داشت.

سرویس فرهنگی مشرق؛ اسپیلبرگ که ۶۶ سال دارد در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی کن با همکاری دیگر داوران از تاریخ ۱۵ تا ۲۶ ماه مه ۲۰۱۳، فیلم‌های برتر فستیوال امسال را انتخاب خواهد کرد. اسپیلبرگ در واکنش به این گزینش گفت که "فعالیت‌های خلل‌ناپذیر جشنواره کن برای پشتیبانی از زبان بین‌المللی سینما تحسین‌برانگیز" بوده است. وی افزود که این فعالیت‌ها را "بی‌بدیل" می‌داند.

نانی مورتی، کارگردان بنام ایتالیایی، در سال ۲۰۱۲ ریاست هیئت داوران جشنواره کن را برعهده داشت. در سال گذشته فیلم "عشق"، ساخته میشائیل هانکه، کارگردان اتریشی، برنده نخل طلایی شد. این فیلم در سال جاری به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایزه اسکار را ربود.

اسپیلبرگ به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه نویس شهرت دارد. وی تا کنون فیلم‌هایی فراموش‌نشدنی همچون "فهرست شیندلر"، "یی تی" (E. T.)، "آرواره‌ها"، "نجات سرباز رایان" و "ایندیانا جونز" را کارگردانی کرده است. او ۶ بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی بوده است. اسپیلبرگ با دو فیلم "فهرست شیندلر" و "نجات سرباز رایان" موفق به دریافت این جایزه شد.

فیلم "لینکلن" وی نیز در سال جاری نامزد ۱۲ جایزه اسکار بود که سرانجام موفق شد دو جایزه را از آن خود کند. این فیلم با نقش‌آفرینی دانیل دی لوئیس، زندگی آبراهام لینکلن، یکی از محبوب‌ترین رؤسای جمهوری آمریکا را به نمایش می‌گذارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کن یکی از سه جشنواره مهم جهان (در کنار جشنواره فیلم برلین و ونیز) به شمار می‌آید. شهر توریستی کن در جنوب فرانسه در زمان برگزاری این فستیوال محل تجمع هزاران تن از علاقمندان به سینما و صدها ستاره‌ی سینما و دست‌اندرکاران فیلم می‌شود.

منبع: دویچه وله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس