فراخوان مجری جنجالی BBC برای آشوب خیابانی، انحرافي‌ها شاگردان ماكياولي هستند، تشكيل پرونده‌اي جديد عليه فائزه هاشمي، پرونده 3 نماینده مجلس هشتم در دادگاه و استراتژی «رجوی» برای جذب افسران آمریکایی از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها توجه ویژه‌تری نشان داده‌اند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


عقب نشيني كاخ سفيد از شرط كناره گيري بشار اسد
«كنار رفتن اسد ديگر پيش شرط آمريكا براي مذاكرات سوريه نيست».
«ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه در گفت و گو با شبكه الميادين اعلام كرد واشنگتن درخواست هايش از مسكو براي قانع كردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه به كناره گيري از قدرت را متوقف كرده است.

بر اساس گزارش کیهان، وي گفت: هنگامي كه با برخي همكاران غربي درباره سرنوشت رئيس جمهور سوريه صحبت مي كنيم، به آنان مي گوييم اين موضوع مشكل ما نيست و اگر شما از او مي خواهيد كنار برود كه او مايل به چنين كاري نيست، اين مشكلي بين شما و اوست و ما طرف اين مجادله نيستيم.

به گزارش الميادين، خلاصه سخن بوگدانوف اين است كه ديگر موضوع سرنوشت بشار اسد، يك مانع در برابر آغاز گفت و گوها براي حل بحران اين كشور نيست.وي اعلام كرد آمريكايي ها ديگر كنار رفتن اسد از قدرت را به عنوان يك پيش شرط براي مذاكرات مطرح نمي كنند.

فرق توبره غرب و رژيم هاي عرب به روايت روزنامه نگار فراري!
يك روزنامه نگار همكار اپوزيسيون در برلين از ديگر گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي خواست حالا كه همه جوره آلوده حمايت هاي غرب هستند، در برابر كمك هاي مالي غيرتي نشوند!

به گزارش روزنامه کیهان، «الهه-ب» با فهرست كردن گروه هاي معارض جمهوري اسلامي مي نويسد: براي همه اينها غرب، حتي راست ترين محافل اش، البته جايزه هايش خوب است، راديو و تلويزيون هايش خوب است، دادن امكانات براي پژوهش و «دكتر» و «استاد» شدن در دانشگاه هايش خوب است، هر كمك ديگر هم اگر به آنهايي بشود كه همه اين «موهبت هاي فوق را دريافت مي كنند خوب است، اما به محض اينكه قرار مي شود يك كمكي، به ويژه مالي، خارج از دايره آنها خرج شود، داد همه اينها درمي آيد كه اي واي استقلال ما از دست رفت و ديگر «ملي» نيستيم!

يكي نيست به اينها بگويد قبلاً هم «ملي» نبوديد، الان هم «ملي» نيستيد براي اينكه خط و ربط كنوني شما را همين جوايز و كمك ها و پشتيباني هاي خارجي تعيين مي كند و هزاري هم كه اينها را دريافت كنيد و همزمان مثلاً انتقاد و ناسزا نثار پشتيبانانتان كنيد، كمكي به اثبات «ملي» بودن شما نمي كند.

اين روزنامه نگار مقيم برلين كه سابقه عضويت و جدايي از گروهك فدائيان خلق را دارد، در ادامه نوشته خود، رژيم هايي مانند آمريكا و انگليس كه بيشترين نقض حقوق بشر و جنايت را عليه ملت ها مرتكب شده اند از رژيم ها علناً ديكتاتوري جدا مي كند و مي نويسد: منبع كمك هاي مالي بايد از كشورهاي دمكرات باشد و نه از سوي ديكتاتورها و رژيم هاي واپسمانده مانند كشورهاي عربي، در عين حال حتماً بايد حساب و كتاب معين داشته باشد و درباره اش گزارش داده شود. نه اينكه يك عده اي آن را دريافت كنند و به خرج خود و دور و بري هايشان بزنند و بعد هم بگويند تلاش كرديم ولي رژيم نگذاشت و در كار ما اخلال كرد!

وي با اشاره تلويحي به افرادي مانند نوري زاده، مهاجراني، بختيار و ... مي نويسد: تجربه سرنوشت ساز سازمان مجاهدين خلق و پناه بردن آنها به رژيم صدام آن هم در حالي كه آن رژيم با ايران در حال جنگ در جبهه هاي واقعي بود، بايد درس تلخي به همه نيروهاي سياسي داده باشد.

انحرافي‌ها شاگردان ماكياولي هستند
تهران امروز نوشت: سيدكمال‌الدين سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به پيچيدگي گروه انحرافي، آنها را شاگردان خوش حافظه ماكياولي دانست و گفت: من فكر مي‌كنم گروه انحرافي براي رسيدن به هدف از هر اقدامي استقبال مي‌كنند و مركزيت طراحي اين عمليات، در اين راستا، از هاشمي، خاتمي يا اصلاح‌طلبان دوم خرداد نيز استفاده خواهد كرد.وي به روش‌هاي مورد استفاده گروه انحرافي پرداخت و به مهر گفت: آنها علاوه بر زور از تزوير و سياسي كاري و با روش‌هاي به ظاهر جامعه پسند، در صدد ايجاد انحراف هستند و در همين زمينه ابزار پول را نيز دارند.

استراتژی «رجوی» برای جذب افسران آمریکایی
روزنامه وطن امروز نوشت: عضو جدا شده از فرقه ‌تروریستی منافقین با تاکید بر اینکه رجوی اطلاعات هسته‌ای ایران را به واشنگتن داد، گفت: مسعود رجوی در سخنانش اعلام کرده بود هر زن این فرقه باید بتواند چند افسر آمریکایی را جذب تشکیلات کند. علی مرادی در حاشیه برپایی نمایشگاه دگردیسی در فرقه ‌تروریستی منافقین در دانشگاه آزاد لاهیجان، نوکری عالی از آمریکا را یک نمونه از تغییر ماهیت این فرقه بیان کرد و افزود: مسعود رجوی در سخنانش اعلام کرده بود که هر زن این فرقه باید بتواند چند افسر آمریکایی را جذب تشکیلات کند، این نشان می‌دهد جوهره انقلابی ایدئولوژی «مریم» در او نهفته است.

 مرادی ادامه داد: آن شعارهای ضدامپریالیسم تبدیل به دوستی و نزدیکی با امپریالیسم شد، به حدی که با افتخار اطلاعات تاسیسات زیربنایی هسته‌ای ایران را تحویل آمریکا می‌دادند و از صهیونیسم سبقت می‌گرفتند. وی تشکیلات منافقین را در حال نابودی دانست ولي یادآور شد: فرقه‌ها ممکن است شکست بخورند اما از بین رفتنی نیستند و همواره باید در مقابل حیله و مکرشان هوشیار باشیم. این عضو جدا شده از فرقه منافقین از جوانان خواست برای فعالیت در فضای مجازی بسیار هوشیار باشند تا ناخواسته در دام این فرقه گرفتار نشوند.
توافق محرمانه منافقین با طارق‌ هاشمی

یکی از اعضای جداشده از گروهک ‌تروریستی منافقین از توافق محرمانه میان این گروهک با معاون فراری سابق رئیس‌جمهور عراق خبر داد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق، احمد حسن کامل یک عضو تازه جداشده از سازمان‌تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) از توافق مخفیانه هیات سیاسی این سازمان به نمایندگی از مریم رجوی با طارق الهاشمی، معاون سابق و محکوم به اعدام رئیس‌جمهور عراق در‌ ترکیه خبر داد. او گفت الهاشمی هفته گذشته در ‌ترکیه با هیاتی به نمایندگی از مریم رجوی دیدار کرده و به آنها وعده داده که در ازای همکاری‌شان جهت برکناری مالکی از قدرت مقدمات ابقای آنها در عراق را فراهم کند.


پرونده 3 نماینده مجلس هشتم در دادگاه
شنیده شد که سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از ارسال پرونده سه نماینده مجلس هشتم به دادگاه خبر داد. مهر نوشت؛ قاضی افتخاری در اینباره گفت: پرونده سه نماینده مجلس هشتم که در ماجرای فساد 3 هزار میلیاردی برای آنها کیفرخواست صادر شده بود، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است.

به گزارش روزنامه آرمان روابط عمومی، وی افزود: این پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده و درحال رسیدگی است. این پرونده در حالی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است که تاکنون به اتهامات 55 متهم این پرونده بزرگ رسیدگی شده است. حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده نیز تایید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرا فرستاده شده است.

کشف 12 تن برنج خارجی احتکارشده
آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که 12 تن برنج خارجی احتکارشده درخوزستان کشف شد. ایسنا نوشت؛ رئیس پلیس آگاهی خوزستان درباره دستگیری محتکر برنج گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و در پی خبر واصله مبنی براینکه فردی به نام «عبدالحسین- س» اقدام به قاچاق و احتکار برنج خارجی در سطح وسیع می‌کند، سرهنگ حفیظ‌ا... خواجوی با بیان اینکه ماموران عملیاتی این پلیس پس از شناسایی انبار وی، با مراقبت از محل و اطمینان از وجود برنج‌های خارجی با هماهنگی مبادی مربوطه به همراه نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت، از انبار «عبدالحسین» بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در بازرسی انجام‌شده از انبار این مرد در مرکز شهر 12 تن و 830 کیلوگرم برنج کشف و ضبط شد. وی افزود: از این انبار پنج تن برنج اوروگوئه‌ای و هفت تن و 830 کیلوگرم برنج هندی کشف شد که ارزش ریالی آن 350 میلیون ریال تخمین زده شد.

خس و خاشاك احمدي‎نژاد را گرفتار كردند
به گزارش تهران امروز، حجت‌الاسلام شجوني در مصاحبه خود در روزنامه قانون درخصوص دفاع خود از احمدي‌نژاد در اين سال‌ها گفت:هر جايي‌كه فائزه هاشمي و مجيد انصاري و حسين مرعشي رفته بودند و خرابكاري كرده بودند من فردا بعد از ظهر آنجا حضور پيدا كردم و از احمدي‌نژاد دفاع كردم.وي با مقصر دانستن احمدي‌نژاد براي ايجاد مناقشات پيش آمده گفت:يك وقتي احمدي‌نژاد به برخي‌ها خس و خاشاك گفت ولي در حال حاضر خس و خاشاك دور خودش، گرفتارش كرده‌اند. بايد هميشه به اين توجه داشت كه مي‌گويند هر كسي را ملامت كنيد به‌‌ همان بلا گرفتار مي‌شويد.

تشكيل پرونده‌اي جديد عليه فائزه هاشمي
بر اساس گزارش تهران امروز، غلامعلي رياحي وكيل مدافع «فائزه هاشمي» از پايان يافتن دوران محكوميت شش ماهه موكلش در اواخر اسفند سال‌جاري و آزادي وي خبر داد.وي با اشاره به تشكيل پرونده‌اي جديد عليه خانم فائزه هاشمي به ايسنا گفت: اين پرونده با موضوع اخلال در نظم زندان عليه ايشان تشكيل شده است كه فعلا در مرحله رسيدگي قرار نگرفته و حكمي نيز صادر نشده است.

فراخوان مجری جنجالی بی‌بی‌سی برای آشوب خیابانی
وطن امروز نوشت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ایران و گرم شدن فضای سیاسی کشور، رسانه‌های بیگانه و عواملشان نیز بر حجم فتنه انگیزی خود افزوده‌اند. بر پایه گزارش جام به نقل از بالاترین، در تازه‌ترین شیطنت رسانه‌ای از این دست، نفیسه کوهنورد، کارمند، خبرنگار و مجری بی‌بی‌سی‌فارسی(BBCPersian) که این روزها با حاشیه‌آفرینی‌های جنجالی‌اش حسابی بر سر زبان‌هاست، فراخوانی را روی خروجی وبلاگ شخصی خود قرار داده و از مخاطبان خواسته است که برای آشوب خیابانی آماده باشند!

در متن فراخوان کوهنورد آمده است: «چند‌ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برگزار می‌شود که البته امیدواریم این دفعه با دفعات قبل فرق کند و انتخابات آزادی برگزار بشود، هرچند تا زمانی که ولایت فقیه و نظارت استصوابی در ایران وجود داشته باشد امکان برگزاری انتخابات آزاد وجود ندارد[!] به نظر من زمانی انتخابات آزاد در ایران برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی نباشد، انتخابات آزاد یعنی در واقع نه به جمهوری اسلامی».

 وی در ادامه خواهان دخالت خارجی شده و افزوده است: «آزادی در ایران تحقق نمی‌یابد مگر توسط «فشارهای بین‌المللی» و اعتراضات شما در محافل عمومی و به همین دلیل شما دوستان عزیز برای حضور در خیابان‌ها و ادامه اعتراضات سال88 از الآن آماده باشید و بدانید که خون شهدای 88 هنوز جوشان است و همه با هم با ایجاد گروه‌های کوچک و بزرگ آماده اعتراضات گسترده و حضور در خیابان‌ها باشید».

کارمند نشان‌دار رسانه دولتی انگلیس، در ادامه تلویحا اعتراف می‌کند که هدفش از اعلام این فراخوان- در حالی که چند‌ماه تا انتخابات باقی مانده- تهیه خوراک برای بی‌بی‌سی است؛ آنجا که می‌نویسد: «حضور از شما، رساندن فریادتان به گوش دنیا با ما». نفیسه کوهنورد در انتها تلاش کرده احساسات نژادی دنبال‌کنندگان وبلاگ خود را تحریک کند. او نوشته است: «از ما ایرانی‌ها بعید است از عرب‌ها کمتر باشیم. عرب‌ها «بهار عربی» به وجود آوردند و ما باید «بهار پارسی» را به رخ جهانیان بکشیم».


درخواست عجيب وزارت خارجه درباره تامين اينترنت
خراسان نوشت: بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، وزارت خارجه از سال گذشته با ارسال نامه هايي به مسئولان ارشد دولتي، از آنها خواسته است نظر به ضرورت برقراري ارتباط ايمن و انجام مکاتبات اداري امن در اين مجموعه، تأمين نيازهاي اينترنتي خود را از طريق وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام ندهد که اين موضوع با مخالفت برخي مسئولان همراه شده است.گزارش اين نهاد افزوده است که پيش از اين نيز خبرگزاري جمهوري اسلامي چنين درخواستي را مطرح کرده است.

شکايت 730 ميلياردي تعدادي کارگر از يک مسئول اقتصادي
به گزارش روزنامه خراسان، بر اساس شکايتي که تعدادي از کارگران و مزرعه داران مستقر در جنوب کشور از يکي از مسئولان اقتصادي دولت به دستگاه قضايي ارائه کرده اند، اين مقام مسئول در زمينه تامين نيازهاي اوليه مورد نياز آنها همچون پيش بيني نکردن بازارهاي فروش داخلي و صادراتي، عدم امکان کنترل بيماري، عدم اجراي تعهدات مطرح شده در رسانه و امثالهم مقصر محسوب مي شود. اين افراد در دادخواست خود، از دادگاه خواسته اند اين مسئول را به پرداخت مبلغ 730 ميليارد ريال محکوم کند.

واکنش ‌سرداران ‌سپاه ‌‌به ‌اظهارات ‌عضو جبهه ‌پایداری
شنیده شد که یکی از سخنرانان جبهه پایداری در همایش اخیر جبهه پایداری گفت ما در راه ولایت سردار نمی‌خواهیم بلکه نیاز به سرباز داریم. به گزارش روزنامه آرمان روابط عمومی؛ تعدادی از سرداران سپاه در واکنش به اظهارات این عضو جبهه پایداری بیانیه‌ای ارائه کردند. سردار محمدنبی رودکی فرمانده لشگر 19 فجر دوران دفاع مقدس نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره هفتم، سردار سیدمهدی مبلغ معاون پشتیابی وزیر دفاع و نیروهای مسلح، سردار سعید صادقی رئیس اداره نیروی انسانی سابق ستاد کل نیروهای مسلح، سردار نصرت‌اله کاشانی جانشین مهندسی دوران دفاع مقدس از کسانی بودند که این بیانه را امضا کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    0 0
    مشرق بسه
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    0 0
    آاقای متکی،رسما کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری رو اعلام کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس