من شنیده‌ام که پیش‌فروش کرده‌اند و زیر حرفشان زده‌اند و دارند با قیمت بالاتری خودرو را عرضه می‌کنند و این خیلی بد است. بد است که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم. خودشان باید مراعات کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شبکه اول سیما، در پاسخ به سوال مجری درباره افزایش شدید قیمت خودرو و وجود اختلاف بین سازمان حمایت، شورای رقابت و خودروسازان گفت: حق با شورای رقابت است. من با هیچ قیمتی با هیچ کسی تفاهمی نکردم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: خودروسازان آمدند در دولت گفتند که ما منابع لازم داریم. در دولت بحث مفصلی شد که ما به تامین منابع خودروسازان کمک کنیم.

وی این موضوع را یک تصمیم کلی دانست و اظهارداشت: این تصمیم 7 ماه پیش گرفته شد، که غیر از کالای اساسی سایر کالاها با ارز مبادله‌ای است. بنابراین حرف جدیدی نیست که من گفته باشم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه این تصمیم از جمله برای خودرو نیز بود، یادآور شد: آنها خودشان رفته بودند با وزیر مربوطه گفت‌وگو کردند و در سازمان حمایت یک تعهدی دادند که آقایان اجازه بدهند اینها خودشان بازار را مدیریت کنند که قیمت را بیاورند که معادل ارز مبادله‌ای بشود، البته در بخشی که ارزبری دارد و گرنه در بخشی که ارزبری ندارد، باید با قیمت‌های داخلی باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به خودروسازان اذعان داشت: البته خودروسازان نیز باید رعایت کنند. آنها هم مثل بقیه هستند و نباید سعی کنند از فضا درست استفاده نکنند. خوشبختانه خودروسازان ما خیلی پولدار هم هستند.

* خودروسازان زیر حرفشان زده‌اند

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید رعایت کنند و نباید برخورد کنیم، تاکید کرد: من شنیده‌ام که پیش‌فروش کرده‌اند و زیر حرفشان زده‌اند و دارند با قیمت بالاتری خودرو را عرضه می‌کنند و این خیلی بد است. بد است که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم. خودشان باید مراعات کنند.



  به گزارش مشرق طبق عکس بالا مشاهده می کنید که پیش فروش و فروش قطعی محصولات سایپا از امروز متوقف شده است و نمایندگی های این شرکت نیز پاسخگو نمی باشند .

* وزارت صنعت در برابر واردات خودرو مانع تراشی می‌کند

احمدی نژاد در ادامه انتقادهای بی سابقه خود از مدیران صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در خودرو یک حالت انحصار پیدا شده است. دارم به این نتیجه می‌رسم که ما کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم. علت هم آن است که وزارت صنعت در مقابل واردات مانع‌تراشی می‌کند و خودروسازان داخلی هم دارند در حق مردم اجحاف می‌کنند. از این رو امیدوارم خودشان را اصلاح کنند.

احمدی نژاد اذعان داشت:بالاخره ما با توجه به شرایط و تجربیات امسال و با توجه به عملکرد بودجه و نحوه استحصال منابع نفتی، باید ببینیم که چقدر در آینده داشته باشیم و بعضی از سازوکارهایی که سایر منابع کشور را فعال کند. اینها را مطالعه و تعبیه کردیم و دولت مسائل حقوقی‌اش را در نظر گرفته است.

حال ضمن تشکر از رئیس جمهور بدلیل این انتقادها که دردل بسیاری از مردم نیز می باشد ، این نکته را یادآور می شویم که اختصاصی سازی سایپا در همین دولت بر خلاف اصل 44 انجام شد و زاکانی نمایتده مجلس نیز امروز در نطق پیش از دستور مجلس گفتند که : "ما امروز نيازمند عمل شجاعانه و مدبرانه ايم  بعنوان نمونه و مثال اختصاصي سازي شركت سايپا و حركت غيرقانوني صورت گرفته برخلاف قانون اصل 44 كه علي رغم تخلف انجام پذيرفته بيش از دو سال است به نتيجه شفافي نرسيده است. اين انتقاد اولاً از كميسيون هاي  اصل نود و صنايع مجلس بوده و ثانياً دولت كه سهامدار بخش زيادي از اين شركت است مي بايست بدون اغماض اقدام به بازپس گيري حقوق ملت نمايد و قوه قضائيه نيز با مجرمان مربوطه با اشد مجازات برخورد كند."

آقای احمدی نژاد تا دیر نشده با ورود به اختصاصی سازی سایپا و باز پس گیری بیت المال و ابطال واگذاری این حق را به ملت بازگردانید و همچنین با انتصاب مدیری شایسته برای مدیریت ایران خودرو و سایپا کمی به اوضاع و احوال این صنعت سامان بخشید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    اشتباهی‌ که در صنایع خودرو سازی شد بسیار بزرگ بود،متاسفانه این اشتباهات کم نبود در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی‌ و تبعاتش هنوز دامنگیر اقتصاد و صنایع هست. رقابت را از بین بردن و بازار و صنایع خودرو به دست یک عده‌ سرمایه دار نالایق و بدون تعصب نسبت به کشور و ملت سپرده شد و درجا زدند و هر کاری خواستند کردند. این کار مثل این بود که برای موفقیت یک محصل تنبل در کنکور مانع حضور بقیه محصلین سر جلسه شد ،این با چه عقل و منطق دلسوز نظام و کشور جور در میاد؟ الان هم اون سیاستها که سرمایه در عزیز بود و مستضعفین بی‌ اهمیت تغییر نکرده. ماشین وارداتی‌ و با کیفیت و ایمن انقدر گمرک و مالیات و هزینه داره که فقط سرمایه در لیاقت و توان خرید و استفاده را داره،مردم عادی باید پراید و امثال اون سوار بشن چون جونشون اهمیت نداره،ماشین مثل پژو آتیش بگیره یا مثل پراید تو تصادف منهدم بشه اصلا مهم نیست و دریغ از یک عذر خواهی !
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    تا همین 1 سال پیش پراید 9-10 تومان بود . اقایان سوء مدیریت خود را بر گردن بگیرند هر چی میشه میگن تحریم و ........
  • علی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    حسین جان یه خورده منطقی باش! میخوای مثل بقیه جنس ها خودرو هم چینی بشه؟ حمایت از تولید ملی اصلا با حرفات همخوانی داره؟
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    آقا چی میشه در سایپا رو گل بگیرن 4 روز داره سایتش رو بروز رسانی میکنه این یعنی اهانت به شعور مردم.....
  • محمد ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    اسناد به پیوست موجود است ایکاش کارخانه ی محترم ایران خودرو پاسخ میداد که برای ما که آبان ماه 10 ملیون تومان و دو ماه بعد 5 ملیون تومان واریز کردیم آیا خرید قطعات ارزبر خودرو با نرخ ارز جدید انجام شده که اینچنین دچار گرانی شده است به هر حال اگر چه طبق قرارداد نرخ روز معیار است، اما مطمئنا این کار کارخانه از نظر شرعی اشکال دارد. کما این که عرفاً هم افزایش یکباره ی قیمت از 21 ملیون به 36 ملیون تومان غیر قابل قبول و غیر قابل باور است از شما خواهشمندم مساعدت و پیگیری فرمایید با تشکر محمد ناصر هاشم نیا دانشجوی دکترا و مدرس دانشگاه
  • حسین ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    اولا اینکه واردات ماشین چینی‌ که عقبگرد و باعث تحقیر صنایع خودرو ما هست که با این همه حمایت و ادعا ماشینهای مساله در چینی‌ وارد و ترجیح داده میشن به اونها! ثانیا حمایت از تولید ملی‌ وظیفه همه هست ولی‌ این کاری که در صنایع خودرو انجام شد حمایت از تولید ملی‌ نبود حمایت از یک قشر خاص بود. تولیدات در صنایع الکترونیک و صنایع دفاع و بعضی‌ صنایع مکانیک و حتی هایتک تولیدات ملی‌ با باعث افتخار و غرور ایرانی‌ هست. ولی‌ آیا تولید و کپی‌ اتومبیلهای دهه ۸۰ و ۹۰ را می‌شه اسمش را تولید ملی‌ و باعث افتخار گذاشت؟
  • حسین ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر قرار باشه پاسخگو باشن احتمالا پای مدیران سابق هم وسط میاد و حداقل به خاطر اهمال و اشتباهت بسیار بزرگ دادگاهی میشن مگه می‌شه این همه بودجه و این همه حمایت مطلق صورت بگیره و با مدیریت صحیح و کار درست و بدون اشتباهات حتی خلاف قانون نتیجه این باشه؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    حیف این حمل و نقل عمومی نیست که میرین پولای خودتونو تو جیب این ........میریزین! فقط به خاطر حرف دیگران داریم خودمونو بدبخت می کنیم. پولی که بابت این کار دارین حروم می کنین بزارین بانک هزینه حمل و نقل عمومی هم تامین میشه.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    مگر نه اینکه خودروسازها خصوصی شده؟ خوب واردات رو آزاد کنید تا ببینیم چند مرده حلاجند...
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    بهتر بود اسم "رانا" را می گذاشتند "وانت سوپر هایلوکس"
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    ببخشید شما بفرمائید ...... کشور هستید ؟
  • علی ج ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    با سلام شما خودرو سازان فقط بفکر جیبهایتان هستید نه بفکر مردم . شب میخوابید وروز نرخ عوض میکنید ما مردم میدانیم که فکر ملت نیستید اما تورا به امام حسین قیمتها را پایین بیاورید بفکر طبفه حقوق بگیر وکم درامد باشید
  • یاشاسین آذربایجان ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود . اگر خودروسازان با حرف و هشدار به راه راست هدایت میشدند که تا حالا شده بودند . یه تکونی به خودت بده حاج .....
  • بچه های بالا ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    مگه مدیر عامل ایران خودرو و سایپا را خود دولت تعیین نکرده؟؟؟ اگه دارند علیه مردم و نظر دولت کار می کنند و قیمت خودرو را بالا می برند خب عوضشون کنید
  • lمسعود ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    آقاي ريس جمهور اگر گفته هاي شما فقط يك درصد اجرايي ميشد حتما كار به اينجا نميرسيد ولي افسوس.من در تير ماه با هزار و يك مصيبت ده ميليون جور كردم تا بلكه بتونم يك ماشين پانزده ميليوني به كفته خود نمايندگي يعني رانا خودرو ملي ثبت نام كردم ولي اين ماشين هر روز قيمتش جهشي افزايش يافت و حالا كه وقت تحويلش شده هيچ كس جوابگو نيست و كم كم ديگه داشتن ماشين داره يك رويا ميشه ديگه خسته شدم بخدا
  • فرهاد ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    طرح واردات خودروهای خارجی ؛يک طرح بسيار اشتباه و غلط ميباشد؛ما الان در يک برهه ی بسيار حساس ميباشيم؛و واردات خودرو ضربه ی بسيار شديدی به اقتصاد كشورمان وارد ميکند؟به نظر من با يک نظارت بسيار سنجيده و واقعی از سوی دولت و مجلس؛بايد اين حباب قيمت های كاذب را از بين برد!آيا انقدر که به قيمت خودرو توجه ميشود؛به كيفيت و امنيت خودرو توجه ميشود؟آيا خودروسازان ما بر اساس معيار ها و استانداردهای جهانی خودرو توليد ميکنند؟آيا تست ها و آزمايش های فنی و امنيتی كه تمام شرکت های خودرو سازی دنيا با دقت كامل انجام ميدهند ؛در شرکت های خودرو سازی ما انجام ميشود؟آيا قطعات توليدی در شرکت های قطعه سازی ما برای قابل رقابت با شرکت های قطعه سازی برتر دنيا ميباشد؟چرا در ايران شرکت ها و نهادهايی در مورد بررسی استانداردها ی کيفی و فنی و امنيتی؛و مطابقت آن با معيارهای جهانی وجود ندارد؟لطفا مشرق جون اين موضوع رو بررسی کن؛خيلی ممنون.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    0 0
    مگان 75 میلیون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس