کد خبر 195203
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴

نیروی هوایی برزیل روز دوشنبه اعلام کرد ماه گذشته به منظور تقویت امنیت مرز این کشور و محافظت از رویدادهای ورزشی بزرگ آتی، دو هواپیمای بدون سرنشین دیگر ساخت رژیم صهیونیستی را تحویل گرفته است.

به گزارش مشرق ، نیروی هوایی برزیل اعلام کرد این دو فروند هواپیمای بدون سرنشین «آر کیو-450» مجهز به سلاح نیست و از آنها برای عملیات شناسایی و گشت زنی استفاده خواهد شد.

دو فروند هواپیمای بدون سرنشین آر کیو-450 دیگر از سال دو هزار و یازده تاکنون در اختیار نیروی هوایی برزیل است. RQ 450 نام بومی برزیلی ها برای پهپاد اسراییلی هرمس 450 است.

از یکی از این هواپیماها در جریان «کنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل» (ریو+20) که پارسال در برزیل برگزار شد و رهبران جهان در آن شرکت کردند، استفاده شد.

از این دو هواپیمای بدون سرنشین به تازگی خریداری شده که مجهز به دوربین ها و سامانه راداری بهتری هستند، برای تامین امنیت عمومی در جریان جام کنفدراسیون های فیفا در ماه ژوئن، جام جهانی سال دو هزار و چهارده و مسابقات المپیک تابستانی سال دو هزار و شانزده استفاده خواهد شد.



این دو هواپیما در حال حاضر در پایگاهی در سانتا ماریا در جنوب برزیل سرهم می شوند و انتظار می رود در ماه مارس به خدمت گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ریو دو ژانیرو، بنابر اعلام نیروی هوایی برزیل، از این هواپیماها امسال در «عملیات آگاتا» نیز استفاده خواهد شد که یک عملیات گسترده توسط پلیس فدرال، دستگاه های اطلاعاتی و نیروهای مسلح برای مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا بیشترقدربچه های متخصص خودمون رومی دونیم
  • ايراني ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    0 0
    از بس پيشرفتس قيافش مثل اواكس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس