کد خبر 194497
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از احداث يك پايگاه جديد دريايي نظامي در شهر "پسابندر" خبر داد و گفت: استقرار نيروي دريايي ارتش از بندرعباس شروع مي‌شود و در شهرهاي ميناب، سيريك، جاسك، راس ميداني، كنارك و پسابندر ادامه مي‌يابد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، "امير دريادار حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي ارتش در دومين روز از همايش "توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران" از احداث يك پايگاه جديد دريايي نظامي در شهر  " پسابندر " خبر داد و گفت: اين پايگاه دريايي در حال احداث در شرقي‌ترين سواحل كشورمان و در خليج گواتر كه هم‌مرز با كشور پاكستان است، قرار دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومي نيروي دريايي، وي افزود: اين پايگاه نظامي جزء منطقه دريايي كنارك محسوب مي‌شود.

دريادار سياري ادامه داد: نيروي دريايي ارتش پيش از اين در اين مناطق حضور نظامي نداشت، اما امروز براي دفاع از منافع و منابع آبي كشورمان در اين منطقه حضور خواهيم داشت كه از اين به بعد با اشراف بيشتري بتوانيم رفت و آمدها در منطقه را كنترل كنيم.

وي با بيان اين كه نيروي دريايي ارتش بنابر اوامر فرمانده معظم كل قوا به عنوان طليعه‌دار توسعه منطقه مكران است، افزود: استقرار نيروي دريايي ارتش از بندرعباس شروع مي‌شود و در شهرهاي ميناب، سيريك، جاسك، راس ميداني، كنارك و پسابندر ادامه مي‌يابد.

دريادار سياري با بيان اين كه استقرار نيروي دريايي ارتش موجب آباداني در اين مناطق خواهد شد، خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش تلاش مي‌كند تا سطح مدنيت و پيشرفت در اين سواحل افزايش يابد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: به هيچ عنوان فكر نمي‌كرديم كه از اين همايش تا اين حد استقبال خوبي شود و اين استقبال نشان از وجود افراد علاقه مند فراوان در زمينه توسعه كشور دارد.

دريادار سياري با بيان اين كه مقالات ارايه شده در روز اول اين همايش بسيار ارزشمند و جامع بوده است، تصريح كرد: اين امر نشان از افزايش توجه دانشمندان، دانشجويان و محققان كشورمان به امر دريا دارد.

وي با يادآوري تدبير رهبر معظم انقلاب براي توسعه و استفاده از دريا تاكيد كرد: با برگزاري و ارايه مقلات مفيد مي‌توان اين تدابير در زمينه استراتژي راهبرد بحري را در كشور جاري كرد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اين كه مي‌توان از منابع خدادادي در دريا در جهت پيشرفت درياپايه استفاده كنيم، خاطرنشان كرد: حضور رييس جمهوري در اين همايش نشان از اهميت موضوع و ارايه واقعي كار در كشور و سواحل مكران دارد.

دريادار سياري افرادي كه مقالات متعددي به اين همايش ارايه كرده‌اند را افرادي علاقه‌مند به پيشرفت و آباداني كشور دانست و افزود: سفر آنها به اين منطقه نشان از بي نظير بودن اين همايش دارد، زيرا با تدابير شخص مقام معظم رهبري، همايش توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي اجرايي شد.

وي سخنان رييس جمهوري در نخستين همايش توسعه سواحل مكران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي را نشان‌دهنده اهميت موضوع دانست و گفت: سخنان رييس جمهوري درباره بحث امنيت در دريا و آباداني سواحل كشور بسيار مهم و ارزشمند بود، زيرا با اين سخنان خطوط كلي را مشخص و دستورات خوبي را در زمينه رديف‌هاي اعتباري و توسعه سواحل مكران نيز صادر كردند.

دريادار سياري ابراز اميدواري كرد كه با دستوراتي كه روز گذشته رييس جمهوري به معاونت راهبردي خود درباره توسعه سواحل مكران ارايه كرد، اين منطقه به‌زودي شاهد پيشرفت و آباداني روز افزون باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس