کد خبر 19397
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳

يک کارشناس مسايل اسرائيل چهار بحران فراروي رژيم صهيونيستي را مورد بررسي قرار داده و تأکيد کرده است که آتش سوزي تنها يکي از چهار بحراني است که صهيونيست ها از تعامل با آن ناتوانند.

به گزارش مشرق، "علي شهاب" روزنامه‌نگار لبناني و خبرنگار روزنامه الاخبار در مقاله‌اي به بررسي آتش‌سوزي اخير در سرزمينهاي اشغالي پرداخته و تأکيد مي‌کند که اين‌ تنها خطري نيست که رژيم صهيونيستي را تهديد مي‌کند و اسرائيل در تعامل با آن ناتوان است، وي مي‌افزايد که چهار خطر ديگر نيز هستند که اگر با آنها بدرستي تعامل نشود، مي‌توانند اسرائيل را از بين ببرند: فرودگاه بين‌المللي بن‌گوريون، شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين، خليج حيفا و مؤسسات درماني در سرزمين‌هاي اشغالي، اين چهار تهديد را تشکيل مي دهند.
ادارات صهيونيستي در گزارشي گسترده که در روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز چاپ شد، از ناتواني رژيم صهيونيستي در مهار آتش‌سوزي جنگل‌هاي الکرمل و کمک گرفتن از کشورهاي خارجي سخن گفته و تاکيد کردند که اين نشان مي‌دهد که خطر عليه اسرائيل نزديک است.
شهاب با بر شمردن خطرات پيش روي رژيم صهيونيستي کاهش کيفيت ساخت شهرک‌هاي صهيونيستي در بيشتر مناطق اسرائيل را که در اثر سرعت ساخت اين بناها به وجود آمده است، يکي از مهم‌ترين اين مشکلات دانست و نوشت که بروز يک زلزله اين ساختمانها را به سرعت در معرض تخريب و نابودي قرار مي‌دهد. اين در حالي است که سرزمين‌هاي اشغالي يکي از مکان‌هاي زلزله‌خيز در جهان است.
بر اساس اين گزارش اين در حالي است که وجود پناهگاه‌ها در صورت تخريب منازل اين افراد نيز نزديک به صفر است.
پرفسور "آوي شابيرا" رئيس کميته وزراتي در مورد ساخت وسازها مي‌گويد که ضعف در کيفيت ساخت تنها شامل خانه‌ها نمي‌شود، بلکه مدارس و بيمارستان‌ها را نيز شامل مي‌شود، بطوريکه بيش از 20 درصد از ساختمان‌ها بر خلاف معيارهاي استاندارد ساخته‌ مي‌شوند.
خطر دوم که در پي آتش‌سوزي الکرمل خود را نشان داد، موضوع محيط زيست اسرائيل است، در صورتيکه خليج حيفا با مشکلي مواجه شود يا کانتينرهاي موجود در آن آسيب ببينند، اين موضوع به نشت مقادير بسياري زيادي از مواد خطرناک به آب خواهد شد که سلامتي انسان را در معرض خطر قرار مي‌دهد. اين موضوع مي‌تواند جان بيش از صد هزار نفر را در حيفا و اطراف آن بگيرد.
اين در حالي است که محافل دانشگاهي رژيم صهيونيستي معتقدند که اسرائيل از کوچکترين ابزارها براي مقابله با چنين مصيبتي محروم است. به اين ترتيب سقوط هر موشکي در خليج حيفا در صورت بروز جنگ احتمالي مي‌تواند مصيبتي را محقق کند، بويژه اينکه حزب‌الله و سيد حسن نصرالله رهبر اين حزب اين موضوع را مي‌دانند.
مسأله سوم تامين سفرهاي هوايي در سرزمين‌هاي اشغالي است که اوضاع خوبي ندارد، اين موضوع مدت‌ زيادي است که اسرائيل را به خود مشغول کرده است، سامانه‌هاي اطفاي حريق در فرودگاه‌ها بر اساس اعلام گزارش‌هاي صهيونيستي به گونه‌اي است که بروز يک آتش‌سوزي در اين مکان‌ها خسارت‌هايي کمتر از خسارت آتش‌سوزي الکرمل را به جاي نخواهد گذاشت، حتي ممکن است اين خسارت‌ها بسيار بيشتر از آن هم باشد.
کمبود تجهيزات ايمني در فرودگاه‌هاي اسرائيل از ديگر مشکلاتي است که اسرائيل با آن مواجه است و هنوز با وجود مصوبه‌هاي زيادي که در مورد آنها وجود دارد، کار زيادي براي آن انجام نشده است.
مصيبت چهارم که تنها در زمان ابتلاي اسرائيل به بحران خود را نشان خواهد داد، موضوع موسسات پزشکي اسرائيل است. با وجود پيشرفت‌هاي زياد اسرائيل در زمينه پزشکي، موسسات بهداشتي اسرائيل کمبود عمده‌اي را در زمينه کادر پزشکي و پرستاري و همچنين کارگران دارد و اين موضوع باعث شده است که اين موسسات نتوانند در زمان بحران نظير جنگ يا حوادث طبيعي يا شيوع ويروس‌هاي کشنده با آن مقابله کنند.
بر اساس اعلام رسمي وزارت بهداشت اسرائيل در صورت شيوع يک ويروس يا ميکروب کشنده در سرزمين‌هاي اشغالي انتظار مي‌رود، بيش از 6/1 (يک و شش دهم) ميليون مريض در بيمارستان‌ها باشند که اين ميزان تقريبا يک چهارم جمعيت در سرزمين‌هاي اشغالي است، اين ميزان نياز به بيش از 780 هزار دکتر و 10 هزار بيمارستان دارد و انتظار مي‌رود که بيش از دو هزار و 900 حالت مراقبت‌هاي ويژه در هفته روي دهد.
البته وزارت بهداشت هر از چند گاهي مانورهايي را در زمينه مقابله با حالت‌هاي بحراني انجام مي‌دهد که تمام اين مانورها شکست مي‌خورند و نمي‌توانند اهداف مورد نظر را محقق کنند.
بحران مؤسسات بهداشتي در سرزمين‌هاي اشغالي بگونه‌اي است که حتي در صورت شيوع يک بيماري در سرزمين‌هاي اشغالي مي‌تواند يک بحران را در اين رژيم محقق سازد.
اين در حالي است که بر اساس آمارهاي رسمي وزارت بهداشت اسرائيل ميزان پزشکان و پرستاران در سرزمين‌هاي اشغالي به جاي افزايش با کاهش مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس