کد خبر 193550
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

چشمان نیار به ویتامین های خاصی دارند تا بتوانند درست کار کنند و همچنین برای اینکه بتوانیم خوب ببینیم باید از آن ها به دقت مراقبت کرده و از مواد غذایی درست برای تقویت آن ها استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بیماری های مختلفی مانند آب مروارید و قوز قرنیه از جمله مهمترین بیماری های چشمی هستند که هر کدام با تغذیه و مراقبت درست هیچوقت به وجود نمی آیند. نکته دیگری که در مورد چشم ها بسیار مهم است سوی آن ها است که این مورد را نیز می توانید با خوردن خوراکی های مختلف افزایش دهید.

** پرتقال: میوه ای سرشار از ویتامین ث و مواد معدنی است که این روزها می توانید آن را از میوه فروشی تهیه کنید. پرتقال می تواند رگ های خونی را تقویت کند و همچنین راه های عصبی و رگ های نزدیک چشم را بهبود می بخشد. پرتقال همچنین با مواد مغذی که دارد می تواند از به وجود آمدن آب مروارید نیز جلوگیری کند.

** بادام زمینی: این خوراکی مملو از ویتامین E است و مواد مغذی برای نابودی رادیکال های آزادی دارد که سمت چشم حمله ور می شوند. ویتامین E همچنین می تواند از روند ایجاد آب مروارید در چشم جلوگیری کرده  و آن را از بین ببرد. تخمه آفتابگردان و بادام نیز از دیگر موادی است که می توانید برای دریافت ویتامین E از آن ها استفاده کنید.

** لوبیا قرمز: خوراکی بسیار خوشمزه و پر انرژی که سرشار از ماده معدنی روی است.  لوبیا می تواند یکی از بهترین خوراکی ها برای سلامت چشمان باشد و باعث می شود تا بدن مقداری ویتامین A از کبد گرفه و به چشم ها منتقل کند. روی همچنین می تواند در قدرت بینایی در شب نیز تاثیر داشته باشد و آن را افزایش می دهد.

** ماهی: تقریبا می توان ماهی را معجزه گر تمام خوراکی های دنیا دانست چرا که با داشتن میزان زیادی از امگا-3 هیچ بخشی از بدن نیست که تقویت نشود. امگا – 3 می تواند از بیماری های خشکی چشم پیشگیری کند.  برای بدست آوردن میزان زیادی امگا – 3 میتوانید از ماهی هایی مانند تن، سالمون و یا آزاد استفاده کنید.

** غلات: تحقیقات جدید حاکی از آن است که غلات می توانند بهترین گزینه برای افزایش سوی چشمان باشد. غلات با مواد معدنی که در دل خودشان دارند از پیر چشمی جلوگیری می کنند و روند کاهش دید و ضعیف شدن چشم ها را بسیار کم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس