کد خبر 191046
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷

مگر می‌شود، هوایی که تقریباً تمام روزهای سال، کثیف و سنگین و ناپاک است، پشت سرهم چند روز پاک باشد؟!

به گزارش مشرق به نقل از جوان آنلاین، حدود چهار روز است که به خاطر وزش باد و بارش برف و باران، هوای پایتخت، آنقدر سالم و رؤیایی شده که باورش واقعاً مشکل است! باور این اتفاق به قدری سخت است که پایتخت‌نشین‌ها که تقریباً تمام روزهای سال را در هوای ناسالم و فوق آلوده نفس می‌کشند و به استنشاق هوای بیماری‌زا «عادت» کرده‌اند، این آسمان پاک و سالم برایشان غیرعادی است! حتی برای بعضی‌ها مشکوک هم هست!

آخر مگر می‌شود، هوایی که تقریباً تمام روزهای سال، کثیف و سنگین و ناپاک است، پشت سرهم چند روز پاک باشد؟! مگر می‌شود شهروندانی که همواره، جدل‌های مدیریتی بر سر راهکارهای رفع آلودگی هوا را از رسانه‌های گوناگون، مدام می‌شنوند و می‌خوانند و می‌بینند و به این جدل‌ها «عادت» کرده‌اند، ناگهان، ردی از مجادله‌های مدیران بر سر این موضوع نبینند؟!

مگر امکان دارد شهروندانی که غالب روزهای سال، مواد مرگبار سرب و آزبست را نفس می‌کشند، این عادت را کنار بگذارند و در هوای بدون این مواد خطرناک تنفس کنند؟! مگر شدنی است که باد و باران ناخودآگاه از راه برسند و به همه این «عادت ها» برای چند روز پی در پی پایان داده و در اصطلاح «ترک عادت» بدهند؟! مگر می‌شود یکباره، جلسات تکراری و بی‌نتیجه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران که به صورت سریالی برگزار می‌شود و همه به «نتیجه بی‌نتیجه» این جلسات عادت کرده‌اند، تعطیل شود؟!

مگر می‌شود، خبرگزاری ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی که مدام از آلودگی هوا خبر می‌دهند، گزارش تهیه می‌کنند، هشدار می‌دهند و حرف می‌زنند، چند روز مستمر هیچ خبری از این پدیده همیشگی منتشر نکنند؟! واقعاً نمی‌شود!

از این رو، چاره‌ای نیست جز آنکه بگوییم: «پاکی پی‌در‌پی و چند روزه هوای تهران مشکوک و غیرعادی است!» به هر حال، چند روزی است که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا هوایی پاک برای شهروندان تهرانی دست و پا کنند؛ حتی فقط برای چند روز! هرچند این اتحاد مبارک، از نظر عادت همیشگی ما به انس و الفت با هوای آلوده، مشکوک و غیرعادی(!) است اما رسم بندگی آن است که بگوییم سپاس خدای را عزوجل که بادش موجب پاکی هوا است و بارانش مایه آرامش ریه‌های ساکنان شهر تهران. تا باد چنین بادا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس