کد خبر 187829
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸

اداره گمرک چین اعلام کرد: واردات نفت این کشور از ایران در دسامبر با افزایش 43 درصدی نسبت به ماه نوامبر به بالاترین میزان در 6 ماه گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، واردات نفت چین از ایران در ماه دسامبر (آذر) به بالاترین میزان در 6 ماه گذشته رسید.

طبق اطلاعات اداره گمرک چین، این کشور به عنوان دومین مصرف‌کننده نفت در جهان، در ماه پایانی سال گذشته میلادی، 2.52 میلیون تن، برابر با روزانه 596 هراز بشکه نفت، از ایران خریداری کرده است که این میزان نسبت به ماه نوامبر (آبان) 43 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحالی‌که پکن در نوامبر 2012 واردات نفت خود را از تهران 9.3 درصد کاهش داده‌بود، واردات نفت این کشور از ایران در دسامبر همین سال به بالاترین میزان از ماه ژوئن (خرداد)، پیش از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران، رسیده است.

همچنین، میزان واردات نفت پکن از تهران در دسامبر 2012 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 3.6 درصدی برخوردار بوده است.

با وجود افزایش واردات نفتی چین از ایران، این کشور در 7 دسامبر مجددا از معافیت 180 روزه آمریکا از تحریم‌های ایران برخوردار شد. آمریکا به کشورهای واردکننده نفت ایران در صورت اعمال کاهش چشمگیر در واردات خود، معافیتی از تحریم‌های نفتی این کشور را اعطا می کند.

بر اساس اطلاعات گمرک چین، مجموع واردات نفت این کشور از ایران، به عنوان سومین تامین‌کننده نفت چین، در سال گذشته، 21 درصد کاهش یافت و به 22 میلیون تن رسید.

احتمالا چین در نیمه نخست سال 2013 نیز همانند سال گذشته میلادی، ماهانه 1.7 تا 2 میلیون تن نفت از ایران وارد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس