يک نيکوکار براي جلوگيري از قطع انگشتان دست روستاييان "گاودانه عليرضا" تا زمان بهره برداري از پل، يک تله کابين دستي ( گرگر يا جره) ايمن تر ساخته تا ديگر انگشت روستاييان به دليل استفاده از گرگر قطع نشود

به گزارش مشرق زواره کشاورز عضو شوراي روستاي گاودانه به خبرنگار مهر گفت: پس از درج گزارشي در خبرگزاري مهر با موضوع " قطع انگشتان روستاييان گاودانه در استان کهگيلويه و بوير احمد به دليل استفاده از "گرگر يا جره" به منظور عبور از رودخانه مارون"، يک نيکوکار به نام آقاي شفيعيان از تهران عازم اين روستا شد و تله کابين دستي جديد و ايمن تري را نصب کرد.

  

گرگر جديدي که توسط فرد خيري به نام آقاي شفيعيان ساخته شد

کشاورز بيان کرد: آقاي شفيعيان تله کابين ساز است و با طراحي جديدتر و قرار دادن حفاظي جلوي چرخهاي گرگر (جره) باعث شد تا انگشتان دست روستاييان هنگام استفاده از اين وسيله آسيب نبيند.

  

"گرگر يا جره" انگشت دست بيش از 35 روستايي را قطع کرد

وي با اعلام اينکه چندي پيش تعدادي از مسئولان استان نيز از جمله استاندار و فرماندار با گرگر وارد روستا شده و از مشکل روستاييان آگاه شدند افزود: در اين بازديد استاندار از روستاييان خواست که مردم روستا از اين مکان کوچ کنند اما مردم روستا از اين طرح ناراضي بودند چون زمين کشاورزي آنها در اين مکان قرار دارد و بايد براي آبياري از آب رودخانه استفاده کنند.

  

مسئولان استان روي" گرگر" نشسته و از روستاي گاودانه بازديد کردند

پس از دستور وزير جهاد کشاورزي مبني بر رسيدگي فوري به مشکل روستاييان و اختصاص بودجه براي احداث پل روي رودخانه مارون، مديرکل راه و ترابري استان کهگيلويه و بويراحمد در بازديد از روستا قول داد که هر چه سريعتر کار احداث پل انجام شود و در صورتي که رودخانه طغيان نکند، اين پل را تا دو ماه و نيم ديگر تحويل دهند.

اکنون پيمانکار اداره راه و ترابري کهگيلويه و بويراحمد کارگاه نصب پل پياده روي را تجهيز کرده است و طبق قولي که به شوراي روستا داده اند در هفته جاري عمليات اجرايي احداث پل روستاي" گاودانه" را با سه ميليارد ريال اعتبار آغاز مي کنند. اين پل توسط شرکت ايمن راهکار احداث مي شود.

 

عمليات اجرايي پل رودخانه مارون آغاز مي شود

روستانشينان محروم "گاودانه" در استان کهگيلويه و بويراحمد که براي خروج از روستا مجبور بودند از رودخانه اي که بين جاده و محل زندگيشان واقع شده با وسيله اي به نام "گرگر" عبور کنند تا به حال به "گرگر" بيش از 35 قرباني داده اند. اين قربانيان انگشتان دست خود را براي استفاده از گرگر لاي چرخهاي آن جا مي گذاشتند و يا انگشت خود را به رود مي سپردند.

  

نقص عضو همراه هميشگي روستاييان گاودانه است

مهديه پشتوان پنج ساله که تقريبا يک ماه پيش گرگر انگشتش را بلعيد آخرين قرباني روستاست، اکنون انگشت دست مهديه پيوند زده شده است و پلاتين، استخوان انگشت کوچکش را نگه مي دارد. انگشت دوم دست چپ مهديه ديگر هيچ حس و حرکتي ندارد.

  

انگشت دوم دست چپ مهديه پيوند زده شد

اگرچه ديگر انگشت هيچ يکي از روستاييان قطع نمي شود اما مشکلات جسمي روستاييان در اثر قطع انگشتان تا ابد همراه آنهاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس