
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر ، محمد رويانيان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: منتظريم پس از اجراي هدفمندي يارانه ها، آيا اين تاکسيها همچنان خدمات ارائه ميکنند يا خير؟ پس از آن براي برخورد با تاکسيهاي متخلف اقدام مي شود.
وي تاکيد کرد: در صورت ادامه اين روند، کارت سوخت رانندگان خاطي باطل و به شخصي تبديل مي شود.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور از تعطيلي کارگاه هاي غيرمجاز تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه سوز خبر داد و گفت: ابلاغيه آن روز گذشته به تمامي استانداران ارسال شده است و بر اين اساس، بزودي تمامي اين کارگاه ها در سراسر کشور تعطيل ميشود.
وي به هزينههاي حمل و نقل اشاره کرد و افزود: چنانچه مديريت حمل و نقل عمومي بهبود يابد، در سال 90 به طور متوسط هزينه حمل و نقل 20 درصد کاهش مييابد.
رويانيان به بسته هاي حمايتي حمل و نقل عمومي در اجراي هدفمندي يارانه ها اشاره کرد و گفت: در بخش بسته مديريتي، 102 برنامه براي پنج سال آينده تدوين شده است.
وي همچنين افزود: در بخش اقدامات فوري نيز موضوع بيمه پنج ساله رانندگان حمل و نقل عمومي با تامين 50 درصد حق بيمه اجرايي مي شود.
رويانيان گفت: دولت اجازه مي دهد پس از اجراي هدفمندي يارانه ها، نرخ کرايه ها بر اساس تغيير قيمت بنزين و گازوئيل به صورت مجاز و بر اساس نرخ اعلامي افزايش يابد.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور با تاکيد بر اينکه بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده با تغيير نرخ سوخت، تاکسي ها به محل خدمتي خود باز مي گردند، گفت: با هماهنگيهاي انجام شده به خصوص با تاکسيراني تهران، تاکسيهايي که براي ارائه خدمات حمل و نقل عمومي اقدام نکنند از چرخه خدمت رساني حذف مي شوند.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور همچنين از طرحي خبر داد که با اجراي آن تاکسي ها به دنبال مسافر خواهند گشت، اما جزئيات اين طرح را اعلام نکرد و گفت: فعلا بنا را بر اعتماد به رانندگان تاکسي گذاشته ايم.
رويانيان گفت: در بخش بعدي موضوع ساماندهي وانت بارها و تعيين تکليف آنها در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور، شرکت واحد اتوبوسراني تهران نيز برنامه هاي ويژه اي براي هدفمندي يارانه ها دارد.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور در پاسخ به سئوالي در خصوص اعتبارات متروي تهران گفت: تاکنون از 250 ميليارد تومان اعتبار مصوب مجلس شوراي اسلامي براي متروي تهران، حدود 165 ميليارد تومان اعتبار يعني معادل بيش از 60 درصد آن پرداخت شده است.
وي افزود: اين اعتبار براي واگن و يارانه مترو، در اختيار شهرداري تهران قرار گرفته است.
رويانيان با اشاره به اظهارات اخير شهردار تهران در خصوص اينکه اعلام کرده بود مترو تهران هيچ اعتباري دريافت نکرده است، گفت: منظور وي، برداشت از حساب ذخيره ارزي بوده است.
وي تاکيد کرد: بخش حمل و نقل عمومي تهران در سال جاري، 190 ميليارد تومان اعتبار دريافت کرده که بخشي از آن مربوط به مترو و بقيه مربوط به ساير بخشهاي حمل و نقلي است.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت کشور با اشاره به کمک اين ستاد به شرکت واگن سازي تهران در پاسخ به سئوالي در خصوص ورود هر ده روز يک قطار به متروي پايتخت گفت: به زودي قطارهاي جديد وارد مترو تهران خواهد شد.
رويانيان به وضع نظام بانکي در کشور اشاره کرد و گفت: پس از اجراي هدفمندي يارانه ها، رئيس جمهوري به سراغ بانکها خواهد رفت و نظام بانکي کشور تغيير خواهد کرد.