کد خبر 185996
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳

دادگاه رسیدگی به شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور رئیس‌جمهور از عباس سلیمی‌نمین مدیر مطالعات و تدوین تاریخ ایران فردا برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، شعبه 1059دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی حسینی فردا سه‌شنبه به شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور رئیس‌جمهور از عباس سلیمی نمین مدیر مطالعات و تدوین تاریخ ایران رسیدگی می‌کند.

سلیمی‌نمین با تأیید این مطلب، گفت: دلیل این شکایت آنگونه که شاکی مطرح کرده است، مصاحبه بنده در تاریخ 20/3/91 با یکی از رسانه‌های خبری در مورد تاریخ باستان و سناریویی که انگلیسی‌ها در دوران رضاخان در این باره تدوین کردند، بوده است.

وی تصریح کرد: در این بحث بنده متعرض برخی مسئولان دولت کنونی شدم که با عملکرد خود این سناریوی تاریخی را احیا و تقویت می‌کنند که به دنبال آن مصاحبه، شکایتی از سوی معاونت حقوقی‌ ریاست‌جمهوری به نمایندگی از مشایی تسلیم دادسرای فرهنگ و رسانه شد.

به گفته سلیمی نمین،‌ در کیفرخواست نماینده دادستان تهران خطاب به ریاست دادگاه‌های عمومی و جزایی تهران آمده است: اقرار صریح و مقرون به صحت متهم نزد بازپرس محترم مبنی بر اینکه "اکنون اگر عملکرد مشایی را در مورد تاریخ باستان مورد مطالعه قرار دهیم، برای ما به خوبی روشن می‌شود که وی همان سناریوی تدوین شده توسط انگلیسی‌ها را در دوران رضاخان تقویت می‌کند." و نیز "تجلیل از تاریخ باستان 2500 ساله ربطی به تجلیل از ملت ایران ندارد بلکه تجلیل از یهودیت است" و نیز بر اساس تحقیقات بازپرس شعبه و سایر قرائن، نامبرده مرتکب بزه‌های فوق گردیده است و لذا به استناد ماده 698 از قانون مجازات اسلامی تقاضای تعیین کیفر می‌گردد.

سلیمی‌نمین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این کیفرخواست شعبه 1059 مجتمع کارکنان دولت، فردا به شکایت مشایی علیه یک بحث تاریخی و کارشناسانه بنده رسیدگی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    واقعا که!
  • ممقانی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ببینید چقدر بدبخت شدیم مشایی برای ما رئیس شده راست گفتند که شهر شلوغ میشه
  • امیر ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مشایی لطف کنند با فاصله ازدیگران شکایت کنند.چون ماراگیج می کنند.
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    کی به پرونده سه هزار میلیاردی رسید گی میشه
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    اقای نمین مسئله دانشگاه ازاد چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس