کد خبر 185784
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر مازندران،از شناسائی و دستگیری قاچاقچیان اشیاء عتیقه و کشف بیش از 20 قطعه کتیبه قرآنی چوبی با قدمت 900 سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ سرهنگ محمدرضا قدمی با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان به ماموران کلانتری 11 این فرماندهی مبنی بر سرقت کتیبه‌های قرآنی از یک امامزاده در این شهرستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دو متهم به قاچاق اشیاء عتیقه را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر اظهار داشت: با شناسایی این 2 متهم، مأموران پس از چند روز تع قیب و مراقبت از این افراد هر دو متهم را حین انتقال کتیبه ای قرآنی با یک دستگاه خودرو سواری در یکی از میادین اصلی شهر دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: با کشف کتیبه چوبی سرقتی، ماموران با توجه به اظهارات متهمان دریافتند این افراد قصد فروش کتیبه را داشته‌اند.

قدمی خاطر نشان کرد: با شناسایی متهم به خرید و فروش اشیاء عتیقه، ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه این فرد را به همراه فردی دیگر از همدستانش دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این متهم ماموران موفق شدند 20 قطعه دیگر از کتیبه های قرآنی چوبی را با قدمت 900 ساله کشف و ضبط کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس