به گزارش مشرق به نقل از مهر، بهادر کاظمی در خصوص برخی شائبهها نسبت به کیفیت بنزین
تولیدی از سوی پالایشگاههای داخلی گفت: هم اکنون تولید بنزین دارای
استاندارد اجباری است و بر این اساس، سازمان ملی استاندارد بر روی بنزین
تولیدی، نظارت کافی دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد افزود: در مورد بنزین دو بحث وجود
دارد؛ اول کیفیت فعلی بنزین تولیدی است و دیگر وضعیتی است که برای تولید
بنزین الزامی است؛ این دو مقوله کاملا جدا است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، حداقل استاندارد تولید بنزین در حال
حاضر یورو 2 است در حالی که مطابق با استانداردهای صورت گرفته باید در سال
91، به مرور کیفیت تولید بنزین از سوی پالایشگاهها ارتقا مییافت و به سطح
استاندارد یورو 4 میرسید.
به گفته کاظمی، در سال 92 کل بنزین تولیدی کشور باید حداقل
استاندارد یورو 4 را داشته باشد که وزارت نفت نیز به مرور این کار را در
حال انجام دارد، ضمن اینکه هم اکنون نیز بخشی از بنزین تولیدی کشور از
استاندارد یورو4 و یورو 5 برخوردار است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال 92، استاندارد یورو 4 برای تولید
بنزین الزامی است و البته پالایشگاههایی که به تازگی احداث شدهاند نیز از
سطح استاندارد یورو 4 و 5 در تولید بنزین برخوردار هستند.
کاظمی در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشی مبنی بر آلایندگی بنزین
تولیدی کشور به سازمان ملی استاندارد رسیده است؟ گفت: بنزین تولیدی تحت
کنترل است و مشکل خاصی به لحاظ آلایندگی در سطح استاندارد یورو 2 نیست، ولی
موضوع بحث سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست این است که باید
استاندارد تولید بنزین به یورو 4 برسد.
معاون سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن تولید بنزین یورو 4 از ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: استاندارد تولید بنزین هماکنون جزء یکی از استانداردهای اجباری است و بنابراین کیفیت بنزین تولیدی کنترل میشود.