کد خبر 184529
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳

همزمان با تظاهرات مردمی در حمایت از دولت عراق در بغداد، موصل و الانبار هم شاهد تجمع اعتراض آمیز علیه دولت بودند.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از سومریه نیوز نوشت: قشرهای مختلف مردم عراق امروز با برپایی تظاهراتی در منطقه "البیاع" در جنوب بغداد، حمایت خود را از دولت عراق اعلام کردند.

معترضان با سر دادن شعار، مخالفت خود را با طایفه گرایی در عراق ابراز کردند و خواستار وحدت در کشور شدند. تظاهرات کنندگان ضمن اعلام حمایت خود از نوری المالکی نخست وزیر عراق تلاش ها برای تقسیم این کشور را محکوم کردند.

شب گذشته نیز اهالی شهرک صدر در شرق بغداد در تظاهراتی مشابه مخالفت خود را با برانگیختن اختلافات طایفه ای در عراق و حمایت از دولت این کشور اعلام کردند.

اخیرا برخی استان های سنی نشین عراق همچون الانبار، نینوا و صلاح الدین با برپایی تظاهراتی با حمایت برخی کشورهای عربی و اسلامی منطقه اعتراض خود را به دولت اعلام کردند.

لغو ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم، قانون عفو عمومی و لغو قانون بعثی زدایی از جمله خواسته های معترضان در برخی شهرهای سنی نشین عراق محسوب می شود.

از سوی دیگر رویترز نیز گزارش داد: شماری از شهروندان موصل و الانبار تظاهرات ضد دولتی برپا کردند که تعداد معترضان در موصل بالغ بر صدها و در الانبار پنج هزار نفر بودند.

این رسانه غربی مدعی شد نیروهای پلیس عراق در تظاهرات موصل با شلیک تیرهوایی قصد داشتند معترضان را متفرق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس