اختلافات درون گروهی و فساد اخلاقی و عقیدتی در این گروهک به جایی می‌رسد که برخی اعضاء گروه برای اینکه پناهندگی شان در انگلیس به سرانجام برسد، علناً از تغییر دین خود به مسیحیت می‌گویند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپاست» که در سال 2003 در این کشور اعلام موجودیت و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.

                                                        منصور عبدویس

«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» را که همه به مشکلات خانوادگی و عصبی مزاج بودنش می‌شناختند، مسئولیت این گروه انگلیسی را به عهده گرفت و برای اینکه دولت انگلیس از نزدیک فعالیت‌های حزب خود ساخته را رصد کند، نماینده تام الاختیار خود به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر را با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار حزب تضامن قرار می‌دهد.

 

دانیل برت انگلیسی که مسئول رصد فعالیت‌های حزب تروریستی «تضامن الدیمقراطی الاهواز»

در دوران مدیریت منصور عبدویس بر این گروهک، اختلافات درون گروهی و فساد اخلاقی و عقیدتی در این گروهک به اوج خود می‌رسد و برخی اعضاء گروه برای اینکه پناهندگی شان در انگلیس به سرانجام مثبت برسد، تن به هم جنس گرایی با مسئولین پرونده خود داده و برخی دیگر علناً از تغییر دین خود به مسیحیت می‌گویند.

حزب تضامن برای سر پوش گذاشتن بر رسوایی‌هایش و دادن گزارش کار بابت دریافت پول‌ از انگلیس، سلسله اقدامات خشونت بار و خونینی را در خوزستان به راه انداخت و برای خوش خدمتی بیشتر ضمن همگرایی با گروه‌های تروریستی، اقدام به اجرای برنامه در شبکه ماهواره‌ای «تیشک» متعلق به گروهک تروریستی  موسوم به پژاک می‌کند.

به دلیل حس قدرت طلبی منصور عبدویس و تشدید روند اختلافات درون گروهی در سال 1386 عده‌ای از اعضای قدیمی حزب دست به یک کودتای درون حزبی زده و با کمک MI 6 منصور عبدویس را از ادامه فعالیت حذف و  بعدها اعلام می‌کنند که وی به دلیل سکته مغزی فوت کرده است.

 

           عدنان سلمان رئیس جدید گروهک تروریستی تضامن الدیمقراطی الاهواز

پس از مرگ منصور عبدویس، «عدنان سلمان»، فردی که تا چندی پیش در ایران به شغل رانندگی مبادرت داشت و از حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردار بوده، با کنار زدن نیروهای قدیمی گروهک از جمله جلیل شرهانی، موسی شریفی، وجدان عفراوی، کریم عبدیان، ناهی ساعدی، یاسین غبیشی و... مسئولیت گروه را به عهده می‌گیرد.

سابقه فعالیت‌های تجزیه طلبانه عدنان سلمان به دوران قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بر می‌گردد. وی که به دلیل فعالیت‌های مشکوک به جاسوسی‌اش برای عراق توسط ساواک تحت تعقیب بود، مجبور به فرار از ایران و اقامت در عراق و لیبی و... می‌شود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه گلستان اهواز و در کنار خانواده و بستگانش اقامت می‌کند و بعد از مدتی به طرز مشکوکی به کویت و از آنجا به انگلیس می‌رود و عنان این حزب از هم گسیخته را به دست می‌گیرد.

پذیرش مسئولیت توسط عدنان سلمان با واکنش‌های مثبت و منفی برخی از اعضای حزب و خانواده وی مواجه می‌شود که این واکنش‌ها از سال 1388 رو به فزونی گذاشت و به یکباره فعالیت این حزب دستمایه جریان‌های اپوزیسیون قرار می‌گیرد و حضور موسی شریفی در کنار عناصر خود فروخته و تابلوداری همانند محسن مخملباف و علیرضا نوری زاده در فرانسه و حضور علیرضا نوری زاده در جلسات اخیر گروهک در لندن  مُهر تاییدی بر ضد انقلابی بودن حزب از نوع اپوزیسیون سلطنت طلب نزد دیگر احزاب خلق عربی  بوده است.

جدا شدن تدریجی موسی شریفی و فعالیت وی در شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی العربیه و انتشار مطالب متعدد وی در مورد تاریخ خوزستان و اختلافات شدید با اعضاء گروه و برخی دیگر از گروه‌های خلق عرب از جمله «حرکه النضال العربی» که موسی شریفی آنها را تروریست خوانده است، بر پیچیدگی مبنایی اختلافات آنها می‌افزاید.

اقدامات برخی از قدیمی‌های حزب تضامن همانند کریم عبدیان نژاد عنصر سازمان سیا و یوسف عزیزی بنی طرف که بعد از محکومیت 5 ساله‌اش به دلیل دخالت مستقیم در نا آرامی‌های سال 1384 خوزستان به لندن می‌گریزد و در حال حاضر نیز با اختلافات شدید خانوادگی و بحران هویت دست و پنجه نرم می‌کند، از طرفی و فعالیت‌های یاسین غبیشی (اهوازی) از دوستان تروریست عبدالمالک ریگی و عامل وصل عبدالمالک به رژیم اسرائیل نیز نتوانست دامنه اختلافات را کاهش دهد، بلکه اعترافات عبدالمالک در مورد یاسین غبیشی معروف به یاسین الاهوازی مزدور بودن گروه حزب تضامن و تفکرات تروریستی در این گروه را عریان و بر پیچیده‌تر شدن اوضاع گروهک مذکور افزود و واکنش‌های حزب و بیانیه‌های پی در پی یاسین در خصوص تکذیب اظهارات عبدالمالک نیز راه به جایی نبرده است.

اختلافات جلیل شرهانی یکی از حمایت کنندگان مالی حزب و از شاهدان دادگاه نمایشی «ایران تریبونال» با مسئول حزب تضامن به اوج خود رسیده است که این اختلاف به درگیری فیزیکی و کتک کاری وی با وجدان عفراوی عضو و نوچه متمایل به عدنان سلمان منجر شد.

 از طرفی اختلافات جدی و محتوایی کاظم مجدم عضو دیگر حزب با عادل سویدی، حبیب نبگان و خانواده احمد نیسی از اعضای گروهک تروریستی «حرکه النضال العربی» و حزم خصوصاً بعد از انتشار مطالب کرایه‌ای از برخی عراقی‌های مقیم اروپا بنام «آلا» و «حلا» 2 تن از دختران احمد نیسی در سایت‌های اینترنتی و اتهامات متعدد غیر اخلاقی درون گروهی و غیر مشروع به روابط به ظاهر نزدیک و دیرینه آنها آسیب جدی وارد کرده است.

اما آنچه در این روزها در محافل تروریستی خلق عرب در خارج از کشور بحث و بررسی می‌شود و به سایت‌های اینترنتی نیز کشیده شده، درگیری اعضای گروه حزم و مجموعه تحت امر حبیب نبگان با طالب مذخور مسئول دفتر سیاسی این گروه به دلیل شرکت در مراسم حزب تضامن در لندن و از طرفی تشدید اختلافات جدی خانوادگی صلاح مزرعه و حسن مزرعه دامادهای محمود مزرعه از سرکردگان جبهه دمکراتیک خلق عرب اهواز و متهم کردن یکدیگر به ارتباط با رژیم اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز بر یچیده‌تر شدن اوضاع گروه‌های خلق عرب خارج نشین افزوده است، هر چند که نباید انگشت اتهام برخی از سران گروه‌های خلق عرب به همدیگر مبنی بر تردد سرکردگان  و ... این حزب و احزاب دیگر به جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس