طولانی‌ترین راه‌آهن پرسرعت جهان به طول بیش از دوهزار کیلومتر به جاذبه‌ی جدید گردشگری چین تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، با گذشت دو هفته از افتتاح طولانی‌ترین راه‌آهن پرسرعت جهان به طول 2298 کیلومتر، کارشناسان صنعت گردشگری از تبدیل شدن آن به جاذبه‌ی جدید گردشگری چین خبر داده‌اند.

به گزارش چاینا دیلی، حداکثر سرعت این قطار سریع‌السیر که «گلوله» نام دارد و شهر پکن در شمال چین را به شهر گوآنگژو در جنوب این کشور متصل می‌کند، 305 کیلومتر در ساعت است و فاصله‌ی 22 ساعتی بین دو شهر را به 10 ساعت کاهش داده است.

هزینه‌ی سفر هر نفر در بخش درجه‌ی یک این قطار، حدود 220 دلار و در بخش درجه‌ی دو، 135 دلار است و در طول سفر برنامه‌های متنوعی از طریق سیستم صوتی و تصویری داخل قطار پخش و با غذاهای متنوع از مسافران پذیرایی می‌شود و اینترنت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

تلاش‌های دولت چین برای جذب گردشگر با راه‌اندازی طولانی‌ترین راه‌آهن پرسرعت جهان در شرایطی صورت می‌گیرد که سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری این کشور در سال 2011 میلادی خبر داد و اعلام کرد که این کشور با بیشترین میزان رشد در زمینه‌ی کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در مدت دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگژو، با جذب نزدیک به نیم‌میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک‌میلیون نفر گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند دولت این کشور به هدف خود در جذب 100میلیون نفر گردشگر در سال 2020 میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس