شما رسالت خود را انجام دادید اما واقعیت این است آن اتفاقی که باید در خصوص فتنه افاق می افتاد اتفاق نیفتاد. هیچ گاه مافیای این صداوسیما به هیچ وجه اجازه نمی دهند بچه حزب اللهی وارد صحنه شود.

گروه فرهنگی مشرق - شب گذشته جشنواره عمار پس یک هفته نمایش آثار فرهنگی، هنری والبته مردمی در سراسر کشور  به کار خود پایان داد.

 مراسم اختتامیه سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط وحید جلیلی آغاز شد.



نادر طالب زاده دبیر سومین جشنواره مردمی فیلم عمار برای ایراد سخنرانی به روی سن رفت و ضمن تقدیر و تشکر از حضور هنرمندان و فرحیختگان گفت:  امسال آثار و استقبال مردم از این جشنواره قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست. ما امسال حداقل ۳۰ اثر درخور توجه داریم که قابل ارائه به جشنواره‌های برون مرزی است. انقلاب اسلامی یک معدن طلاست که متاسفانه از این استعدادها تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته. این گروه عمار به دنبال حق انقلاب هستند که در این چند ساله در تمام دانشگاه‌های کشور اکران شده است.


وی افزود: هنر فرهنگی کشف استعدادها است و در مرحله بعد پروش این افراد مستعد است. بایستی این افراد را کشف کرد و به آنها آموزش‌های خاص بدهیم و بهترین‌های هنر را در اختیار این‌ها قرار بدهیم الان انقلاب اسلامی به عنوان رقیب جدی ایدئولوژیک در جهان مورد توجه قرار گرفته و این همان پیچ حساسی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.
 
عزت الله مطهری معروف به عزت شاهی از مبارزین انقلاب نیز به روی سن دعوت شد و گفت: تمام ما مدیون به خانواده شهدا هستیم و نمی‌توانیم ذره‌ای از زحمات آنها را جبران کنیم. متاسفانه برداشتی که شده این است که شما عده ای بچه‌های مذهبی هستید که دنبال مطرح شدن نامتان هستید. به عقیده من این کار شما قابل تقدیر است که بدین صورت به جنبه‌های مختلف انقلاب می پردازید.

وی افزود: باید یک اتحادیه‌ای به وجود بیاید که از این فیلم‌ها پشتیبانی کند و شاهد این نباشیم که به دلیل خودخواهی‌ها و منیت‌ها این کارهای خوب تبدیل به نقطه ضعفی برای انقلاب شوند.



تقدیر از داوود میر باقری
در ادامه این برنامه مستند تقدیر از سید داوود میرباقری آغاز شد. در این مستند، دراین مستند ناصر هاشم زاده، محمد رجبی، یوسفعلی میرشکاک و بهزاد بهزاد پور درباره این کارگردان سخن می گویند. بعد از پخش این مستند مردم با تشویق خود از این کارگردان فرهیخته سینما و تلویزیون تجلیل کردند.

‫مجری برنامه با سلام به شهدای اسلام و بیداری اسلامی و سلام به مادران شهدای حاضر در جشنواره، دعوت کرد تا این مادران عزیز به همراه پدر بزرگوار شهید احمدی روشن به همراه ابولقاسم طالبی و نادر طالب زاده برای تقدیر از استاد سیدداوود میرباقری به روی سن تشریف بیاورند.‬



پدر شهید احمدی روشن گفت:  اجازه می‌خواهم به نمایندگی از شما عزیزان سید داود میرباقری را ببوسم و برای ایشان توفیق آرزو کنم. این عزیزان هستند که با آثارشان یاد عمارها را زنده می‌کنند و عمارهای آینده را می‌سازند و همچنین از آقای طالبی و آقای طالب‌زاده تشکر می‌کنم که این مراسم را به وجود آورده‌اند.
 
میرباقری سپس بر روی سن حضور پیدا کرد و با تشکر از همه حضار، بیان کرد: احساسات من به قلیان آمده است. ایستادن در اینجا برایم سخت است. خیلی خوشحال هستم از حضور در این جشنواره در کنار همه مادران عزیزی که همگی مدیون آنها هستیم شک نکنید این به عنوان شبی خاطره انگیز در یاد من تا ابد خواهد ماند. باور کنید خستگی دو دهه کار طاقت فرسای تاریخی امشب از تنم بیرون رفت.‬
وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره در کنار عنوانی که به همراه دارد بتواند راه و مرام عمار را نیز ادامه دهد.‬

علیرضا قزوه نیز یکی از حاضرین در سالن بود. وی در برابر جمعیت حاضر سالن قرار گرفت و گفت: واقعا تصور می کردم که این مراسم خیلی خلوتتر باشد و این پیامی برای ما است که بیشتر و مطمئن تر قدم برداریم. وقتی به سیار نگاه میکنم قیصر امین پور را میبینم. به احترام این جمع به این مراسم پرشکوه آمدم.



بیانیه داروان سومین جشنواره مردمی فیلم عمار
 

 بسم الله الرحمن الرحیم
سومین دوره جشنواره ی مردمی فیلم عمّار طلایه ی سپاه هنر انقلاب اسلامی را که سال پیش آشکار شده بود نمایانتر ساخت و مردّدین را نیز حجاب کرد که نسل نو فیلمسازان مسلمان علیرغم همه انکارها و بی‌مهری‌ها یک واقعیت زنده، پویا و رو به آینده است.
خدای را شاکریم که در این دوره نیز جشنواره عمّار به چهار راهی تبدیل شد برای به هم رسیدن خیل جوانان خلاق و آرمانگرا و مخاطبان مشتاق و تشنه ی آثار مردمی و انقلابی.

اکران فیلم های جشنواره در بیش از ششصد و هشتاد مسجد و حسینیه و هیأت و مدرسه و دانشکده و ... نشان می دهد پتانسل های سینمای انقلاب اسلامی در همه حوزه های عرضه و تقاضای فرهنگی ارتقاء یافته و به هم رسیدن حلقه های این شبکه عظیم مردمی – نخبگانی انرژی عظیمی را در جنگ نرم آزاد خواهد کرد.

هیأت های داوری جشنواره در 4 بخش مستند، داستانی، کلیپ و انیمیشن بر این نکته اتفاق نظر دارند که تنوع مضامین فیلم ها و ارتباط صمیمی فیلمسازان با نیازها و موضوعات واقعی جامعه امروز ایران نوید تجدید مطلعی در هنر و رسانه ی انقلاب اسلامی را می دهد.
تذکر این نکته ضروری است که تحسین و ستایش بخشی از آثار تحت عنوان "برگزیده جشنواره سوم" به منظور قدردانی از همه صدها فیلمسازی است که آثارشان موج شور و امید را در جبهه ی فرهنگ انقلاب به بار آورده است.

امسال بواسطه ی تراکم و فراوانی آثار، داوری ها سخت تر و انتخاب ها دشوارتر بود. بی هیچ تعارفی از دیدگاه ما همه ی شرکت کنندگان مومن و آرمانگرای جشنوراه ی عمار برنده و سزاوار تحسین اند و برگزیدگان، نمونه و نماینده همه ی فعالان این جریان مبارک فیلمسازی به شمار می روند.


آثار منتخب برای بخش مسابقه





***انتخاب بهترین اثر در بخش نماهنگ

برگزیدگان بخش نماهنگ سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به شرح زیر اعلام شد:

- «بابا خون داد» به کارگردانی مهدی نقویان 

- «عشق است به آسمان پریدن» به کارگردانی علی حمزه

- «خاورمیانه جدید، خاورمیانه اسلام» به کارگردانی محمدحسین خوش بیان

 

و همچنین از نماهنگ های زیر تقدیر به عمل آمد:

- «حضور» به کارگردانی سعید خلیلی

- «هنر امام» به کارگردانی محمدحسین خوش بیان

- این آخرین قدم به کارگردانی علی حمزه


محمد گلریز یکی از داوران جشنواره عمار پس انتخاب برگزیدگان بخش نماهنگ به روی سن آمد و گفت: جشنواره عمار جشنواره ای پرصلابت است‬‫. ‫بعد بزرگی که در آثار این جشنواره موج می زد معنویت آثار بود‬ ‫و این نکته ناشی از احساسات واعتقادات هنرمندان این جشنواره است.


***برگزیدگان بخش مستند - بیداری اسلامی و بین الملل

 

فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
جمیله
مجید کلهر
مستند
بیداری اسلامی و بین الملل
برگزیده
اندیشه حیات
محسن اسلام زاده
سیدمحسن اصغرزاده
مستند
بیداری اسلامی و بین الملل
برگزیده
مدرسه
محمدرضا عباسیان
مستند
بیداری اسلامی و بین الملل
برگزیده



***برگزیدگان بخش انیمیشن


فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
آنها زنده اند
محمد لطفعلی
انیمیشن
تاریخ انقلاب
برگزیده
نبرد خلیج فارس
فرهاد عظیما
انیمیشن
تاریخ انقلاب
برگزیده
پرواز غریب
کامران رضایی
انیمیشن
تاریخ انقلاب
برگزیده
عطر ولایت
مسعود صمدی
انیمیشن
تاریخ انقلاب
منتخب هیئت داوران
ابراهیم در آتش
فاطمه نصیرفرد
انیمیشن
تاریخ انقلاب
تقدیر



***اعلام آثار برگزیده بخش مستند - جنگ نرم


فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
اخراجی های 4
محمدتقی رحمتی
مستند
جنگ نرم
برگزیده
کوچه مقدس
جمال عود سیمین
مستند
جنگ نرم
برگزیده
کاشانه
علی تاجیک و مرجان یگانه پرست
مستند
جنگ نرم
برگزیده
موید
محمدرضا دهشیری
مستند
جنگ نرم
تقدیر
همزاد عاشقان
تورج کلانتری
مستند
جنگ نرم
تقدیر



سردار سعید قاسمی از دیگر مهمانان ویژه این مراسم بود که  برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: شما رسالت خود را انجام دادید اما واقعیت این است آن اتفاقی که باید در خصوص فتنه افاق می افتاد اتفاق نیفتاد. هیچ گاه مافیای این صداوسیما به هیچ وجه اجازه نمی دهند بچه حزب اللهی وارد صحنه شود.

وی  افزود: امسال بالاجبار اینها مبجبور به پوشش این حرکت عطیم شدند. اما مرکز فرماندهی فتنه و عناصر آنها نشان دادند که هنوز اگرچه از نظر شما مترود شده اند اما قابلیت سازماندهی و ایجاد و ورود به فتنه جدید را دارند. عملیاتی ها باید این مطلب را دیده بگیرند نه نادیده.

وی افزود: باید از آقای دکتر طالب زاده تقدیر کرد. روزی که این عزیز وارد شد به عرصه تربیت و شروع کرد به بازیی بازی کردن با این عزیزان همه به او خندیدند. قشر هنرمند نیاز به توجه دارد اگر به آنها توجه نکردید با دادن یک هدیه او را فریب می دهند و می خرند. باید از دوست عزیز جناب آقای وحید جلیلی نیزتقدیر کرد.

سردار قاسمی در پایان گفت: نباید فراموش کرد این سخن روح الله را که هنری از دیدگاه ما مقبولیت دارد که شفاف کننده ظلم جباران و ستمکاران و روشن کننده مظلومیت پابرهنگان و مظلومین جهان باشد.


***برگزیدگان بخش مستند - نقد دورن گفتمانی
 



فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
میراث آلبرتا
حسین شمقدری
مستند
نقد درون گفتمانی
برگزیده
آب شهر
یاسر طالبی
مستند
نقد درون گفتمانی
برگزیده
مزیت دوم
مقداد رحیمی
مستند
نقد درون گفتمانی
برگزیده
درد ویول
قربان علی طاهر فر
مستند
نقد درون گفتمانی
تقدیر



***برگزیدگان بخش مستند - فتنه 88 و تلویزیونی


فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
مابی شماریم
محمد محمدی سرشت
و محمود رضا فرقانی
مستند
فتنه88
برگزیده
انتخاب10
مهدی نقویان
مستند
فتنه 88
برگزیده
ادگاردو
شهریار اسفندیاری
مستند
تلویزیون
برگزیده
آشفته سران
محمد اسکندرزاده
مستند
تلویزیون
برگزیده
غزه 85 مایل
سعید صادقی
مستند
تلویزیون
برگزیده



***برگزیدگان بخش مستند - داستانی

فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
ودیگر هیچ نبود
محمدباقر مفیدی کیا
داستانی
بیداری اسلامی
برگزیده
11=1+1
سیدمحمد طباطبایی
داستانی
بیداری اسلامی
برگزیده
به رنگ زندگی
داوود جلیلی
داستانی
نقد درون گفتمانی
برگزیده
24 ساعت مرخصی
ناصر شهریاری
داستانی
جنگ نرم
تقدیر



***برگزیدگان بخش مستند - تاریخ انقلاب



فیلم
کارگردان
قالب
موضوع
نوع جایزه
ثانیه های معکوس
محمد رمضانی
مستند
تاریخ انقلاب
برگزیده
آن مرد ایستاده است
علیرضا نوروزی خراسانی
مستند
تاریخ انقلاب
برگزیده
بچه های دو محله
مصطفی خسروی
مستند
تاریخ انقلاب
برگزیده
پاهایم قلقلک را دوست دارد
سیدمحمد میرکانی
مستند
تاریخ انقلاب
تقدیر
سمیه کردستانی
مردانی
مستند
تاریخ انقلاب
تقدیر


مراسم اختتامیه سومین جشنواره مردمی فیلم عمار  در ساعت 21.30 پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت غلط است " رفت پشت تریبون"
  • اميد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    جاي شما خالي، واقعا شب زيبا و به يادماندني بود. مخصوصا استقبال باشكوه علاقه مندان به گفتمان انقلاب از مراسم كه باعث شده بود سالن سينما فلسطين مملو از جمعيت شود.
  • شکوفه ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خوب است این فیلم ها از طریق ویدیو رسانه ها نیز در بازار توزیع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس