هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال دوشنبه با انجام چهار دیدار در تهران، رشت و تبریز به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین دیدار این روز، استقلال در خانه به مصاف سایپا می‌رود.

به گزارش مشرق، رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال فردا (دوشنبه) با برگزاری چهار دیدار باقی مانده به پایان خواهد رسید که در مهمترین بازی این روز دو تیم استقلال و سایپا برای انتقام از هم به میدان خواهند رفت.

دیروز بازیهای روز اول هفته نوزدهم را که امروز برگزار می شود را مرور کردیم. در زیر نگاهی گذرا به دیدارهای فردا می‌اندازیم:

* داماش گیلان - آلومینیوم هرمزگان (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: 0 - 0

پس از حرف و حدیث‌های فراوان سرانجام کمیته انضباطی اعلام کرد این بازی با حضور تماشاگران بازی می‌شود. صدور مجوز موقت حضور تماشاگران در ورزشگاه از سوی کمیته انضباطی بهترین خبر پیش از رویارویی با آلومنیوم برای تیم داماش بود. آنها که در هفته‌های اخیر نتایج مطلوبی را کسب کرده‌اند، با تکیه بر حضور تماشاگران، می‌خواهند 3 امتیاز این دیدار خانگی را به امتیازهای پیشین اضافه کنند.
این دیدار برای هر دو تیم اهمیت بالایی دارد، آلومینیوم هم که در هفته پیش در خانه مغلوب استقلال شد، اگر باز هم دست خالی زمین را ترک کند، ممکن است جایگاه پانزدهم را هم از دست داده و یک پله دیگر در جدول سقوط کند. البته آنها درصورت کسب امتیاز در رشت و ناکامی پیکان در تبریز، بالاخره از مربع فانوس‌بدستان نجات پیدا خواهند کرد.
آلومینیوم که میلاد میداودی را جذب کرده است هنوز نتوانسته با این مهاجم گرانقیمت گلی بزند و باید دید پای میلاد به گلزنی در رشت باز می‌شود یا نه؟

* نفت تهران - مس کرمان (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: مس کرمان 0 - نفت تهران 1

دو تیم موفق هفته هجدهم با شرایطی متفاوت به مصاف هم می روند. نخستین تغییر در کادرفنی تیم‌ها در نیم فصل دوم لیگ مربوط به مس کرمان است. بوناچیچ در حالی دوباره به فوتبال ایران بازگشت که مس بدون مربی هفته پیش دست به کار بزرگی زد و سپاهان را شکست داد، به همین دلیل انتظار از او و تیمش وجود دارد که برابر نفت در تهران نتیجه خوبی کسب کند. اما ابراهیم‌زاده که به خوبی بوناچیچ را می‌شناسد و دستیارش کریم قنبری، مدتها‌ با این مربی کروات همکار بوده است، در تهران می‌خواهد دومین پیروزی متوالی در نیم فصل دوم را بدست آورد و جایگاهش در جدول را ارتقا بخشد.

* تراکتورسازی تبریز - پیکان (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: پیکان 1 - تراکتورسازی 1

پیکان که هفته گذشته 4 گل از صبا خورد در تبریز به دنبال جبران است اما وقتی عبدالله ویسی می‌گوید دل و دماغ کار کردن ندارد و از انتخاب پیکان پشیمان است، می‌توان حدس زد این تیم با چه شرایطی به تبریز می‌رود با این حال همه چیز در میدان مشخص می‌شود هرچند شکست دادن تراکتورسازی در تبریز کار بسیار دشواری است. شاید با شرایط پیکان بتوان یک برد ساده را برای تراکتورسازی پیش‌بینی کرد.
تراکتورسازی بعد از تساوی مقابل سایپا با آنکه 29 امتیازی شد و به رده پنجم رسید اما همچنان فاصله اش با صدر جدول را احساس می کند و به دنبال سه امتیاز این دیدار خانگی است. شاید روی کاغذ کار آنها مقابل پیکان 20 امتیازی و رده چهاردهمی آسان باشد اما وقتی روی نیمکت تیم مقابل عبدالله ویسی نشسته که همواره با تیم جوانش پتانسیل خلق شگفتی را دارد نباید آن را دست کم گرفت حتی اگر وی سرخورده باشد.

* استقلال - سایپا (ساعت 17:30)

نتیجه بازی رفت: سایپا 2 - استقلال 1

آخرین دیدار هفته نوزدهم را استقلال مقابل سایپا برگزار می کند. استقلال در حالی به مصاف نارنجی‌پوشان کرجی می‌رود که نیم فصل دوم لیگ برتر و دو دیدار نخست خود را در جام حذفی با موفقیت پشت سر گذاشته و درخشش بازیکنان جدید این تیم هم هواداران را به آینده امیدوارتر کرده است. ضمن این که به نظر می‌رسد جنجال کاپیتانی هم در این تیم به پایان رسیده و آرامش بار دیگر بر اردوی این تیم حاکم شده است. هرچند برخی هنوز معتقدند که این وضعیت، بیشتر به آرامش قبل از طوفان یا همان‌طور که امیر قلعه‌نویی گفته بود، به آتش زیر خاکستر شبیه است!
سایپا در دور رفت لیگ استقلال را 2 بر یک شکست داد اما در جام حذفی با 4 گل از آبی‌پوشان تهرانی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. نارنجی‌پوشان اکنون برای انتقام به میدان می‌آیند. استقلال هم که دوست ندارد صدرنشینی را از دست بدهد با حضور هوادارانش می‌خواهد به یک پیروزی خانگی دست پیدا کند. استقلال در نیم‌فصل دوم و با حضور بازیکنان جدیدی مثل ایمان موسوی و فرزاد حاتمی زیباتر و باطراوت‌تر از گذشته بازی می‌کند. بنابراین سایپا کار سختی در این بازی دارد. شاید در این بازی گرفتن یک مساوی هم برای نارنجی‌پوشان موفقیت محسوب شود. استقلال می‌خواهد با پیروزی دوباره برابر سایپا صدر جدول را حفظ کند آن هم در حالی که شاگردان قلعه نویی زمانی به میدان می روند که از نتیجه بازی رقیبان خود خبر دارند.
در مقابل آنها تیم مجتبی تقوی با انگیزه فراوان حضور دارد. با همین انگیزه بود که سایپا در بازی رفت توانست استقلال را شکست دهد اما استقلال هم با آن تیم دور رفت تفاوت بسیاری کرده است.

به گزارش مشرق برنامه دیدارهای امروز (یکشنبه) نیز به شرح زیر است:

* فجر سپاسی شیراز - پرسپولیس ( ساعت 14:00)

* صبای قم - ذوب آهن اصفهان (ساعت 14:00)

* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 15:00)

* گهر دورود - راه آهن (ساعت 15:00)

* نفت آبادان - ملوان انزلی (ساعت 15:00)

برای مشاهده نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر اینجا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس